Vervelend die gemiste uitchecks, maar kijk je op het display als je uitcheckt? Wat staat er dan?
Check altijd de mededeling op het display. Als daar staat dat u bent uitgecheckt, bent u het ook en is het ook geregistreerd. NS heeft als beleid dat iedereen het incidenteel eens kan missen, maar ze blijven niet vergoeden. Leuker kunnen we het niet maken, u moet in- en uitchecken bij dezelfde vervoerder. dals u dat heeft nagelaten, vergeten is een eufemisme, dan heeft u gedoe en dat is nagenoeg altijd onnodig. Het is mild beleid dat u drie keer een uitcheck mag missen.en er daarna vaak met klantenservice soms nog wel wat te regelen is. Zo moeilijk is het niet. De BC is wel lastiger omdat er een partij tussen zit,, dat is zo.
Misschien is er wel geen sprake van een gemiste uitcheck maar van een gemiste incheck. Als u vergeet in te checken, wordt de uitcheck in Rotterdam de incheck. Waar vandaan reist u?
Misschien is er wel geen sprake van een gemiste uitcheck maar van een gemiste incheck. Als u vergeet in te checken, wordt de uitcheck in Rotterdam de incheck. Waar vandaan reist u?
Dat kan als het goed is niet, bij poortjes. De reis historie geeft toch ook aan dat een uitcheck gemist is. Dat ziet die toch met de declaratie
Een vermeende uitcheck bij een paaltje op een perron in Rotterdam kan zomaar een incheck worden, en dan zeggen de poortjes ‘Tot Ziens’ of zo (als het een uitcheck wordt), en als die een uitcheck ‘zien’ dan is de melding ‘Incheck geannuleerd’ (al was die incheck op het perron).
Kan dus van alles zijn.
Een vermeende uitcheck bij een paaltje op een perron in Rotterdam kan zomaar een incheck worden, en dan zeggen de poortjes ‘Tot Ziens’ of zo (als het een uitcheck wordt), en als die een uitcheck ‘zien’ dan is de melding ‘Incheck geannuleerd’ (al was die incheck op het perron).
Kan dus van alles zijn.
Maar dan zou er geen 20 euro gerekend worden, dus dat is het niet.
Gezien hoe vaak het TS overkomt: wordt hij/zij niet gefopt door de notoir trage verwerking van transacties in Mijn NS? Dat wordt immers getoond alsof je niet uitgecheckt hebt, ook al heb je dat wel degelijk.
Dank voor de fijne reacties. Maar inmiddels check ik bijna autistisch de display als ik incheck én uitcheck, gezien mijn ervaringen inmiddels met dit gedoe. En voor de duidelijkheid.
Ik check uit in Rotterdam Centraal waar geen palen staan maar poortjes. Die gaan niet open als je niet uitcheckt. Kortom, het is mijns inziens toch een probleem van de NS.
En toch bijzonder dat ik nooit een incheck mis .
Misschien moeten we eens nagaan hoeveel mensen met dan drie keer per jaar een uitcheck 'vergeten' en hoeveel mensen het er maar bij laten. Ik zie een aardig verdienmodel. Net als met al die mensen die ooit saldo op een chipkaart hadden staan en dat nooit terugvroegen.
Dank voor de fijne reacties. Maar inmiddels check ik bijna autistisch de display als ik incheck én uitcheck, gezien mijn ervaringen inmiddels met dit gedoe. En voor de duidelijkheid.
Ik check uit in Rotterdam Centraal waar geen palen staan maar poortjes. Die gaan niet open als je niet uitcheckt. Kortom, het is mijns inziens toch een probleem van de NS.
En toch bijzonder dat ik nooit een incheck mis .
Misschien moeten we eens nagaan hoeveel mensen met dan drie keer per jaar een uitcheck 'vergeten' en hoeveel mensen het er maar bij laten. Ik zie een aardig verdienmodel. Net als met al die mensen die ooit saldo op een chipkaart hadden staan en dat nooit terugvroegen.
Blijkbaar wil je niet delen waar je dan precies incheckt. Wat mij betreft prima, maar we kunnen dan ook geen verdere adviezen geven.
