Op mijn computer (een oude iMac) werkt de reisplanner opeens niet meer; na intoetsen begin- en eindstation en vertrektijd, en vervolgens ‘plannen’ aanklikken, verschijnt de gebruikelijke dienstregeling niet. Het invulscherm keert terug (nu zonder het eerder ingevulde eindstation) of er gebeurt helemaal niets.
Goedemorgen GFP en welkom bij de NS Community.
Vervelend om te lezen dat je dit ervaart. Heb je ook al geprobeerd om de reisplanner te gebruiken op een andere browser op hetzelfde apparaat? Of via een ander apparaat maar hetzelfde netwerk? Heb je daarin verschil gemerkt?
Hoi, mijn moeder zit met precies dezelfde probleem. Wanneer ze op de laptop (macbook) bij ns haar reis wil plannen krijgt zij ook geen resultaat te zien. Op mijn telefoon werkt de site wel. Maar mijn moeder heeft geen smartphone, dus is ze van de laptop afhankelijk.
Als alternatief (alleen voor treinen) https://www.rijdendetreinen.nl/reisplanner
NS. Zorg dat de rotzooi nu eindelijk eens werkt. Kan geen reisplanner krijgen in mijn computer. Wanneer gaan jullie nu eindelijk eens professioneel werken.
NS. Zorg dat de rotzooi nu eindelijk eens werkt. Kan geen reisplanner krijgen in mijn computer. Wanneer gaan jullie nu eindelijk eens professioneel werken.
Welk probleem heeft u precies? Wat gebeurt er als u de reisplanner probeert te laden? Bij mij werkt alles namelijk zoals gewoonlijk.
Hoe oud is uw ‘oude iMac’? Waarschijnlijk is uw OS dermate verouderd dat de reisplanner niet meer werkt. Het is helaas nu eenmaal zo dat de ondersteuning voor oudere apparaten/operating systems niet oneindig is.
Ik heb hetzelfde probleem. Mijn computer is een recente macbook (14” m1, 2021) en ik draai MacOS 16.2.1. Al mijn browsers zijn up to date, en ook als ik een private tab NS.nl open, ervaar ik het probleem (het lijkt me dus niet dat het aan een browser plugin ligt).
Alleen in Safari werkt NS planner nog, in Firefox en Chrome niet, oorzaak lijkt hetzelfde. Het probleem is dat als ik een startstation invoer of eindstation, deze zichtzelf resetten zodra ik op “plannen” knop druk. Opvallend is ook dat het er uitziet alsof alle tekst in de stations autocomplete geselecteerd is.
Onderstaand de uitdraai van de console. Hoop dat NS het probleem kan oplossen!
lOPTIMIZELY] - ERROR 2023-12-04T08:02:36.627Z PROJECT_CONFIG: Feature key EXP_23_1133 is not in datafile.
Hey Percas en welkom bij de NS Community!
Ik heb dit doorgestuurd naar onze IT-afdeling. Zodra er een terugkoppeling is, laat ik het weten.
Hey Percas,
Ik ben net terug gebeld door onze IT-afdeling met de vraag of het probleem nog steeds speelt. Het zou namelijk opgelost moeten zijn. Kun je laten weten of dit ook bij jou opgelost is?
Hey Percas,
Ik ben net terug gebeld door onze IT-afdeling met de vraag of het probleem nog steeds speelt. Het zou namelijk opgelost moeten zijn. Kun je laten weten of dit ook bij jou opgelost is?
Bij mij is het in ieder geval niet opgelost. Kwam hier om dit probleem te melden, dat al weken speelt. De reisplanner op het web is bij mij volkomen onbruikbaar.
Zodra ik op het “naar” veld klik om een reisdoel te kiezen wordt alle tekst op de hele pagina geselecteerd.
Als ik een selectie maak en vervolgens op de Plannen knop klik gebeurt er niets.
Dit is op een moderne Windows 10 laptop van mijn werk; geen oude iMac.
Ik heb exact hetzelfde probleem op mijn 1-week nieuwe Samsung S23 Ultra smartphone met de Samsung-browser. Vanochtend werkte de ns website nog WEL 1x. Daarna wilde ik de terugreis bekijken, maar bij het drukken op Plannen, Nu of andere knop laat-ie geen reisschema zien en is daarna het vertrekstation gewist. Sindsdien heb ik het nog 20x tevergeefs geprobeerd.
- Met mijjn 8-jaar oude Samsung Galaxy Neo S5 heb ik geen probleem.
- Met Chrome werkt het ook goed.
Het lijkt er op dat de ns website slim probeert te zijn en invulvelden voor je wil invullen, maar deze dus per ongeluk wist. Dit zou dan verklaren dat het bij mij de eerste keer wel werkte (want dan heeft-ie nog geen info om 'slim' te zijn).
Graag deze bug fixen, of een workaround geven.
Ik heb exact hetzelfde probleem op mijn 1-week nieuwe Samsung S23 Ultra smartphone met de Samsung-browser. Vanochtend werkte de ns website nog WEL 1x. Daarna wilde ik de terugreis bekijken, maar bij het drukken op Plannen, Nu of andere knop laat-ie geen reisschema zien en is daarna het vertrekstation gewist. Sindsdien heb ik het nog 20x tevergeefs geprobeerd.
- Met mijjn 8-jaar oude Samsung Galaxy Neo S5 heb ik geen probleem.
- Met Chrome werkt het ook goed.
Het lijkt er op dat de ns website slim probeert te zijn en invulvelden voor je wil invullen, maar deze dus per ongeluk wist. Dit zou dan verklaren dat het bij mij de eerste keer wel werkte (want dan heeft-ie nog geen info om 'slim' te zijn).
Graag deze bug fixen, of een workaround geven.
Hé, nu 's avonds (3 jan. 2024) werkt het opeens weer (??!!). Morgen maar weer proberen of het zo blijft.
Bij mij is het in ieder geval niet opgelost.
Oké, bedankt voor de terugkoppeling. Ik heb jouw bericht meegestuurd naar de juiste afdeling.
Hé, nu 's avonds (3 jan. 2024) werkt het opeens weer (??!!). Morgen maar weer proberen of het zo blijft.
Wil je nog laten weten of het probleem zich vandaag nog heeft voorgedaan?
Hé, nu 's avonds (3 jan. 2024) werkt het opeens weer (??!!). Morgen maar weer proberen of het zo blijft.
Wil je nog laten weten of het probleem zich vandaag nog heeft voorgedaan?
Nee, vandaag niet meer gezien. Zowel 's ochtends als nu 's avonds kon ik mijn treinen checken.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.