leidsche rijn station stop staat niet in reisplanner | NS Community
beantwoord

leidsche rijn station stop staat niet in reisplanner

  • 9 October 2022
  • 3 reacties
  • 85 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 0 reacties

Leidsche rijn station naar Leiden centraal, in de NS app stuurt die mij met de bus naar Utrecht centraal en daar met de trein naar Leiden.
ik had verwacht dat ik ook op Leidsche rijn op het station kon stappen richting Leiden. 
Zit nu (9/10/22) in de 11:25 trein van Utrecht Centraal naar Leiden centraal en stopt de trein wel op leidsche rijn station. Maar dit staat nergens aangegeven, ook niet in de trein. Zou fijn zijn als dit wel in de reisplanner en op de informatieborden in de trein komen. Had mij een rit naar Utrecht centraal gescheeld. Alvast bedankt

icon

Beste antwoord door Tochjo 9 October 2022, 11:59

Bekijk origineel

3 reacties

Badge +3

Deze stop staat niet in de reisplanner en niet op de schermen in de trein, omdat de trein hier niet hoort te stoppen. De machinist lijkt zich vergist te hebben.

Op station Utrecht Leidsche Rijn stoppen alleen op werkdagen in de spitsuren rechtstreekse treinen naar Leiden Centraal. Daarbuiten gaat een reis van dat station naar Leiden Centraal in principe met een overstap in Woerden, of via Utrecht Centraal. In dat laatste geval had u ook per trein van Utrecht Leidsche Rijn naar Utrecht Centraal gekund; die reisadviezen verschijnen wel bij mij in de reisplanner:
 

Reputatie 7
Badge

Ik heb die rit even opgezocht en die hoort inderdaad niet op Leidsche Rijn te stoppen. Of de dienstregeling is op het laatste moment gewijzigd, of de machinist heeft zich vergiste en is per abuis gestopt. 

Reputatie 7
Badge +2

In de afgelopen weken reed de Sprinter daar niet in het weekend en stopte de IC naar Leiden daarom extra op Leidsche Rijn. Dus ik vermoed ook dat de machinist er per abuis stopte.

Reageer