beantwoord

Onhaalbare reisadviezen

  • 19 February 2022
  • 2 reacties
  • 117 Bekeken

Reputatie 2

 

Ik begrijp dat de situatie vandaag niet normaal is, maar waarom geeft de planner zoveel reisplannen die niet haalbaar zijn omdat je twee uur geleden al op de trein had moeten stappen?

icon

Beste antwoord door Momo 19 February 2022, 16:56

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Ik vermoed dat de reisplanner het niet meer bij kan houden. Mijn advies is dat als je niet moet werken of (mantel)zorg moet verlenen je het beste dit weekend geen treinreis moet plannen. Vandaag zal er nauwelijks iets rijden en of en wat morgen gaat rijden is nog niet duidelijk. Daarbij gaat het morgen weer waaien.

Reputatie 7
Badge +3

Op de calamiteiten pagina geeft NS nu aan waar wel treinen rijden. Dat lijstje is korter dan waar geen treinen rijden.

Op de volgende trajecten rijden weer treinen:

  • Eindhoven - Deurne - Venlo 
  • Eindhoven - Weert - Sittard - Heerlen
  • Amsterdam Centraal - Schiphol Airport - Hoofddorp

Op andere trajecten hoef je dus voorlopig geen treinen te verwachten. Ik zou dan ook adviseren die pagina vaker te checken. 

 

Verder geeft ProRail op hun liveblog aan dat er nog grote problemen zijn nog ten oosten van Amsterdam, tussen Utrecht en Amsterdam en bij de Flevolijn. Dus daar zal het nog wel even duren.

Zelf zie ik nu van/naar Leiden geen reisadviezen, alleen mogelijk iets later de sprinter van/naar Haarlem maar ook die lijkt me nog onzeker, Treinposities geeft er nog geen stelnummers bij, en die zijn doorgaans enkele uren tevoren al gepland maart misschien dat die later op de avond nog gaat rijden. Ik woon in Leiden dicht langs het spoor en er rijdt hier momenteel helemaal niks. 

 

Edit, lijstje wel rijdende treinen aangevuld met Amsterdam Centraal - Schiphol Airport - Hoofddorp

Reageer