beantwoord

reisplanner niet up todate

  • 13 April 2022
  • 4 reacties
  • 163 Bekeken

Beste NS

ik krijg vandaag op het perron van Driehuis 

De mededelingen dat er werkzaamheden zijn op het spoor van 15/4 tot 17/4 . Dat is prima , nu verwijzen ze je naar de reisplannen voor het goed plannen van je reis . Nu ben ik op de reisplannen geweest en heb ik mijn reis toegevoegd maar er komt niks naar boven dat ik werkzaamheden zijn , klopt dat dan wel want bij geplande werkzaamheden staat we degelijk Werkzaamheden. Hoe kan ik nu mijn reis het beste plannen . 
 
met vriendelijke groet 

Peter Bruin

icon

Beste antwoord door Tamzin 13 April 2022, 11:37

Bekijk origineel

4 reacties

De werkzaamheden van 15/4-17/4 op dit traject zijn niet drie dagen lang maar slechts af en toe enkele uren zoals bijv. 's nachts en op vrijdagochtend. De reisplanner is bijgewerkt en geeft als u een reis plant aan of er treinen rijden of vervangende bussen. 

Reputatie 7
Badge +1

Als je voorkomende gevallen wat preciezere info wil-maar dan moet je wel enigszins weten hoe NS werkt, wat treinseries zijn e.d.-dan kijk je beter op ´rijdendetreinen´ -werken - komend. Dan kun je in dit geval dus ook zien rond welke tijdstippen het geldt

Al een aantal maanden is jullie ‘real time’ reisplanner niet up to date- treinen - vooral op traject eindhoven-den haag (via Rotterdam) worden last minute gecanceld, wat je pas op de borden op het perron ziet. Zwaar irritant. Zorg of voor een correcte reisplanner of zet m ‘off line’ 

 En in lijn met eerdere reacties: ook zwaar irritant dat niet alle reisroute opties getoond worden. 

Het komt wel eens voor dat treinen uitvallen door een verstoring, die pas duidelijk is op het moment dat je op het station aankomt. Tot het cancelen wordt er altijd alles aan gedaan om een eventueel defecte trein weer op de rails te krijgen. Voorkomen is natuurlijk beter dan genezen. Pas als het echt niet lukt, dan wordt besloten deze eruit te halen. Dat kan soms inderdaad last minute zijn.

Reageer