beantwoord

gratis boekenweekgeschenk 2020


Twee jaar geleden werd het reizen met boekenweekgeschenk uitgesteld. Ik heb nooit meer een bericht gezien wanneer dat kon worden ingehaald. En dit jaar geeft het boekenweekgeschenk zelfs helemaal geen  gratis reisdag. Maar hoe zit het dus met die reisdag die we volgens mij nog tegoed hebben?

icon

Beste antwoord door Tochjo 8 April 2022, 15:34

Bekijk origineel

32 reacties

Badge +3

NS heeft destijds aangegeven dat het gratis reizen met het Boekenweekgeschenk in 2020 is afgelast. Deze dag zal dus niet meer worden ingehaald.

Dank voor het antwoord. Toch wel een beetje merkwaardig. Er had in de mail (nieuwsbrief abonnementhouders) die ik net kreeg mbt boekenweek ook wel wat mogen staan over het al dan niet gratis reizen.

Reputatie 7
Badge +3

Dat is typisch het moderne marketinggelul. Slecht nieuws (dit jaar geen geen gratis reizen met het boekenweekgeschenk) wordt simpelweg verzwegen.

Het is al heel wat dat NS stilstaat bij het fiasco van 3 april. Overigens met slappe excuses waarin het eigen onvermogen totaal onderbelicht blijft. Maar dat zijn we inmiddels wel gewend van NS.

NS heeft destijds aangegeven dat het gratis reizen met het Boekenweekgeschenk in 2020 is afgelast. Deze dag zal dus niet meer worden ingehaald.

Ik blijk geen toegang te hebben met deze link. Ik ben geen 3-april slachtoffer, maar ik heb in de snelligheid wel geconcludeerd dat er weinig compensatie is voor geleden schade. Het is schandalig dat we zo lijken te zijn aangewezen op particulier vervoer. Ik vind dat we zo veel mogelijk van auto’s af moeten daar zou het OV de mogelijkheden voor moeten bieden.

Reputatie 7
Badge +3

Dat topic waar Tochjo naar verwijst staat in het archief waar alleen Superusers en moderators toegang toe hebben.

Ik begrijp op zich wel dat er ook dit jaar niet met het Boekenweekgeschenk gereisd kan worden, de Corona maatregelen zijn wel opgeheven maar het virus is nog niet weg en als men in zulke grote getalen zou gaan reizen kan dat weer meer verspreiding opleveren. Ook moet zo'n actie enige tijd ervoor al worden voorbereid, en was het mogelijk ten tijde van die voorbereiding niet al duidelijk of zoiets al zou kunnen. Maar het had wel fijn geweest als over het niet reizen met het Boekenweekgeschenk iets zou zijn gecommuniceerd. 

Badge +3

NS heeft destijds aangegeven dat het gratis reizen met het Boekenweekgeschenk in 2020 is afgelast. Deze dag zal dus niet meer worden ingehaald.

Ik blijk geen toegang te hebben met deze link.

 

 

Reputatie 7
Badge +3

.

NS heeft destijds aangegeven dat het gratis reizen met het Boekenweekgeschenk in 2020 is afgelast. Deze dag zal dus niet meer worden ingehaald.

Ik vind dat we zo veel mogelijk van auto’s af moeten daar zou het OV de mogelijkheden voor moeten bieden.

Idealisme versus realisme. 

https://www.upinthesky.nl/2022/04/08/herstel-luchtvaart-gaat-hard/

Dat is typisch het moderne marketinggelul. Slecht nieuws (dit jaar geen geen gratis reizen met het boekenweekgeschenk) wordt simpelweg verzwegen.

Maar het had wel fijn geweest als over het niet reizen met het Boekenweekgeschenk iets zou zijn gecommuniceerd. 

Is op 17 januari al aankondigd. 

https://www.cpnb.nl/nieuws/boekenweek-2022-verplaatst-van-maart-naar-april

https://www.trouw.nl/cultuur-media/boekenweek-2022-maand-uitgesteld-vanwege-coronasituatie~bf4fae615/

Reputatie 7
Badge +3

Het ging over de NS nieuwsbrief van vandaag, waarin een bericht over de Boekenweek stond, hierin werd niets over het niet vrij reizen met het Boekenweekgeschenk gemeld. Ook elders op de NS site kan ik daar niets over terug vinden.