@Henkpeetersen Ik check in in Oudenbosch Henk. En een oplossing is er helaas niet. Mijn werkgever maakt gebruik van een extern bedrijf dat zakelijke OV-chipkaarten aanbiedt aan grote ondernemingen voor het reizen met OV.
NS aan de lijn gehad. Zij kunnen (omdat het een zakelijke kaart is) alleen met een factuurbewijs de 20 euro corrigeren en het externe bedrijf kan bij NS weer geen data opvragen van de door individu gemaakt reizen en dus niets bewijzen. Kortom. Kastje en muur.
Aangezien me dit nu al meerdere keren overkomen is, check ik zoals gezegd altijd goed of de incheck of uitcheck goed is verlopen. NS geeft (telefonisch) zelf toe dat de paaltjes en poortjes niet altijd goed de check in afhandelen. Ik vind, maar daar koopt niemand iets voor, dat NS moet zorgen dat de faciliteit goed werkt.
Dat er, zoals iemand hier eerder zei, er toch een mooie coulance is dat je drie keer per jaar online mag corrigeren, vind ik een gotspe. Als je een systeem hebt dat (zeker gezien de hoeveelheid meldingen alleen al op dit forum en neem maar aan dat niet iedereen hier komt) vaak faalt, dan is het niet meer dan normaal dat je daar een correctiemiddel voor hebt. NS is een monopolist. Als ze dat niet waren, dan hadden ze zeker veel minder klanten.
Ik trein overigens met plezier, vind het een uitstekende manier van reizen. Maar dit maakt dat goede gevoel wel een stuk minder.
beste groet
John
Zo af en toe zijn de poortjes op Utrecht Centraal wat traag, als je dan iets te vroeg incheckt na iemand anders dan geeft ie aan dat er iets mis is gegaan maar de poortjes gaan wel gewoon open. Loop je er doorheen dan gaat het alarm af, toch ben ik elke keer wel gewoon ingecheckt.
Het kan best zijn dat hetzelfde gebeurd in Rotterdam Centraal maar dat het uitchecken dan niet werkt?
Vrij apart...
Je kan het altijd dubbelchecken door naar een kaartautomaat te gaan en je ov chipkaart te scannen.
@Henkpeetersen Ik check in in Oudenbosch Henk. En een oplossing is er helaas niet. Mijn werkgever maakt gebruik van een extern bedrijf dat zakelijke OV-chipkaarten aanbiedt aan grote ondernemingen voor het reizen met OV.
NS aan de lijn gehad. Zij kunnen (omdat het een zakelijke kaart is) alleen met een factuurbewijs de 20 euro corrigeren en het externe bedrijf kan bij NS weer geen data opvragen van de door individu gemaakt reizen en dus niets bewijzen. Kortom. Kastje en muur.
Aangezien me dit nu al meerdere keren overkomen is, check ik zoals gezegd altijd goed of de incheck of uitcheck goed is verlopen. NS geeft (telefonisch) zelf toe dat de paaltjes en poortjes niet altijd goed de check in afhandelen. Ik vind, maar daar koopt niemand iets voor, dat NS moet zorgen dat de faciliteit goed werkt.
Dat er, zoals iemand hier eerder zei, er toch een mooie coulance is dat je drie keer per jaar online mag corrigeren, vind ik een gotspe. Als je een systeem hebt dat (zeker gezien de hoeveelheid meldingen alleen al op dit forum en neem maar aan dat niet iedereen hier komt) vaak faalt, dan is het niet meer dan normaal dat je daar een correctiemiddel voor hebt. NS is een monopolist. Als ze dat niet waren, dan hadden ze zeker veel minder klanten.
Ik trein overigens met plezier, vind het een uitstekende manier van reizen. Maar dit maakt dat goede gevoel wel een stuk minder.
beste groet
John
Ik heb in het verleden ook zo'n pas gehad en dam ging dat in mijn geval via reisbalans inderdaad. Mijn werkgever stond toen ook nog reizen buiten het traject toe en daar werd behoorlijk misbruik van gemaakt. Over jouw probleem, ik ben zeer kritisch op NS en weet ook wel dat de poortjes soms niet goed registreren daar zijn hier ook wel voorbeelden van op dit forum. Je wordt inderdaad zo’n beetje standaard van het kastje naar de muur gestuurd. Te hopen is dat een moderator dit topic oppakt.
