Skip to main content
beantwoord

Werkzaamheden route naar Eindhoven 22 juni i.v.m. concert Guus Meeuwis

  • 20 June 2024
  • 6 reacties
  • 203 Bekeken

Op 6 juni 2x e-ticket met nr. E****.001+002+003+004 gekocht voor de route Bodegraven - Eindhoven i.v.m. concert Guus Meeuwis maar op 14 juni (begreep dat het v.a. 11 juni bekend was op NS site) bericht gekregen dat er werkzaamheden zijn op deze route en wij er wel kunnen komen, maar niet meer terug naar huis na het concert. Direct gebeld met de klantenservice en daarbij aangegeven dat ik graag mijn geld terug wil (68 euro) omdat ik nu verplicht ben om toch met de auto te gaan. Zij gaf aan dat dat niet kon omdat er een trein om 22:45 zou gaan, maar dan zitten wij nog bij het concert. Daarna gaf er ook nog een trein om 2:30 uur gaat en wij daarop konden wachten maar zij kon dan niet aangeven hoelaat wij dan in Bodegraven zouden zijn. Maar dat kan toch niet voor 2 vrouwen van 60 jaar? Daarom heeft zij namens ons (dat kan blijkbaar niet op een andere manier) een klacht (haar naam is Bonita) ingediend, en gevraagd om ons geld terug te betalen. Daarbij gezegd mocht ik niets horen, ik het via de chat moet navragen. Graag zou ik willen weten of mijn klacht in behandeling is genomen of hoe ik anders mijn geld terug kan krijgen omdat ik helaas geen gebruik kan maken van deze treinreis en verplicht ben met eigen vervoer te gaan.

Met vriendelijke groet,

Jacqueline van Wijk

pgegevens verwijderd door moderator]

6 reacties

Badge +3

Dit is niet de chat, maar een community bedoeld om reizigers door andere reizigers te laten helpen. Wij hebben geen toegang tot klantgegevens en kunnen uw vraag dus niet beantwoorden.

Om met een medewerker van NS te chatten, drukt u op deze pagina op de knop Chat met NS.

Maar waarom koopt u ruim van te voren E tickets, je kan toch gewoon reizen op OV chipkaart of Bankpas, dan heb je dit soort problemen niet.

Eenmaal geopende tickets worden niet terugbetaald, zie de voorwaarden. Er zou coulance mogelijk kunnen zijn, maar daar gaat alleen de klantenservice over.

@Jacqueline.van.wijk Haal al uw persoonlijke gegevens zsm weg, zoals ticketnummers, naam, mailadres en woonadres. Dat kan via de 3 ... onderaan je bericht.

Reputatie 7
Badge +3

Niet slim om weken van te voren e-tickets te kopen, die volgens de voorwaarden na betaling niet meer te wijzigen zijn en waarvoor geen restitutie mogelijk is.

Tegenwoordig kun je met een bankpas in- en uitchecken als je met het OV reist. Handig als je sporadisch met het OV reist en geen OV-chipkaart hebt. Nu is het of het concert voortijdig, verlaten, of lang wachten of met de auto gaan en geld kwijt.

Zijn de tickets nog niet geopend dan loont het de moeite om nogmaals contact op te nemen met NS klantenservice via chat, Facebook, X of telefonisch.

Reputatie 7
Badge +3

Gezien de prijs van €68 gaat het om Groepstickets, zou je met een bankpas inchecken dan betaal je totaal €84. Maar ook Groepstickets kun je het beste niet lang van tevoren kopen. Veel mensen willen toch langer vooruit alles al geregeld hebben, iets wat zeker wat betreft e-tickets voor treinreizen niet altijd goed uitpakt, zoals wel vaker blijkt. 

Het probleem met nog thuiskomen in Bodegraven ligt erin dat er geen nachtrreinen rijden naar Bodegraven. Zelfs met de werkzaamheden is het nog mogelijk om in Leiden of Utrecht te komen. Misschien een optie om vanaf één van deze stations te reizen en de auto daar te parkeren, al zit je dan wel met parkeerkosten. 

@Jacqueline.van.wijk

Ver van te voren etickets kopen is vragen om moeilijkheden. Er wordt keer op keer voor gewaarschuwd maar helaas zijn sommige mensen erg hardleers.

Reputatie 7
Badge +1

@Jacqueline.van.wijk

Ver van te voren etickets kopen is vragen om moeilijkheden. Er wordt keer op keer voor gewaarschuwd maar helaas zijn sommige mensen erg hardleers.

Probleem is dat er vooral hier op dit forum keer op keer voor wordt gewaarschuwd. Mensen komen op dit forum na een afwijzing door NS en dan is het te laat. Ik zag dat de waarschuwing bij de E-tickets nog steeds in het lichtgrijs is. Dit zou wel wat duidelijker mogen.

Reageer