dagretour | NS Community
beantwoord

dagretour

  • 16 September 2022
  • 6 reacties
  • 106 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 1 reactie

Ik zou graag 2x dagretour willen bestellen naar Olympisch Stadion Amsterdam, maar deze locatie kan ik niet ingeven. Waarom niet en hoe dit op te lossen?

icon

Beste antwoord door Thom 16 September 2022, 10:01

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Een dagretour gaat altijd naar een treinstation en dat heeft het Olympisch stadion niet. Neem de trein naar Amsterdam-Zuid, dan bent u al redelijk in de buurt.

U kunt in de reisplanner vanaf uw woonplaats het Olympisch stadion ingeven, en dan is er een keur aan mogelijkheden voor vervolgvervoer met bus en tram en zelfs metro.

Er zijn vandaag stakingsacties, maar uit mijn blote hoofd is het ongeveer een kwartier lopen.

 

Dank je wel, duidelijk! Maar waarom staat er dan dat je met een dagretour ook kunt reizen met tram, bus en metro??

Badge +3

Waar staat dat precies?

Er zijn enkele bestemmingen anders dan treinstations waarnaar een dagretour gekocht kan worden, zoals Burgers’ Zoo en Madurodam. In dat geval kan wel van het dichtstbijzijnde treinstation met een bus of tram gereisd worden naar de bestemming. Maar dit geldt alleen voor een select aantal bestemmingen (zie onderaan deze pagina), en het Olympisch Stadion hoort daar niet bij.

Reputatie 7
Badge +3

Het staat er een beetje verwarrend, omdat het in een nieuw hoofdstukje staat (hierdoor lijkt het niet meer bij de tekst daarboven te horen), maar dat geldt alleen voor het rijtje bestemmingen daarboven.

Reputatie 7
Badge +3

Er zijn ticketssites waarbij je kaartjes kunt kopen voor de hele reis met zowel trein als bus/metro/tram.

Reputatie 7
Badge +1

En er is ook nog altijd die ouwe trouwe chipkaart-geld opzetten en je kan al die reizen er mee doen-voor BTM ook nog goedkoper. En niks no probs als er weer eens wat misgaat of staakt of wat dan ook-geen moeizame restituties. En inderdaad-zoals MoDe aangeeft-inmiddels zijn er ook enkele online dito verkopers-al meen ik dat die dan weer wel de hogere prijs van enkeltje GVB aanslaan-wat je als het moet ook bij de sjofeur kan kopen. Afh van waar je vandaan komt kan evt ook zelfs Schiphol of Ams-Lelylaan betere aansl. bieden

Reageer