Die coulance van 3 keer per jaar stelt inderdaad geen moer voor. NS laat soms ook de poortjes openstaan en bij de gedwongen correctie daarvan gaat er dus ook één keer zo'n coulance van af.
Die coulance van 3 keer per jaar stelt inderdaad geen moer voor. NS laat soms ook de poortjes openstaan en bij de gedwongen correctie daarvan gaat er dus ook één keer zo'n coulance van af.
Een gemiste checkout veroorzaakt door NS zou niet van de coulance af mogen gaan. Die 3 keer zijn immers coulance voor jou, niet voor NS.
Gezien hoe vaak het TS overkomt: wordt hij/zij niet gefopt door de notoir trage verwerking van transacties in Mijn NS? Dat wordt immers getoond alsof je niet uitgecheckt hebt, ook al heb je dat wel degelijk.
Maar NS heeft toch wel de juiste informatie neem ik aan?
Zo niet, dan had NS allang het probleem met onvolledige reisinformatie opgelost .
Die coulance van 3 keer per jaar stelt inderdaad geen moer voor. NS laat soms ook de poortjes openstaan en bij de gedwongen correctie daarvan gaat er dus ook één keer zo'n coulance van af.
Een gemiste checkout veroorzaakt door NS zou niet van de coulance af mogen gaan. Die 3 keer zijn immers coulance voor jou, niet voor NS.
Klopt helemaal zou niet mogen, je kan nergens aangeven dat het de schuld van NS is, dus ik vraag mij het af. Ik heb er hier wel eens een keer iets over gelezen kan het topic helaas niet vinden.
Klopt helemaal zou niet mogen, je kan nergens aangeven dat het de schuld van NS is, dus ik vraag mij het af. Ik heb er hier wel eens een keer iets over gelezen kan het topic helaas niet vinden.
Je kan ook niet echt bewijzen dat het de schuld van NS is tenzij je je check in en check uit filmt.
En dan nog ligt het bij jou, als je goed oplet zou het in veel gevallen niet moeten gebeuren.
Klopt helemaal zou niet mogen, je kan nergens aangeven dat het de schuld van NS is, dus ik vraag mij het af. Ik heb er hier wel eens een keer iets over gelezen kan het topic helaas niet vinden.
Je kan ook niet echt bewijzen dat het de schuld van NS is tenzij je je check in en check uit filmt.
Je kunt niet alles bewijzen, maar als de poortjes open staan wegens een storing, zou NS dat moeten weten.
Dank voor de fijne reacties. Maar inmiddels check ik bijna autistisch de display als ik incheck én uitcheck, gezien mijn ervaringen inmiddels met dit gedoe. En voor de duidelijkheid.
Ik check uit in Rotterdam Centraal waar geen palen staan maar poortjes. Die gaan niet open als je niet uitcheckt. Kortom, het is mijns inziens toch een probleem van de NS.
En toch bijzonder dat ik nooit een incheck mis .
Misschien moeten we eens nagaan hoeveel mensen met dan drie keer per jaar een uitcheck 'vergeten' en hoeveel mensen het er maar bij laten. Ik zie een aardig verdienmodel. Net als met al die mensen die ooit saldo op een chipkaart hadden staan en dat nooit terugvroegen.
Ik heb precies hetzelfde. De registratie van de checkins en uit is hopeloos bin de NS. Gaat heel vaak fout. Ben echt te oud om over poortjes heen te springen, maar toch heel vaak in de app dat ik hem gemist zou hebben. Pas dagen later wordt dan het juiste getoond. Of niet en dan er weer achteraan. Sinds kort wordt dit automatisch gecorrigeerd, dus ik dacht probleem opgelost. Maar nu willen ze ons daarvoor toch gaan laten betalen? Volstrekt belachelijk. Heb meldingen hiervan gedaan bin Radar, Consumentenbond en Rover. Misschien idee om dit ook te doen? Hoe meer meldingen hoe beter.