beantwoord

Plannen in de app.

  • 26 June 2022
  • 1 reactie
  • 120 Bekeken

Beste meneer, mevrouw.

 

Voor de zoveelste keer sta ik vandaag op Utrecht Centraal te wachten. Te wachten op een trein, omdat de app onvolledige informatie verspreid. Mijn traject was namelijk als volgt: Utrecht-Vorden met de ICE, Intercity en Arriva. In de app wordt aangegeven dat deze, zoals altijd, stopt ter hoogte van Arnhem. Haastend naar station staat ergens op een bord vermeld dat de ICE niet stopt in Arnhem. Vervolgens wordt er omgeroepen dat door werkzaamheden, internationale trajecten anders verlopen en er wordt geadviseerd te plannen in de app, die, zoals aangeven, onvolledige informatie geeft. Omdat deze onduidelijkheid mij niet snel genoeg duidelijk werd heb ik een NS medewerker gevraagd naar informatie. Het antwoord: deze stopt vast wel in Arnhem, maar ik zou de borden volgen. Mijn verbazing groeit en de onvolledige informatie ook. Mijn vraag: vanwaar wordt er geadviseerd te plannen in de app als deze onvolledige informatie geeft en niet overeenkomt met de actuele informatie? Zouden de systemen wellicht synchroon kunnen worden upgedate, zodat we niet allemaal naar het station hoeven te komen om onze reis met volledige informatie te kunnen plannen? Wat mij namelijk duidelijk is geworden door deze ervaring is dat de enige plek die je moet vertrouwen voor je informatie, het station is waar de borden staan en niet de reisplannen.
 

Ik hoor graag wat hier aan gedaan kan worden.

icon

Beste antwoord door Daniel 26 June 2022, 20:54

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +2

NS had vandaag inderdaad zitten klooien in de reisinformatie, aannemelijk om te voorkomen dat reizigers van Amsterdam naar Utrecht massaal de ICE gingen nemen (die wel reed, met omleiding via Hilversum) in plaats van het omreisadvies te volgen.

Dat hebben ze echter nogal slordig zitten doen, want de stops in Utrecht Centraal en Arnhem Centraal waren dus wel uit de actuele vertrektijden verdwenen (en leverden een melding in de apps en op de borden op dat daar niet gestopt werd), maar stonden nog doodleuk in de reisplanner.

Zoek de verschillen…

Reisinfo ICE127

 

Reageer