Skip to main content

Op mijn computer (een oude iMac) werkt de reisplanner opeens niet meer; na intoetsen begin- en eindstation en vertrektijd, en vervolgens ‘plannen’ aanklikken, verschijnt de gebruikelijke dienstregeling niet. Het invulscherm keert terug (nu zonder het eerder ingevulde eindstation) of er gebeurt helemaal niets.

Goedemorgen GFP en welkom bij de NS Community.

Vervelend om te lezen dat je dit ervaart. Heb je ook al geprobeerd om de reisplanner te gebruiken op een andere browser op hetzelfde apparaat? Of via een ander apparaat maar hetzelfde netwerk? Heb je daarin verschil gemerkt?

 


Hoi, mijn moeder zit met precies dezelfde probleem. Wanneer ze op de laptop (macbook) bij ns haar reis wil plannen krijgt zij ook geen resultaat te zien. Op mijn telefoon werkt de site wel. Maar mijn moeder heeft geen smartphone, dus is ze van de laptop afhankelijk.


Als alternatief (alleen voor treinen) https://www.rijdendetreinen.nl/reisplanner


NS. Zorg dat de rotzooi nu eindelijk eens werkt. Kan geen reisplanner krijgen in mijn computer. Wanneer gaan jullie nu eindelijk eens professioneel werken.


NS. Zorg dat de rotzooi nu eindelijk eens werkt. Kan geen reisplanner krijgen in mijn computer. Wanneer gaan jullie nu eindelijk eens professioneel werken.

Welk probleem heeft u precies? Wat gebeurt er als u de reisplanner probeert te laden? Bij mij werkt alles namelijk zoals gewoonlijk.


Hoe oud is uw ‘oude iMac’? Waarschijnlijk is uw OS dermate verouderd dat de reisplanner niet meer werkt. Het is helaas nu eenmaal zo dat de ondersteuning voor oudere apparaten/operating systems niet oneindig is. 


Ik heb hetzelfde probleem. Mijn computer is een recente macbook (14” m1, 2021) en ik draai MacOS 16.2.1. Al mijn browsers zijn up to date, en ook als ik een private tab NS.nl open, ervaar ik het probleem (het lijkt me dus niet dat het aan een browser plugin ligt).

Alleen in Safari werkt NS planner nog, in Firefox en Chrome niet, oorzaak lijkt hetzelfde. Het probleem is dat als ik een startstation invoer of eindstation, deze zichtzelf resetten zodra ik op “plannen” knop druk. Opvallend is ook dat het er uitziet alsof alle tekst in de stations autocomplete geselecteerd is.

 

Onderstaand de uitdraai van de console. Hoop dat NS het probleem kan oplossen!

Some cookies are misusing the recommended “SameSite“ attribute 6
Layout was forced before the page was fully loaded. If stylesheets are not yet loaded this may cause a flash of unstyled content. node.js:401
The resource at “https://www.ns.nl/fe-platform-static/nsdesign/1765161/fonts/nssans__-webfont.woff2” preloaded with link preload was not used within a few seconds. Make sure all attributes of the preload tag are set correctly. www.ns.nl
The resource at “https://www.ns.nl/fe-platform-static/nsdesign/1765161/fonts/nssanbol-webfont.woff2” preloaded with link preload was not used within a few seconds. Make sure all attributes of the preload tag are set correctly. www.ns.nl
The resource at “https://www.ns.nl/fe-platform-static/nsdesign/1765161/fonts/nssanita-webfont.woff2” preloaded with link preload was not used within a few seconds. Make sure all attributes of the preload tag are set correctly. www.ns.nl
The resource at “https://www.ns.nl/fe-platform-static/nsdesign/1765161/fonts/nssanbit-webfont.woff2” preloaded with link preload was not used within a few seconds. Make sure all attributes of the preload tag are set correctly. www.ns.nl
Client status iframe: true instrument.js:108
Help jij onze reizigers met jouw online ideeën? De reis van morgen begint bij jou. Bekijk onze IT-vacatures: https://werkenbijns.nl/ instrument.js:108
This page is in Quirks Mode. Page layout may be impacted. For Standards Mode use “<!DOCTYPE html>”.
 
Cookie “optimizelyOptOut” has been rejected for invalid domain. 8334291602.js:2:134114
Cookie “optimizelyDomainTestCookie” has been rejected for invalid domain. 2 8334291602.js:2:134114
This page is in Quirks Mode. Page layout may be impacted. For Standards Mode use “<!DOCTYPE html>”.
Request to access cookie or storage on “https://a7779470749.cdn.optimizely.com/client_storage/a7779470749.html” was blocked because it came from a tracker and content blocking is enabled.
 
