Skip to main content

overstap-informatie in de App

• Intercity
  • 79 reacties

Vanavond zie ik ineens extra overstap-informatie in de App, in onderstaand voorbeeld Roosendaal.

Grappig: Als ik van 4a naar 3a ga doe ik daar 2 minuten over (+ 1 minuut wachten), als ik van 4b naar 3a ga is het 3 min lopen...

13 reacties

JurgenH
Forum|alt.badge.img+1
  • Koploper**
  • 1689 reacties
  • 25 februari 2025

Ik vermoed dat de wachttijd is, tot de trein aankomt.

Als de trein er dan staat, hoef je dus ook niet op het perron te wachten en is er in die zin geen wachttijd?

Wat mij betreft een subtiele maar wel prettige update, die wat houvast geeft in de tijd die nodig is om van het ene perron naar het andere te lopen en hoeveel tijd er dan nog over is. 

Robert B
Forum|alt.badge.img+3
  • 30103 reacties
  • 25 februari 2025

Keurige overstap toch naar Tilburg ❓

Erryt NS
Moderator
  • Moderator
  • 9247 reacties
  • 26 februari 2025

Ik zie niet wat er mis is. Van 4b naar 3a is denk ik iets verder lopen waar dan ruim een minuut voor wordt gerekend. Ik denk ook dat van 4a naar 3a je een minuut dient te wachten voordat de trein aankomt.

mrfreeze
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • 7331 reacties
  • 26 februari 2025

Volgens mij zijn dat de standaard overstaptijden. Cross-platform (4a → 3a) is 2 minuten. Schuin naar de andere kant van het perron (4b → 3a) is 3 minuten.

Forum|alt.badge.img
  • Koploper*
  • 2539 reacties
  • 26 februari 2025

Fijn dat er nu extra druk op zit over hoe lang ik er over moet doen om van het ene perron naar het andere perron te lopen (of rennen).

Ik dacht dat ik nog wel zelf mocht bepalen... 😥

Erryt NS
Moderator
  • Moderator
  • 9247 reacties
  • 26 februari 2025

De tijden zijn altijd gebaseerd op een rustig wandel tempo. Je mag zelf kiezen of je liever wilt rennen.

MoDe
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • 13531 reacties
  • 26 februari 2025

De reisplanner in de app is veranderd. Ipv 11 minuten overstaptijd nu 5 minuten looptijd en 6 minuten wachttijd voor een bepaalde reis met overstap op Utrecht centraal.

Sem
  • Developer NS app
  • 25 reacties
  • 26 februari 2025
mrfreeze schreef:

Volgens mij zijn dat de standaard overstaptijden. Cross-platform (4a → 3a) is 2 minuten. Schuin naar de andere kant van het perron (4b → 3a) is 3 minuten.

Wat een mooie illustratie! Vanuit persoonlijke interesse waar vind je dit soort illustraties, bijvoorbeeld van ook andere stations?

mrfreeze
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • 7331 reacties
  • 26 februari 2025

Geen idee, hij is ooit een keer door medelid @Robert B geplaatst. Die heb ik gepikt 🙂

• Auteur
  • Intercity
  • 79 reacties
  • 26 februari 2025

ik zeg niet dat die tijden niet kloppen, maar ervaar zelf het volgende in R’daal
-van 4a naar 3a is 20 stappen (recht oversteken) dus minder dan een minuut

-van 4b naar 3a hangt erg af waar je in de trein zit: als je achterin zit ben je er sneller dan wanneer je vooraan zit, die 3 minuten kloppen wel ongeveer denk ik.

Maar zeker een handige toevoeging in de Reisplanner App!

Forum|alt.badge.img
  • Koploper*
  • 2539 reacties
  • 26 februari 2025

Ik zou het eerlijk gezegd 3-5 minuten geven, maar zoveel tijd hebben we niet :).

Als je goed zit dan is het zeker haalbaar door te lopen, anders moet je snel wandelen.

Robert B
Forum|alt.badge.img+3
  • 30103 reacties
  • 26 februari 2025
mrfreeze schreef:

Geen idee, hij is ooit een keer door medelid @Robert B geplaatst. Die heb ik gepikt 🙂

Geen idee waar ik de afbeelding vandaan heb maar er zit wel een foutje in, linksonder moet 7a zijn (voor Utrecht C). Voor naar de nog hogere sporen (bijv. van 1-4 naar 20/21) geldt overigens 6 minuten, maar dit ging over Roosendaal.

In Den Bosch moet je ook flink doorstappen om 3 minuten te halen bij helemaal van een a- naar b-zijde. Uit een ander topic begreep ik dat sommige machinisten dan ‘in het midden’ stoppen als dat kan en als de andere trein ook in het midden staat, maar in Roosendaal gebeurt dat niet.

• Auteur
  • Intercity
  • 79 reacties
  • 27 februari 2025

Dat in het midden stoppen klopt zeker in Leiden: de trein naar BoZ Vlissingen hoort op b te stoppen, maar vaak staat de achterste wagon (die ik wil als de trein niet splitst) precies in het midden.

In R’daal kan dat niet omdat de trein uit BoZ twee sporen op moet schuiven voordat deze op 4b stopt en die uit Leiden ook een of twee sporen opschuift om op 4a te stoppen.

Reageer