beantwoord

Wordt mijn gratis Dal uren flex abonnement ineens 5,60?

  • 17 November 2022
  • 8 reacties
  • 228 Bekeken

Ik heb na het aflopen van mijn studenten reisproduct een jaar lang gratis dal uren flex abonnement gekregen. Deze heb ik pas sinds september. Nu krijg ik een mail dat dit abonnement vanaf januari €5.60 wordt. Geldt dit dan ook ineens voor mij, of blijft het wel gratis? Aangezien er op de site nog steeds te lezen is dat je als ex-student een jaar lang gratis dit abonnement krijgt.

icon

Beste antwoord door Stijn NS 17 November 2022, 12:59

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +1

NS heeft helaas weer eens bedroevend slecht gecommuniceerd. Ze hebben deze mail dus ook naar de ex-studenten gestuuerd. Op Twitter zijn hier ook de nodige commentaren over te lezen. In die mail had natuurlijk moeten staan dat dit niet voor ex-studenten geldt.

Het goede nieuws voor jou is dat die mail dus niet voor jou geldt en je dus gewoon een jaar dalvrij korting hebt.

Goedemiddag Inge-Lise en welkom bij de NS Community.

Deze mail wordt in principe verzonden naar iedereen die een NS Flex Dal Voordeel abonnement heeft. En dat is ook vrij logisch, ook al maak je momenteel gebruik van de ex-studenten korting. Wanneer die korting afloopt, ga je namelijk over op de reguliere abonnementskosten en die zijn volgend jaar hoger dan op dit moment. Het is dus alsnog zeer bewust dat iedereen met dit abonnement op de hoogte wordt gesteld van deze wijziging.

Er had natuurlijk wel aangegeven kunnen worden dat zij die momenteel een korting hebben, die korting behouden tot dat de kortingsperiode afloopt. Ik weet echter niet of dat makkelijk in te bouwen zou zijn in de automatische berichtgeving.

Reputatie 7
Badge +1

Stijn dit zijn gewoon 2 zinnen die toegevoegd hadden moeten worden. Wat is daar moeilijk aan?

Reputatie 7
Badge +1

Goedemiddag Inge-Lise en welkom bij de NS Community.

Deze mail wordt in principe verzonden naar iedereen die een NS Flex Dal Voordeel abonnement heeft. En dat is ook vrij logisch, ook al maak je momenteel gebruik van de ex-studenten korting. Wanneer die korting afloopt, ga je namelijk over op de reguliere abonnementskosten en die zijn volgend jaar hoger dan op dit moment. Het is dus alsnog zeer bewust dat iedereen met dit abonnement op de hoogte wordt gesteld van deze wijziging.

Er had natuurlijk wel aangegeven kunnen worden dat zij die momenteel een korting hebben, die korting behouden tot dat de kortingsperiode afloopt. Ik weet echter niet of dat makkelijk in te bouwen zou zijn in de automatische berichtgeving.

De ex-student heeft dus deze mail ontvangen

Hierin staat dus klip en klaar vermeld dat hij vanaf 1 januari 2023 € 5,60 per maand moet gaan betalen. Dat is dus onjuist zoals nu blijkt.

 

NS had oftewel deze brief niet naar de ex-studenten moeten sturen oftewel een zin waarin duidelijk werd gemaakt dat deze kosten geen betrekking hadden op diegene die het afgelopen jaar gebruik hebben gemaakt van een aanbieding voor 1 jaar dalvrij.

 

Zoals het nu is verwoord klopt het gewoon niet voor een deel van de reizigers.

Reputatie 7
Badge +3

Even advocaat van de duivel spelen, er staat niet dat deze student €5,60 moet gaan betalen, er staat alleen dat het abonnement dan €5,60 gaat kosten. Net zoals zijn abonnement nu €5,10 kost en dat betaalt hij ook niet vanwege de korting. Er had wel ter verduidelijking bij kunnen staan dat dit de prijs is zonder eventuele kortingen, zoals die voor ex-studenten.

Reputatie 7
Badge +1

Even advocaat van de duivel spelen, er staat niet dat deze student €5,60 moet gaan betalen, er staat alleen dat het abonnement dan €5,60 gaat kosten. Net zoals zijn abonnement nu €5,10 kost en dat betaalt hij ook niet vanwege de korting. Er had wel ter verduidelijking bij kunnen staan dat dit de prijs is zonder eventuele kortingen, zoals die voor ex-studenten.

Nee maar er staat dus wel dat Flex Dal Voordeel vanaf 1 januari € 5,60 per maand kost. Dat is dus voor iedereen. Er worden geen uitzonderingen gemaakt. Op Twitter heeft NS trouwens wel het boetekleed inmiddels aangetrokken.

Reputatie 7
Badge +3

En het kost ook €5,60 per maand voor iedereen, alleen heb je met de ex-student een korting ter hoogte van datzelfde bedrag, wat er nu dus niet bij vermeld staat. En dat wekt verwarring. 

Ik weet niet hoe de abonnementskosten en korting op de factuur staan, waarschijnlijk hetzelfde als vorig jaar met de actie 1 maand gratis Flex Dal Voordeel. Dan wordt er eerst het bedrag van het abonnement berekend en daaronder een regel met de actiekorting. Toen werd bij mij ook gewoon €5 per maand in rekening gebracht maar door de berekende actiekorting van €5 was het totaal te betalen €0

 

Reputatie 7
Badge +1

En het kost ook €5,60 per maand voor iedereen, alleen heb je met de ex-student een korting ter hoogte van datzelfde bedrag, wat er nu dus niet bij vermeld staat. En dat wekt verwarring. 

Ik weet niet hoe de abonnementskosten en korting op de factuur staan, waarschijnlijk hetzelfde als vorig jaar met de actie 1 maand gratis Flex Dal Voordeel. Dan wordt er eerst het bedrag van het abonnement berekend en daaronder een regel met de actiekorting. Toen werd bij mij ook gewoon €5 per maand in rekening gebracht maar door de berekende actiekorting van €5 was het totaal te betalen €0

 

Oh op die fiets. Maar als je natuurlijk niet betaald en je krijgt zo'n brief dan zou ik er ook vanuit gaan dat ik vanaf 1 januari 2023, € 5,60 per maand zou moeten gaan betalen.

 

Hier nog één en ik heb er de afgelopen week veel meer gezien op Twitter. Je moet als NS zijnde gewoon duidelijk en eenduidig communiceren. Op mijn werk moesten we alle brieven op B!  niveau schrijven. NS doet dat dus duidelijk niet.

 

 

Reageer