Skip to main content
beantwoord

Trage afhandeling claim

  • 3 June 2024
  • 37 reacties
  • 655 Bekeken

11 mei een vertraging gehad van bijna 2 uur. Claim ingediend, 16 mei krijg ik automatisch bericht dat claim is goedgekeurd en ik een bedrag terug krijg, voor een vertraging van 30-59 minuten. Dit klopt niet, want het was > 1uur en zo heb ik het ook ingediend.

Gelijk reactie gemaild naar klantenservice. Paar weken voorbij, geen antwoord. Gebeld op vrijdag 24 mei voor stand van zaken. Krijg te horen dat men een flinke achterstand heeft bij het verwerken van claims en ze nu pas bij claims zijn van eind maart. En dat ik geduld moet hebben.

 

Vandaag opnieuw gebeld, wederom exact hetzelfde antwoord. Ze zijn pas bij claims van eind maart en ik moet maar geduld hebben en het zal ooit een keertje behandeld worden.

 

Ik weet het niet hoor, maar is er iets bijzonders eind maart gebeurd dat half Nederland een claim heeft ingediend? Of is dit gewoon een smoes om te zeggen dat het niet opschiet en er te weinig mankracht is?

 

Heeft iemand die meeleest de mogelijkheid dat dit wat vlotter gaat, of is dit maar gewoon wachten en wachten en wachten, totdat je eindelijk eens aan de beurt bent en een wopping 2 euro extra terug krijgt gestort oid?

37 reacties

Reputatie 7
Badge

Er wordt keihard gewerkt… super maar daar heb je niets aan. Sorry beste klant.

Het is niet anders, zoals @Sander-VH al aangeeft, er wordt 24/7 hard gewerkt dus een beetje respect en geduld kan geen kwaad. Daarbij komt dat het veelal om kleine bedragen gaat, waardoor echt niemand failliet gaat als de uitbetaling wat langer duurt.

Alleen deze toevoeging zou m.i. al een stuk helpen met respect en begrip. Oh, en mail niet onterecht dat een claim onterecht zou zijn als je computersysteem te dom is om met de beperkte informatie die je zelf vraagt te achterhalen waarom die wel terecht is. Dat helpt ook.

Reputatie 7
Badge +1

.....Ga je dan afwachten omdat bijv. KPN en PostNL meer tijd nodig denken te hebben?… Nee natuurlijk niet!......

Slecht voorbeeld !

Je leest duidelijk niet mee op verschillende consumenten forums @Robert B . Daar ziijn vele, vele topics te vinden over mensen welke juist wel erg lang (moeten) wachten op bv hun glasvezel aansluiting.

Het is niet anders, zoals @Sander-VH al aangeeft, er wordt 24/7 hard gewerkt dus een beetje respect en geduld kan geen kwaad. Daarbij komt dat het veelal om kleine bedragen gaat, waardoor echt niemand failliet gaat als de uitbetaling wat langer duurt.

Ik geloof dit gewoon niet. 24/7 betekent vol continu ploegenrooster bij een administratie afdeling. Even serieus het is gewoon klantenservice en die gaan echt niet ‘s-nachts door. En voordat @Ret.tep weer schrijft dat het zo niet gelezen moet worden. Schep eens duidelijkheid naar je klanten. Zeg gewoon het duurt 8 weken dan voorkom je ook al die telefoontjes en kan je de achterstand inderdaad gaan inhalen. In een ander topic is aangegeven dat die 5 dagen in de eerste mail zou worden verwijderd. Is dat nu (eindelijk na zoveel jaren) gebeurd?

Reputatie 7
Badge

In een ander topic is aangegeven dat die 5 dagen in de eerste mail zou worden verwijderd. Is dat nu (eindelijk na zoveel jaren) gebeurd?

Ja, ik kon vandaag toevallig weer een claim indienen voor een vertraging van afgelopen week en ontving nu een mail met daarin de tekst: "Wanneer uw reis- en vervoerbewijsgegevens helemaal duidelijk zijn, krijg u binnen een week de uitslag. Wanneer er nog een menselijke controle nodig blijkt, doen wij dit zo snel mogelijk en uiterlijk binnen 4 weken."

Reputatie 7
Badge +1

In een ander topic is aangegeven dat die 5 dagen in de eerste mail zou worden verwijderd. Is dat nu (eindelijk na zoveel jaren) gebeurd?