Dank voor het antwoord. Toch wel een beetje merkwaardig. Er had in de mail (nieuwsbrief abonnementhouders) die ik net kreeg mbt boekenweek ook wel wat mogen staan over het al dan niet gratis reizen.

Fijn dat het elders al eerder wel aangekondigd werd, maar mensen verwachten een dergelijke communicatie ook en wellicht juist van NS.

Reputatie 7
Badge +4

Hoe dan ook, reizen met het Boekenweekgeschenk: es war einmal. Het hoeft een eerste liefde voor het boek niet in de weg te staan.

 

 

Reputatie 7
Badge +3

Men heeft geen reisdag met boekenweekgeschenk van 2020 te goed. Gratis reizen met boekenweekgeschenk was een leuke geste van NS als sponsor van de boekenweek. Van een verlieslijdend bedrijf kun je niet verwachten dat deze mensen gratis laat reizen met een boek wat ze niet als leesboek zien maar als een treinkaartje. Boekenweekgeschenk is bedoeld om meer mensen aan het lezen te krijgen.

Reputatie 7

Dankzij de belastingbetalers is er geen sprake van een verlieslijdend bedrijf. Wat is er mis met het idee dat deze vrijgevige contribuanten daar iets voor terug zouden krijgen ?

Reputatie 7
Badge +3

Gratis reizen met het Boekenweekgeschenk was inderdaad een leuke geste. En ondanks de hele Corona crisis en dat er ook nu nog steeds minder reizigiers zijn, is NS nog steeds sponsor van de Boekenweek, is er een hele pagina gewijd aan deze Boekenweek en het geschenk en vermeldt NS het ook in de nieuwsbrief, is het dan zoveel moeite om daar nog even bij te vermelden dat er ook dit jaar geen vrij reizen met het geschenk wordt aangeboden? Hopelijk kan het volgend jaar wel weer. 

 

Dat had inderdaad wel vermeld mogen worden dat er met het boekenweekgeschenk geen gratis treinen zal zijn. Ik zat enkele uren geleden in de trein, overvol, ook vele staande reizigers. Dat heb ik tijdens het dagje gratis treinen, vele jaren,niet meegemaakt. Dus het kan/mag wel

Dankzij de belastingbetalers is er geen sprake van een verlieslijdend bedrijf. Wat is er mis met het idee dat deze vrijgevige contribuanten daar iets voor terug zouden krijgen ?

Kan ik dan bij KLM ook een gratis ticket krijgen naar de USA ?  En bij de horeca een gratis etentje ?

Er zijn zoveel bedrijven overeind gehouden tijdens corona als die allemaal nu iets gratis terug moeten doen dan heb ik nog wel wat wensen. 😉

Dankzij de belastingbetalers is er geen sprake van een verlieslijdend bedrijf. Wat is er mis met het idee dat deze vrijgevige contribuanten daar iets voor terug zouden krijgen ?

Kan ik dan bij KLM ook een gratis ticket krijgen naar de USA ?  En bij de horeca een gratis etentje ?

Er zijn zoveel bedrijven overeind gehouden tijdens corona als die allemaal nu iets gratis terug moeten doen dan heb ik nog wel wat wensen. 😉

Het cafe bij mij op de hoek heeft als dank voor alle subsidie van de belastingbetaler de prijzen met 20% verhoogd.😡

Dankzij de belastingbetalers is er geen sprake van een verlieslijdend bedrijf. Wat is er mis met het idee dat deze vrijgevige contribuanten daar iets voor terug zouden krijgen ?

Kan ik dan bij KLM ook een gratis ticket krijgen naar de USA ?  En bij de horeca een gratis etentje ?

Er zijn zoveel bedrijven overeind gehouden tijdens corona als die allemaal nu iets gratis terug moeten doen dan heb ik nog wel wat wensen. 😉

Het cafe bij mij op de hoek heeft als dank voor alle subsidie van de belastingbetaler de prijzen met 20% verhoogd.😡

Ik denk dat je dan toch @BrunoEst te hulp moet roepen Tamzin want dat kan natuurlijk niet, we hebben ze immers met belastinggeld overeind gehouden. 😮

Reputatie 7

Dankzij de belastingbetalers is er geen sprake van een verlieslijdend bedrijf. Wat is er mis met het idee dat deze vrijgevige contribuanten daar iets voor terug zouden krijgen ?