Loading failed for the <script> with source “https://www.ns.nl/fe-platform-static/apps/gssp/1.9.0/gssp.js”. www.ns.nl:107:72
 

lOPTIMIZELY] - ERROR 2023-12-04T08:02:36.627Z PROJECT_CONFIG: Feature key EXP_23_1133 is not in datafile.


 


Hey Percas en welkom bij de NS Community! 

Ik heb dit doorgestuurd naar onze IT-afdeling. Zodra er een terugkoppeling is, laat ik het weten.


Hey Percas

Ik ben net terug gebeld door onze IT-afdeling met de vraag of het probleem nog steeds speelt. Het zou namelijk opgelost moeten zijn. Kun je laten weten of dit ook bij jou opgelost is?


Hey Percas

Ik ben net terug gebeld door onze IT-afdeling met de vraag of het probleem nog steeds speelt. Het zou namelijk opgelost moeten zijn. Kun je laten weten of dit ook bij jou opgelost is?

Bij mij is het in ieder geval niet opgelost. Kwam hier om dit probleem te melden, dat al weken speelt. De reisplanner op het web is bij mij volkomen onbruikbaar.

Zodra ik op het “naar” veld klik om een reisdoel te kiezen wordt alle tekst op de hele pagina geselecteerd.

Als ik een selectie maak en vervolgens op de Plannen knop klik gebeurt er niets.

Dit is op een moderne Windows 10 laptop van mijn werk; geen oude iMac.


Ik heb exact hetzelfde probleem op mijn 1-week nieuwe Samsung S23 Ultra smartphone met de Samsung-browser. Vanochtend werkte de ns website nog WEL 1x. Daarna wilde ik de terugreis bekijken, maar bij het drukken op Plannen, Nu of andere knop laat-ie geen reisschema zien en is daarna het vertrekstation gewist. Sindsdien heb ik het nog 20x tevergeefs geprobeerd.

- Met mijjn 8-jaar oude Samsung Galaxy Neo S5 heb ik geen probleem.

- Met Chrome werkt het ook goed.

Het lijkt er op dat de ns website slim probeert te zijn en invulvelden voor je wil invullen, maar deze dus per ongeluk wist. Dit zou dan verklaren dat het bij mij de eerste keer wel werkte (want dan heeft-ie nog geen info om 'slim' te zijn).

Graag deze bug fixen, of een workaround geven.


Ik heb exact hetzelfde probleem op mijn 1-week nieuwe Samsung S23 Ultra smartphone met de Samsung-browser. Vanochtend werkte de ns website nog WEL 1x. Daarna wilde ik de terugreis bekijken, maar bij het drukken op Plannen, Nu of andere knop laat-ie geen reisschema zien en is daarna het vertrekstation gewist. Sindsdien heb ik het nog 20x tevergeefs geprobeerd.

- Met mijjn 8-jaar oude Samsung Galaxy Neo S5 heb ik geen probleem.

- Met Chrome werkt het ook goed.

Het lijkt er op dat de ns website slim probeert te zijn en invulvelden voor je wil invullen, maar deze dus per ongeluk wist. Dit zou dan verklaren dat het bij mij de eerste keer wel werkte (want dan heeft-ie nog geen info om 'slim' te zijn).

Graag deze bug fixen, of een workaround geven.

Hé, nu 's avonds (3 jan. 2024) werkt het opeens weer (??!!). Morgen maar weer proberen of het zo blijft.


Bij mij is het in ieder geval niet opgelost.

Oké, bedankt voor de terugkoppeling. Ik heb jouw bericht meegestuurd naar de juiste afdeling. 

Hé, nu 's avonds (3 jan. 2024) werkt het opeens weer (??!!). Morgen maar weer proberen of het zo blijft.

Wil je nog laten weten of het probleem zich vandaag nog heeft voorgedaan?


 

 

Hé, nu 's avonds (3 jan. 2024) werkt het opeens weer (??!!). Morgen maar weer proberen of het zo blijft.

Wil je nog laten weten of het probleem zich vandaag nog heeft voorgedaan?

Nee, vandaag niet meer gezien. Zowel 's ochtends als nu 's avonds kon ik mijn treinen checken. 


Reageer