Skip to main content
beantwoord

Claim Onduidelijkheid

  • 29 May 2024
  • 5 reacties
  • 72 Bekeken

Ik heb op 17-04-2024 2 claims ingediend aangezien ik mijn OV met studentenreisporduct was vergeten en ik richting school moest. We zijn nu bijna 1,5 maand verder en nog geen reactie gehad. Ook kunnen ze me geen duidelijk antwoord geven wat de huidige situatie ervan is. Vervolgens geeft NS aan dat ik naar DUO moet gaan en DUO geeft aan dat ik naar de NS moet. De klantenservice weet te weinig om hier uitspraken over te doen dus ik hoop dat een NS moderator mij hier meer duidelijkheid over kan geven of direct contact met mij kan nemen.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Je hebt dus voor je reis betaald neem ik aan en wil dat bedrag nu terugvorderen omdat je een studenten OV had?? In dat geval moet je natuurlijk bij NS zijn want daar heb je aan betaald en die zullen je dan ook moeten compenseren. DUO heeft daar niets mee te maken en ik snap eerlijk gezegd niet dat NS naar DUO verwijst. Overigens is er momenteel weer een grote achterstand bij het verwerken van claims, dat je dus niets gehoord hebt snap ik ook dan weer wel. Bij NS is het helaas vaak een kwestie van lang geduld hebben.

Heb je enig idee wat de verwachte reactietijd is bij de NS?

Reputatie 6
Badge +2

Bij NS is het helaas vaak een kwestie van lang geduld hebben.

Dat is het in dit geval inderdaad helaas. Op dit moment worden deze claims afgehandeld met een indiendatum van eind maart. Ik ga er dan ook vanuit dat het niet ontzettend lang meer zal duren voordat je reactie zal ontvangen op jouw claims.

Reputatie 7
Badge +1

Bij NS is het helaas vaak een kwestie van lang geduld hebben.

Dat is het in dit geval inderdaad helaas. Op dit moment worden deze claims afgehandeld met een indiendatum van eind maart. Ik ga er dan ook vanuit dat het niet ontzettend lang meer zal duren voordat je reactie zal ontvangen op jouw claims.

Maar hoe kan het dat NS naar DUO verwijst in dit geval??

Reputatie 6
Badge +2

Maar hoe kan het dat NS naar DUO verwijst in dit geval??

Ik denk dat dit een misverstand is geweest. Het Studentenreisproduct is van DUO, maar wanneer je deze vergeet en met NS gaat reizen, kun je hiervoor wel één keer per jaar bij NS geld terugvragen. Dus uiteraard excuses voor dit kastje-muur verhaal.

Reageer