beantwoord

Tip in- en uitcheck weergeven metro

  • 10 February 2023
  • 3 reacties
  • 342 Bekeken

Reputatie 4

Goedemorgen NS,

Sinds jaar en dag geeft de reisplanner expliciet aan als je moet ‘omchecken’ naar een andere vervoerder, wat erg handig is:

 

Zou dit ook kunnen worden ingebouwd voor overstappen NS <> GVB op Amsterdam Amstel & Duivendrecht? Hier toont de reisplanner momenteel niets over ‘omchecken’:

 

 

Bovenstaande is volgens mij alléén relevant voor Amsterdam Amstel & Duivendrecht. Daar staan immers ‘overstap-paaltjes’ op het perron.

Op andere stations zoals Amsterdam Centraal móet je wel door de poortjes om over te stappen tussen trein en metro. Hier lijkt het toevoegen van een melding in de reisplanner me dan ook niet nodig.

 

icon

Beste antwoord door mrfreeze 10 February 2023, 07:58

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Dit komt denk ik doordat het trein- en het metrostation door de planner als twee aparte stations wordt gezien. Vraag me af of dit eenvoudig op te lossen is. Maar als suggestie doorzetten kan natuurlijk nooit kwaad.

Ik vermoed inderdaad dat dit lastig te implementeren zal zijn door het gebruik van verschillende stations, maar ik zal de suggestie doorgeven!

Reputatie 7
Badge +3

Het is buitengewoon slecht geïmplementeerd in de reisplanner. Het getoonde voorbeeld op Amsterdam Amstel van trein naar metro is een overstap op hetzelfde perron. Je moet daarbij wel omchecken op het perron.

Het zou waarschijnlijk al helpen als GVB de spoornummers beter/duidelijker zou gebruiken in de communicatie. GVB gebruikt namelijk consequent geen spoornummers op de stations. Dan wordt het lastig zoeken naar spoor 2 of 3 op Amsterdam Amstel. Dan krijg je wartaal als “Metrostation Amstelstation (ri Centraal Station)”.

 

Reageer