bewaarde reizen verdwijnen te snel

  • 12 October 2023
  • 16 reacties
  • 256 Bekeken

Sinds je geplande reizen in bewaard mot opslaan ( voorheen mijn reizen) zijn ze veel te snel weg.nog voor de geplande datum. Zeer irritant

 


16 reacties

Hallo pmfwouw en welkom bij de NS Community

 

Dat lijkt mij niet de bedoeling. Ik heb nog niet eerder vernomen dat dit speelt. Zou je de ontwikkelaars via de app hierover willen berichten? Mag ik vragen hoe lang van te voren je de reizen opslaat en of je de nieuwste versie hebt gedownload van onze app?

Ik heb hetzelfde probleem, vond het superhandig vóór de verandering (nadrukkelijk géén verbetering) van 'mijn reizen’ in ‘bewaard’, ik sloeg reizen vaak op, soms weken van tevoren, maar nu blijft het soms niet eens 5 minuten bewaard. Ook krijg ik regelmatig te horen dat er geen reisadvies is. ‘k Probeer het dan via een omweg, zoals de opties wijzigen en dan terugzetten.

Mijn noodoplossing is nu dat ik heel snel, voor het verdwijnt, een foto maak en die dan maar opsla. Kunnen we a.u.b. heel snel terug naar zoals het was. Nogmaals: niet elke verandering is een verbetering en deze zeker niet.

groet, willekeps

Ik zal je signaal doorzetten. Zou je dit zelf ook naar de ontwikkelaars willen sturen?

Met plezier, kunt u mij het mailadres van de ontwikkelaars geven of, beter nog, een telefoonnummer, waarop ik ze kan bereiken?

Met vriendelijke groeten, Willeke(ps)

Badge +3

Met plezier, kunt u mij het mailadres van de ontwikkelaars geven of, beter nog, een telefoonnummer, waarop ik ze kan bereiken?

Met vriendelijke groeten, Willeke(ps)

Via de NS app, Meer → Hulp → NS app en dan helemaal onderaan de knop ‘Contact met app support’, maar mailen naar support@nsmlab.zendesk.com mag ook. Ze reageren in het algemeen binnen enkele dagen.

De optie via de app heeft voorkeur, dan wordt er automatisch wat informatie over je telefoon en OS-versie meegestuurd.

Tja, ik had twee maanden aan woonwerkverkeer (wisselende trajecten en tijden) ingepland en opeens verschijnt: “Nog geen bewaarde reizen. Je hebt nog geen reizen bewaard...” Het zit anders, NS: ik heb tientallen reizen bewaard en jullie hebben alles weggegooid.

Badge +3

Tja, ik had twee maanden aan woonwerkverkeer (wisselende trajecten en tijden) ingepland en opeens verschijnt: “Nog geen bewaarde reizen. Je hebt nog geen reizen bewaard...” Het zit anders, NS: ik heb tientallen reizen bewaard en jullie hebben alles weggegooid.

Opgeslagen reizen worden lokaal (op je toestel) bewaard. Het kan zijn dat ze na een update van de NS app niet meer herkend worden (bijv. als de bestandsindeling is gewijzigd), maar meestal is zoiets het gevolg van een iets te enthousiaste opruimactie (deep clean) door de gebruiker.

Beter zou het zijn om ze ‘in de cloud’ op te slaan, zodat je ze op andere apparaten (bijv. een tablet) ook ter beschikking hebt, of voor als je telefoon stuk gaat.

Ik vraag mij af of de opslag nog steeds lokaal is. In de vorige editie van de app was dat vast zo, maar sinds de huidige versie duurde het eeuwen voordat je bewaarde reizen zichtbaar werden, wat vreselijk onhandig was als nog net een trein wilde halen en wat riekt naar opslag in een te langzame cloud. Die cloud is dan blijkbaar nu helemaal verdampt, want als ik nu een reis plan en vervolgens bewaar en een paar tellen later naar mijn bewaarde reizen kijk: dezelfde foutmelding ( “Nog geen bewaarde reizen. [...]”). Overigens zijn we met z’n allen diep gezonken als we een recente update van een app accepteren als excuus om oude data niet meer te kunnen gebruiken. Een beetje ontwikkelaar biedt de gebruiker een mogelijkheid de bestaande data te converteren naar het nieuwe formaat. Herinstallatie van de app heb ik ook al geprobeerd; ook dan verdwijnen bewaarde reizen direct weer.

Update: hoewel de app zegt mijn bewaarde reizen niet te kunnen laden, krijg ik sinds ik gisteren de app opnieuw geïnstalleerd heb wel weer (deden het al jaren niet meer) de seintjes/notifications voor mijn bewaarde reizen. Die reizen zijn er dus wel, maar dan onzichtbaar in de app.

Badge +3

Het zal toch niet met dit te maken hebben? https://community.ns.nl/de%2Dns%2Dreisplanner%2D58/ns%2Dapp%2Dlaadt%2Dgeen%2Dreisadviezen%2Dmeer%2Din%2Dagenda%2Dop%2Diphone%2D82957?postid=588565#post588565

NIet voor mij, ik ben Android-gebruiker. Ik krijg mijn geplande reizen ook wel in mijn agenda. Het lijkt er alleen op dat bewaarde reizen (bij mij) prima opgeslagen worden en ook seintjes genereren, maar onzichtbaar zijn en dan ook niet meer aangepast kunnen worden.

Badge +3

Dank voor de info, ik neem zomaar aan dat er ook anderen zijn die tegen hetzelfde aan lopen (waar zijn mijn opgeslagen reizen/trajecten gebleven?)

Dat je er alsnog ‘seintjes’ voor krijgt (wat voorheen niet werkte) geeft precies aan dat ze bestaan.

Met Android in je bestanden zoeken zou wellicht opheldering kunnen geven. Laat maar weten 😴

Haha.. vond deze nog (ter info)

 

Ik heb hetzelfde probleem, vond het superhandig vóór de verandering (nadrukkelijk géén verbetering) van 'mijn reizen’ in ‘bewaard’, ik sloeg reizen vaak op, soms weken van tevoren, maar nu blijft het soms niet eens 5 minuten bewaard. Ook krijg ik regelmatig te horen dat er geen reisadvies is. ‘k Probeer het dan via een omweg, zoals de opties wijzigen en dan terugzetten.

Mijn noodoplossing is nu dat ik heel snel, voor het verdwijnt, een foto maak en die dan maar opsla. Kunnen we a.u.b. heel snel terug naar zoals het was. Nogmaals: niet elke verandering is een verbetering en deze zeker niet.

groet, willekeps

Dat is precies het probleem dat ik ook heb. Ik plan ook vaak een week opmeer van te voren maar nu blijf je aan het plannen op deze manier 

Wat is dit?

 

Ik heb geen I phone maar Samsung 

Ik heb de app nu opnieuw geïnstalleerd.  Ben benieuwd of het helpt.

Reageer