Skip to main content
Antwoord

boete onterecht

• April 24, 2025
  • 10 reacties
  • 192 Bekeken

Beste allen, 

Ik stond gisterenavond op Sloterdijk, en daar was een storing. Ik kon daardoor niet inchecken. De conducteur zei dat er een brief was opgehangen, maar die hing er simpelweg gewoon niet. Ik kan er ook weinig aan doen, maar ik heb dubbel gechecked daarvoor. Toen ben ik doorgelopen en nu heb ik een boete. De conducteur en de klantenservice zeiden ze dat ik bezwaar kon aanmaken, maar nu vraag ik me af waar ik dat kan doen. Want dit slaat nergens op. Het geld interesseert me weinig, maar het is puur een principekwestie. De conducteur zei dat ik enkel de ticketprijs zou hoeven betalen en dat dit een standaardprocedure is.

mvg, 

Jesse

Beste antwoord door mrfreeze

Hoi JesseLui,

Voor verzoeken tot restitutie moet je contact opnemen met de klanteNService per telefoon (030-7515155), chat, Facebook of X.

Op deze community helpen reizigers elkaar en wij kunnen niet bij jouw gegevens.

10 reacties

mrfreeze
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • Antwoord
  • April 24, 2025

Hoi JesseLui,

Voor verzoeken tot restitutie moet je contact opnemen met de klanteNService per telefoon (030-7515155), chat, Facebook of X.

Op deze community helpen reizigers elkaar en wij kunnen niet bij jouw gegevens.

• Auteur
  • Op het juiste spoor
  • April 24, 2025

Hi mrfreeze, 

dat heb ik gedaan, en toen kreeg ik te horen dat ik bezwaar kon aantekenen… Dus waar kan dat is mijn vraag.

Forum|alt.badge.img
  • Koploper**
  • April 24, 2025

Hi mrfreeze, 

dat heb ik gedaan, en toen kreeg ik te horen dat ik bezwaar kon aantekenen… Dus waar kan dat is mijn vraag.

Dat moet dus bij de NS klantenservice.

https://www.ns.nl/klantenservice/betalen/uitstel-van-betaling.html

• Auteur
  • Op het juiste spoor
  • April 24, 2025

Hi Gorott, raar, dan ga ik er nog maar eens achteraan

Veel dank!

mvg,

Jesse Luimes

MoDe
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • April 24, 2025

Je had geen mogelijkheid om een online ticket te kopen of uit de kaartautomaat? Als je een abonnement hebt, wordt het verschil verrekend. Iets voor een volgende keer als je dit weer overkomt.

rvdborgt
Forum|alt.badge.img+1
  • Koploper**
  • April 24, 2025

Je had geen mogelijkheid om een online ticket te kopen of uit de kaartautomaat? Als je een abonnement hebt, wordt het verschil verrekend.

Als je de regeling "Geld terug bij vergeten OV-chipkaart” bedoelt: die is bedoeld voor je eigen vergeetachtigheid, niet voor defecten van NS.

MoDe
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • April 24, 2025

Je had geen mogelijkheid om een online ticket te kopen of uit de kaartautomaat? Als je een abonnement hebt, wordt het verschil verrekend.

Als je de regeling "Geld terug bij vergeten OV-chipkaart” bedoelt: die is bedoeld voor je eigen vergeetachtigheid, niet voor defecten van NS.

Die regeling bedoel ik niet. Buiten deze regeling om kun je een beroep doen om het verschil terug te betalen, omdat inchecken met abonnement niet mogelijk was.

Robert B
Forum|alt.badge.img+4
  • April 24, 2025

Die regeling bedoel ik niet. Buiten deze regeling om kun je een beroep doen om het verschil terug te betalen, omdat inchecken met abonnement niet mogelijk was.

Welk verschil? TS had helemaal geen (voltarief) vervangend vervoerbewijs, zoals een e-ticket of automaatkaartje.

Iets dergelijks zal wel op ‘die brief’ bij de poortjes gestaan hebben, maar die moet je maar net opvallen tenzij ze op alle poortjes geplakt zijn.

Forum|alt.badge.img
  • Koploper**
  • April 24, 2025

Je had geen mogelijkheid om een online ticket te kopen of uit de kaartautomaat? Als je een abonnement hebt, wordt het verschil verrekend. Iets voor een volgende keer als je dit weer overkomt.

Als, als, als.

JurgenH
Forum|alt.badge.img+1
  • Koploper**
  • April 24, 2025

Als, als, als.

Van achteren kijk je een koe in de …

Er was overigens een stroomstoring op station Sloterdijk, dus TS zal de enige niet zijn met dit probleem: https://www.at5.nl/nieuws/232131/geen-stroom-op-station-sloterdijk-door-storing.