beantwoord

Bussen verdwenen uit de reisplanner?

  • 11 February 2022
  • 7 reacties
  • 524 Bekeken

Weet iemand hoe het kan dat sinds een poosje geen bussen meer in de reisplanner staan? 

(Zie bijvoorbeeld als je Utrecht CS naar Utrecht Leidsche Rijn plant. De bus is daar vaak een sneller alternatief dan de trein, maar komt niet voor in de reisplanner.)

icon

Beste antwoord door Momo 11 February 2022, 20:42

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Er is nog steeds de nat. reisplanner 9292.nl En elk busbedrijf heeft ook zijn eigen site met die info.

1e les van computers (dat was lang <2000 nog): je kan er enkel dat uithalen wat iemand er ooit heeft ingestopt. Dus ik concludeer dat de busmij aldaar-Q Buzz (handelend als U-OV), ooit een mooie spoordochter, dat blijkbaar niet heeft gedaan. Of zoveel zieken had dat ze er niet aan toe kwamen. Of zoveel zieken en steeds weer gewijzigde dienst nu hebben dat ze geen zin hebben die elke 2 dagen up te loaden. Of-kiest U maar. OF-misschien zijn de tijden net zo gewijzigd dat het net 2 min langer duurt per bus.

Bekijk zelf of dit een algemene plaag is-zoek bvb plaatsen als Emmeloord of Uden die enkel per bus bereikbaar zijn. Q-buzz/U-OV in die regio bvb naar Schalkwijk, Kockengen.

Reputatie 7
Badge +3

Als je van treinstation naar treinstation plant op de NS website wordt gepland met de NS reisplanner en zul je een reisadvies met treinen krijgen. Plan je van of naar een bushalte/busstation/adres dan wordt de 9292.nl gebruikt en dan zullen er ook reisadviezen met een bus getoond kunnen worden.

 

 

Badge +3

Let bij een adres- of halte advies (via de NS planner, website of app) ook op dat je dan soms vreemde dingen krijgt, zie het filmpje op https://www.ns.nl/deur-tot-deur#video (door ene Anne).

Je maakt daar dan dus een keuze voor voor- en natransport, maar hebt verder geen keuze voor waar (vertrek of bestemming), dus laat die gerust op ‘ov’ staan.

Als je dus met de fiets naar een station wilt en daarna van bijv. Utrecht Centraal naar ergens in Doorn krijg je geen adviezen via Driebergen-Zeist en dan bus 50, maar een advies met de trein naar Maarn en dan 22 minuten fietsen.

Maar helaas, Maarn heeft helemaal geen fietsen dus alleen met je eigen fiets mee is dat een optie :disappointed_relieved:

Keolis/Syntus heeft verzekerd dat buslijn 50 gewoon rijdt.

Is dat nog steeds zo? Ik krijg nu ook bussen als ik zoek van en naar een NS-station. 

Het gemarkeerde antwoord is nog steeds correct. Een NS reisadvies kan in sommige gevallen echter ook busvervoer tonen als er werkzaamheden zijn en er vervangend busvervoer is ingezet. Om welk traject gaat het?

Dank voor het antwoord. Gezien het grote aantal uitvallende treinen op de trajecten die ik de laatste tijd gereisd heb (Amsterdam/Diemen naar Den Haag, Utrecht en Etten-Leur), is de gegeven verklaring vast van toepassing. 

Is dat nog steeds zo? Ik krijg nu ook bussen als ik zoek van en naar een NS-station. 

Bekend probleem, de reisplanner haalt de laatste tijd, ten onrechte, ook adviezen met ander vervoer op wanneer er trein-trein wordt gepland. Zie ook: 

 

Reageer