Skip to main content

kaartjes gekocht met verkeerde eindbestemming

  • May 2, 2023
  • 12 reacties
  • 247 Bekeken

Goede avond,

ik heb net perongelijk kaartjes besteld voor aankomende zondag 7 mei. De reis staat van Zevenaar naar Arnhem maar de eind bestemming moet naar Utrecht centraal zijn. 
Zou dit asjeblieft nog aangepast kunnen worden..

hopelijk kunnen jullie me helpen..

met vriendelijke groet,

Sascha van Deelen

12 reacties

Thom
Forum|alt.badge.img+5
  • Super user
  • 25337 reacties
  • May 2, 2023

Als het een e-ticket is, is er geen mogelijkheid meer om het te veranderen en u krijgt ook geen geld terug. Met e-tickets is het heel makkelijk om te proberen fraude te plegen.

 Zijn het kartonnen kaartjes uit het automaat, dan kunt u een juist kaartje uit het automaat halen en de dag na de reis naar een loket gaan. Als er niet mee ingecheckt is, en het verder klopt dan kunt u uw geld voor de oorspronkelijke kaartjes terugkrijgen, maar in geen enkel geval voor de e-ticekts. Het is niet te zien of er mee gereisd is of niet en dan zouden mensen proberen geld terug te vragen omdat het toch niet te controleren is.


iMark
Forum|alt.badge.img+3
  • Koploper****
  • 12778 reacties
  • May 2, 2023

Ik zie geen beter alternatief dan het bijkopen van e-tickets van Arnhem naar Utrecht. Dan ben je per persoon €1,11 duurder uit dan wanneer je e-tickets voor de hele reis van Zevenaar naar Utrecht had gekocht.


Robert B
Forum|alt.badge.img+4
  • 30589 reacties
  • May 2, 2023

Welkom bij de NS Community!

Ik zie een (goedkoper) alternatief en dat is tickets Zevenaar - Utrecht kopen en daarna contact opnemen met de Klantenservice m.b.t. de tickets Zevenaar - Arnhem op dezelfde naam/namen en reisdatum.

Kost wel wat moeite en geen 100% garantie, vraag anders even na bij de Klantenservice of het op die manier wel kan.


iMark
Forum|alt.badge.img+3
  • Koploper****
  • 12778 reacties
  • May 2, 2023

Ik weet niet om hoeveel tickets het gaat maar voor €1,11 per persoon zou ik niet gaan bellen met Klantenservice. Veel te veel gedoe.


Robert B
Forum|alt.badge.img+4
  • 30589 reacties
  • May 2, 2023

Ik weet niet om hoeveel tickets het gaat maar voor €1,11 per persoon zou ik niet gaan bellen met Klantenservice. Veel te veel gedoe.

Ja ik zie het nu, zou dan om € 1,20 gaan.


  • Auteur
  • Op het juiste spoor
  • 1 reactie
  • May 2, 2023

Hoe kom je bij de 1,11 pp?


Robert B
Forum|alt.badge.img+4
  • 30589 reacties
  • May 2, 2023

Voor 2e klas voltarief:

Zevenaar - Arnhem € 4,28
Arnhem - Utrecht € 12,60
Totaal € 16,88

Zevenaar - Utrecht € 15,68


mrfreeze
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • 7514 reacties
  • May 2, 2023

Zevenaar - Utrecht: € 15,68

Zevenaar - Arnhem: € 4,28
Arnhem - Utrecht: € 12,60

4,28 + 12,60 = 16,88 - 15,68 = € 1,20


  • 932 reacties
  • May 2, 2023

Als het een e-ticket is, is er geen mogelijkheid meer om het te veranderen en u krijgt ook geen geld terug. Met e-tickets is het heel makkelijk om te proberen fraude te plegen.

...

Dat is al jaren zo @Thom. Dat is al lang bekend. Heb je ook een oplossing? ;)


iMark
Forum|alt.badge.img+3
  • Koploper****
  • 12778 reacties
  • May 2, 2023

Het blijft klungelen op een telefoon terwijl je in de trein zit. Inderdaad €1,20 per persoon.


Robert B
Forum|alt.badge.img+4
  • 30589 reacties
  • May 2, 2023

Ik had een groter verschil verwacht omdat Zevenaar - Arnhem een kort stukje is en dus relatief duur zou zijn met NS, maar dat stuk wordt gereisd met Arriva/Breng/Vias.

Plus het is 14 TE terwijl het in mijn gedachten korter was.


iMark
Forum|alt.badge.img+3
  • Koploper****
  • 12778 reacties
  • May 2, 2023

Ik had ook een groter verschil verwacht.