beantwoord

1e klas upgrade Wintercity met StudentenOV?

  • 20 December 2023
  • 5 reacties
  • 267 Bekeken

Hoi allemaal,

 

Ik zag dat je met de Wintercity-actie voor 1 euro kon upgraden naar de 1e klas tijdens de daluren. Kan ik eenmalig gebruik maken van deze actie met mijn StudentenOV tijdens de daluren? Ik heb niet kunnen vinden in de voorwaarden dat dit niet mag, maar er stond me iets van bij dat dit niet voor StudentenOV houders geldt. 

 

Alvast bedankt!

icon

Beste antwoord door Robert B 20 December 2023, 20:18

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Uit de voorwaarden voor deze 1e klas upgrade:

  • Geldig voor 1 dag voor 1 persoon in combinatie met een geldig 2e klas vervoerbewijs in de daluren

Daar staat niet bij dat je deze upgrade niet mag gebruiken met het Studentenreisproduct, dus dan zou ik zeggen dat het mag.

 

Het is alleen wel zo je met Studentenreisproduct niet kan deelnemen aan Wintercity, je kunt dus niet zelf met je SRP de code ervoor opvragen. Maar als je naast je SRP ook nog NS Flex hebt (hopelijk niet op dezelfde kaart) of iemand met met een NS abonnement heeft jou die code gegeven, dan zou je die gewoon kunnen gebruiken. 

Badge +3

Iemand die de couponcode verzilvert mag er gewoon mee reizen, ongeacht abonnement, persoonlijke of anonieme ov-chipkaart, los kaartje of e-ticket (geen actietickets, Jongeren Dagkaart twijfelgeval).

Volgens mij staat er op het e-ticket ook niets over Wintercity, alleen de prijs van € 1,00 (waar normaal € 10,00 staat).

Reputatie 7
Badge +3

Geen idee of er op het e-ticket iets over Wintercity staat, maar bij mijn weten is er momenteel geen andere actie waarbij je een 1e klas upgrade kan aanschaffen voor €1, zodat ik aanneem dat HC's dan best wel weten dat het een Wintercity aanbieding is. 

Verder is het m.i. heel simpel, de voorwaarden van de 1e klas upgrade geven geen uitzondering aan voor een SRP, de tekst “de upgrade is geldig in combinatie met een geldig 2e klas vervoerbewijs” kun je dan lezen als “in combinatie met ieder geldig 2e klas vervoerbewijs, of iemand een NS abonnement of geen NS abonnement heeft of een SRP”.

 

Ik ga eens vragen of mijn neefje, die sinds dit jaar een SRP heeft, interesse heeft in mijn code. En als hij wil mag hij ook mijn koffie hebben en de andere kortingscodes. Aan die voor de scooter of Greenwheels heeft hij niets, dan moet ‘ie eerst nog eens zijn rijbewijs halen. 

Badge +3

De voorwaarden zijn gelijk aan die van een reguliere 2→1 upgrade, alleen betaal je er minder voor.

Reputatie 7
Badge +3

Inderdaad, die voorwaarden zijn hier na te lezen. Geldig icm met een geldig 2e klas vervoerbewijs, en een SRP is gewoon een geldig 2e klas vervoerbewijs. Veel plezier in de 1e klas @Vraag12345 

Reageer