ernstige bug in reisplanner


Vandaag van Amersfoort Centraal naar Natiobasl Militair Museum gereisd. De planner gaf het volgende aan:


Dus 34 minuten in totaal, waarvan 18 minuten lopen. Bij doorklikken op vertrek om 13:03 wordt dat bevestigd:


Maar wanneer ik vervolgens op lopen klik, toont Google maps het volgende:

Dus 1:19 minuten!!!

Ik kwam dus bezweet en veel te laat aan, de groep waar ik bij hoorde was al bijna klaar met de bezichtiging en dus €16,50 voor niets uitgegeven alsmede de hele trein en busreis.

Ik dacht me goed op deze reis te hebben voorbereid, maar natuurlijk niet met dit soort verassingen gerekend. Graag aandacht voor deze bug, moet gefixt worden! 
Ik vertrouw nu de app niet meer zo als voorheen. 


12 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Dit geeft 9292 voor maandag aan. Als ik kijk naar zaterdag dan kom ik op dezelfde planning.

Lijkt alsof bij NS planner een bus is weggevallen.

Reputatie 7
Badge +4

Het is in zijn algemeenheid wijs niet de laatste verbinding te nemen, zeker niet bij dit soort dingen. Met name in de weekends gaat er wel eens wat mis.

Reputatie 7
Badge +3

Ik heb ook vraagtekens bij de looproute die Google toont. Een beetje slepen met de looproute levert een kortere looproute op, waar wel bij wordt aangegeven dat die wegen voor beperkt verkeer bevat, zover ik met Streetview kan zien is dat een fietspad wat dwars over de oude landingsbaan loopt. Via de fietspad zou het volgens Google 24 minuten lopen zijn.

 

Reputatie 7
Badge +2

Je kunt inderdaad via de route die Momo noemt lopen, dat is veruit het kortst. Gezien de vermelde looptijd gebruikt de NS-app die route ook.

De NS app geeft de optie met de buurtbus ook trouwens is te zien in het screenshot van TS. Daar is dus geen bus weggevallen. 9292 rekent gewoon anders met looptijd (meestal raar), dat die alleen maar adviezen met twee bussen geeft komt omdat die altijd met de buurtbus naar het museum adviseert, de ene keer via Soesterberg en de andere keer met overstap bij Soest Zuid.

Badge +3

Welkom bij de NS Community @L10000 

9292 geeft gewoon aan dat er elk uur een (buurt)bus rijdt, op zaterdag. De eerste om 11:37

Mocht die niet rijden (reistijd 5 minuten, en die rijdt een heel eind om, via de Oude Tempellaan en de P+R) dan lijkt het me dat lopen zeker geen 1:19 hoeft te kosten.

Volgens OpenStreetMap is het 22 minuten lopen (1,7 km), waarschijnlijk nog wat korter wegens de kronkel bij het museum?

 

Badge +3

Klagen bij Google Maps dus 🤣

Reputatie 7
Badge +3

Tja, waarom Google die ongelooflijke slingerende omweg geeft is me een raadsel. En dan geven ze ook de optie voor een nog langere route. Misschien leuk als je wandeltochtje plant.

Maar ik merk wel vaker dat Google niet altijd de snelste of kortste route geeft, ook als ik vanaf mijn huis een route plan met mijn fiets. Zelf heb ik vaak wel omdat ik hier de omgeving ken een idee wat de kortste route is, maar Google maakt er dan iets anders van, dus ga ik zelf maar de route verslepen en dan is het opeens wat sneller of korter. Al is een qua km kortere route niet altijd sneller door diverse oorzaken. 

Reputatie 7
Badge

Google Maps geeft inderdaad wel eens vreemde wandelroutes. 

Badge +3

Hoe dan ook, als een bus (met 2 tussenstops) er 5 minuten over doet dan loop je dat echt wel binnen een half uur, toch?

Ik dacht het zal wel komen omdat Google een fietspad niet geschikt vindt om te wandelen? Maar de fietsroute is ook ‘stuk’

En dat die bus (met twee haltes ertussen en een langere route) er maar 5 minuten over zou doen geloof ik ook niet. Dat mag je dan bij 9292 melden 🤣

Reputatie 7
Badge +3

Ook bij de kortere fietsroute die je alleen krijgt door zelf te slepen wordt aangegeven dat het een weg is voor beperkt verkeer.

 

En dat fietspad is er toch al een tijdje https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/239523/fietspad-geopend-op-vliegbasis-soesterberg

Reputatie 6

Er is een fietspad op de vliegbasis Soesterberg dat tijdens broedseizoen van 15 maart tm 15 augustus is gesloten. Ik weet niet of dat deze is maar zou kunnen dat je hem daarom als beperkt verkeer ziet

 

Reputatie 7
Badge +3

Maar dat fietspad dat dan gesloten is, is zo te zien niet het fietspad wat ik hierboven aangegeven heb. Het fietspad over de zuidelijke landingsbaan is dan gesloten en dat ligt haaks op het pad wat de landingsbaan oversteekt, zie onderaan in het kaartje. Op https://utrechtslandschap.nl/natuurgebieden/park-vliegbasis-soesterberg/park-vliegbasis-soesterberg staat verder wel aangegeven dat het natuurgebied te betreden is tussen zonsopgang en zonsondergang, dus wellicht is dat de reden dat het als beperkt verkeer wordt aangegeven. .

 

Reageer