Ja, ik kon vandaag toevallig weer een claim indienen voor een vertraging van afgelopen week en ontving nu een mail met daarin de tekst: "Wanneer uw reis- en vervoerbewijsgegevens helemaal duidelijk zijn, krijg u binnen een week de uitslag. Wanneer er nog een menselijke controle nodig blijkt, doen wij dit zo snel mogelijk en uiterlijk binnen 4 weken."

Dat is dus nog steeds niet het juiste verhaal. Logisch dat je.veel telefoontjes daarover krijgt 

 

Reputatie 7
Badge

In een ander topic is aangegeven dat die 5 dagen in de eerste mail zou worden verwijderd. Is dat nu (eindelijk na zoveel jaren) gebeurd?

Ja, ik kon vandaag toevallig weer een claim indienen voor een vertraging van afgelopen week en ontving nu een mail met daarin de tekst: "Wanneer uw reis- en vervoerbewijsgegevens helemaal duidelijk zijn, krijg u binnen een week de uitslag. Wanneer er nog een menselijke controle nodig blijkt, doen wij dit zo snel mogelijk en uiterlijk binnen 4 weken."

Dat is dus nog steeds niet het juiste verhaal. Logisch dat je.veel telefoontjes daarover krijgt 

Dat weet ik even niet, is de procedure misschien ook veranderd zoals ook eerder aangekondigd? Ik vind het opvallend dat ik tot op heden nog geen automatische afwijzing van deze claim heb ontvangen terwijl die voorheen altijd vrij snel kwam in een 'moeilijk' geval en ik in dit geval vertraging had nadat ik onderweg heb gegeten en doordat ik niet kon overstappen omdat de trein waar ik in zat een station voorbij reed, en ik dat dus eigenlijk wel had verwacht. Ik durf het haast niet te zeggen, maar ik begin te hopen dat ik daadwerkelijk (binnen 4 weken?) reactie ga krijgen van een mens, dat hopelijk verder gekeken heeft.

 

 

 

medewerkers klantenservice zijn dag en nacht momenteel bezig om de achterstand enigzins in te lopen. 

Ik geloof er niks van dat er bij de Klantenservice 's nachts wordt gewerkt om achterstanden bij GTBV in te lopen.

Reputatie 7
Badge +3

@Olav93 vertraging omdat je onderweg bent gaan eten?

Reputatie 7
Badge

@Olav93 vertraging omdat je onderweg bent gaan eten?

Nee, uiteraard niet. Vertraging nadat ik onderweg ben gaan eten. Ik ben ingecheckt op Amsterdam Sloterdijk en vervolgens naar Amsterdam Centraal gereisd waar ik, binnen de poortjes dus zonder dat dit in mijn reishistorie te zien is, heb gegeten. Daarna heb ik mijn reis voortgezet naar Almere (Muziekwijk) en daarbij ruim een half uur vertraging opgelopen (t.o.v. de geadviseerde reis vanaf Amsterdam Centraal om de tijd dat ik daar weg ging dus uiteraard) doordat de trein waar ik in zat niet stopte op Weesp, waar ik over had moeten stappen.

Vertraging door een overgeslagen station dus, die wat lastig te herkennen is in mijn reishistorie doordat ik eerder onderweg ben gestopt om te eten.

Reputatie 7
Badge

Er lijkt niet alleen qua communicatie echt iets te zijn verbeterd, geen automatische afwijzing meer na vijf minuten, maar mijn claim is na zo'n 24 uur netjes toegewezen.

Reputatie 7
Badge +1

Er lijkt niet alleen qua communicatie echt iets te zijn verbeterd, geen automatische afwijzing meer na vijf minuten, maar mijn claim is na zo'n 24 uur netjes toegewezen.

Zie net dit topic, die klant heeft dan weer een hele andere ervaring.

 

 

Reputatie 3

Dat gaat wel om een claim van eind Mei, wellicht dat de boel later veranderd is.

Olav93 had een positieve ervaring met de NS klantenservice hier aangegeven, dus daar moest vanzelfsprekend weer iets negatiefs tegenin gebracht worden door @Henkpeetersen .

Dat is nog voorspelbaarder dan dat een trein op rails rijdt....  

Tsja, en zo kan een bedrijf het nooit goed doen helaas.

Reageer