Skip to main content
Antwoord

incheck uitcheck klopt niet.

• February 10, 2025
  • 4 reacties
  • 123 Bekeken

Hey ik heb bij leiden lammenschans Ingecheckt en bij schiphol uitgecheckt. Maar nu staat op mijn pas dat ik op beide plekken heb ingecheckt en nergens uitgecheckt. Waarschijnlijk omdat de trein vanuit Leiden Centraal van 12:17 gister niet reed waardoor er best wat tijd tussen incheck en uitcheck maar toch, Ik wil mijn 2 uitcheck gemist per jaar niet aan fout van NS besteden. Graag correctie. Grtjes Sue.

Beste antwoord door BasReist

@SuzySB Reis je met Flex? Of op saldo? Bij Flex duurt het altijd (tot) een paar dagen totdat je reis definitief is ‘doorgerekend’. Tot die tijd zijn in/uitchecks bij losse paaltjes algemene checks, alleen bij poortjes weet het poortje of je in- of uitcheckt.

Dus ik zou even afwachten (als je idd op Flex reist) tot je rit definitief is doorgerekend op MijnNS.

Of kijk even op een NS-kaartautomaat naar je transacties of ov-chipkaart.nl, daar staat ook (vrijwel) direct de goede soort van je in/uitcheck aangegeven.

4 reacties

Floor NS
Moderator
Forum|alt.badge.img
  • Moderator
  • February 10, 2025

Hi SuzySB! Heb je dit correctietarief zelf al geprobeerd te corrigeren? Zo niet, dan raad ik je aan om dit even te proberen. Mocht je een foutmelding krijgen of mocht het niet lukken, dan kun je altijd even contact opnemen met de Klantenservice. Je mag dit jaar driemaal een vergeten check in of check uit corrigeren. Hier lees je meer informatie over correctietarieven

• Reisleider**
  • Antwoord
  • February 10, 2025

@SuzySB Reis je met Flex? Of op saldo? Bij Flex duurt het altijd (tot) een paar dagen totdat je reis definitief is ‘doorgerekend’. Tot die tijd zijn in/uitchecks bij losse paaltjes algemene checks, alleen bij poortjes weet het poortje of je in- of uitcheckt.

Dus ik zou even afwachten (als je idd op Flex reist) tot je rit definitief is doorgerekend op MijnNS.

Of kijk even op een NS-kaartautomaat naar je transacties of ov-chipkaart.nl, daar staat ook (vrijwel) direct de goede soort van je in/uitcheck aangegeven.

• Koploper****
  • February 10, 2025

Waarschijnlijk omdat de trein vanuit Leiden Centraal van 12:17 gister niet reed waardoor er best wat tijd tussen incheck en uitcheck maar toch, 

De maximale tijd om nog te kunnen uitchecken bedraagt 6 uur. Het lijkt toch wat onwaarschijnlijk dat dat in dit geval de oorzaak is.

• Auteur
  • Sprinter
  • February 11, 2025

Hey ja je had gelijk, ik reis met Flex en het staat nu opeens goed. Het staat nu dat ik bij Leiden CS en Amsterdam Zuid heb ingecheckt en nergens uitgecheckt, hopelijk is dat ook na paar dagen gefixed. Stom terwijl je gwn door incheck en uitcheck poort ga. Dankjewel.