Kan ik dan bij KLM ook een gratis ticket krijgen naar de USA ?  En bij de horeca een gratis etentje ?

Er zijn zoveel bedrijven overeind gehouden tijdens corona als die allemaal nu iets gratis terug moeten doen dan heb ik nog wel wat wensen. 😉

 

Waar heb ik het woord ‘moeten’ gebruikt ? Niemand moet iets in deze. Het spijt mij voor je Jeroen.

De belastingbetaler heeft alle reden om, zonder gêne, uit te mogen kijken naar de Boekenweek-actie. Dankzij hem is er over 2021 een winst gerealiseerd. Voor zolang er steun wordt verstrekt kun je ook niet spreken van een gratis actie. Hij betaalt er zelf aan mee.

Ga ervan uit dat het louter te wijten is aan de wispelturigheid van het virus dat de heuglijke traditie dit jaar nog niet kan worden voortgezet.

Reputatie 7

Het cafe bij mij op de hoek heeft als dank voor alle subsidie van de belastingbetaler de prijzen met 20% verhoogd.😡

 

Met dat soort schappelijke prijzen zou ik dit weekend in je buurtcafe maar eens flink de bloemetjes buiten gaan zetten. 🍺🍷🍹 Word zelf inmiddels al geconfronteerd met kostenstijgingen van nagenoeg 300%.😰

 

….

De belastingbetaler heeft alle reden om, zonder gêne, uit te mogen kijken naar de Boekenweek-actie. Dankzij hem is er over 2021 een winst gerealiseerd. Voor zolang er steun wordt verstrekt kun je ook niet spreken van een gratis actie. Hij betaalt er zelf aan mee.

Ga ervan uit dat het louter te wijten is aan de wispelturigheid van het virus dat de heuglijke traditie dit jaar nog niet kan worden voortgezet.

Waarom de NS wel en andere ontvangers van steun dan niet?  Geef daar dan eens goed onderbouwde een verklaring voor ?

Enne winst in 2021 wil niet zeggen dat de cijfers op de rekeningen weer in zwart geschreven worden na het verlies in 2020.

Badge +3

De NS mag als sponsor van de Boekenweek toch zelf bepalen of ze bij het geschenk (een gratis boek) ook een zondagje gratis treinen weggeven?

Het lijkt er aardig op dat sommige mensen in 2020 speciaal een boek gekocht hebben voor dat ene dagje gratis in een (volle) trein? 😂

Reputatie 7
Badge +3

De NS mag als sponsor van de Boekenweek toch zelf bepalen of ze bij het geschenk (een gratis boek) ook een zondagje gratis treinen weggeven?

Het lijkt er aardig op dat sommige mensen in 2020 speciaal een boek gekocht hebben voor dat ene dagje gratis in een (volle) trein? 😂

En in 2021 en in 2022….

Badge +3

Haha… op naar Den Bosch

Het is boekenweek! En omdat wij lezen een warm hart toedragen kun je komende week op station s-‘Hertogenbosch een blind date doen met boeken in een tijdelijke winkel. Op basis van kenmerken kies je een gratis boek.

https://nieuws.ns.nl/blind-boekendate-shop-op-station-s-hertogenbosch-tijdens-boekenweek

Oh wacht, waar kan ik mijn treinkaartje daarheen declareren? 😅

Reputatie 7

De NS mag als sponsor van de Boekenweek toch zelf bepalen of ze bij het geschenk (een gratis boek) ook een zondagje gratis treinen weggeven?

 

Natuurlijk is dat zo. Sterker nog: NS bepaalt sowieso geheel zelf in hoeverre en voor hoe lang ze als sponsor van de Boekenweek (blijven) fungeren. Uit dit topic zou je wel kunnen opmaken dat je sponsorcontracten niet te lang moet laten doorlopen, hoe mooi tradities ook zijn.

 

Het lijkt er aardig op dat sommige mensen in 2020 speciaal een boek gekocht hebben voor dat ene dagje gratis in een (volle) trein? 😂

Nou en ? Is dat niet juist de bedoeling ?

Reageer