beantwoord

Trein niet in de app?

  • 18 February 2023
  • 13 reacties
  • 179 Bekeken

Ieder uur gaan er twee treinen van Utrecht CS naar Baarn. Toch wordt er maar eentje in de NS app vermeld. Wat is daarvoor de reden?

icon

Beste antwoord door Momo 18 February 2023, 14:05

Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Ik zie toch echt gewoon twee reismogelijkheden per uur van Utrecht Centraal naar Baarn. Een rechtstreekse sprinter en een IC naar Amersfoort met vervolgens een sprinter naar Baarn.

Heeft u misschien onder Reisopties de optie ‘Toon alleen sprinters’ aangevinkt?

Reputatie 7
Badge +3

Ik krijg de sprinter van 7 over het heel in de planner die er 27 minuten over doet en nog een aantal verbindingen met overstappen die minstens 20 minuten langer over doen. Hoelaat gaat die 2e trein waar je het over hebt?

Reputatie 7
Badge +3

In het het weekend gaat de rechtstreeks sprinter maar 1 keer per uur. Op doordeweekse dagen voor 20:00 rijdt deze wel 2 keer per uur. 

Ze vertrekken om 7 en 37 van UCS. Alleen die van 07 staat vermeld… De andere verbindingen gaan via A'foort of H'sum met ellenlange aansluitwachttijden

Op Utr Overvecht staan ze keurig allebei vermeld op de gele vertrekstaten, om 11 en 41. Vreemd toch?

Reputatie 7
Badge +3

Voor welke dag/tijdstip kijkt u? Ik krijg echt hele andere adviezen te zien. Ook vanaf Overvecht zie ik maar één rechtstreekse sprinter per uur, om .11

Aha, dan zal aan het aan mij (en het weekend) liggen. Door de weeks idd 2x per uur. Dank jullie wel!

Ze vertrekken om 7 en 37 van UCS. Alleen die van 07 staat vermeld… De andere verbindingen gaan via A'foort of H'sum met ellenlange aansluitwachttijden

In het weekend en de avond is de frequentie van de treinen via Soest al sinds december verlaagd naar nog maar 1 trein per uur. NS hoopt dat eind dit jaar weer te verhogen als alles mee zit..

Reputatie 7
Badge +3

Op Utr Overvecht staan ze keurig allebei vermeld op de gele vertrekstaten, om 11 en 41. Vreemd toch?

De vertrekstaten staat ook online, die van 41 rijdt niet in het weekend. Heeft u ook gekeken naar de weekdagen op die vertrektstaat?

 

Reputatie 7
Badge

Via Soest rijden sinds enkele maanden inderdaad minder treinen in de weekends. 

Ze vertrekken om 7 en 37 van UCS. Alleen die van 07 staat vermeld… De andere verbindingen gaan via A'foort of H'sum met ellenlange aansluitwachttijden

In het weekend en de avond is de frequentie van de treinen via Soest al sinds december verlaagd naar nog maar 1 trein per uur. NS hoopt dat eind dit jaar weer te verhogen als alles mee zit..

De “hoop” is denk ik ver te zoeken geweest bij het uitrollen van de nieuwe dienstregeling. Nog steeds maar 1 trein per uur in het weekend en ‘s avonds in de nieuwe dienstregeling… Best jammer dat hierdoor de reis Utrecht-Soest meer dan een uur kan duren. Maakt het OV niet bepaald aantrekkelijker op deze manier.

Reputatie 7
Badge +2

Huh, Utrecht - Soest wordt toch niet opeens langer als de frequentie lager is. Of er nou elk uur of elk kwartier een trein zou rijden, de reistijd is hetzelfde.

Pas als je vanaf een andere uurdienst zou overstappen die op het "verkeerde" halfuur aankomt wordt je reistijd langer, maar dat blijkt niet uit je post.

Huh, Utrecht - Soest wordt toch niet opeens langer als de frequentie lager is. Of er nou elk uur of elk kwartier een trein zou rijden, de reistijd is hetzelfde.

Pas als je vanaf een andere uurdienst zou overstappen die op het "verkeerde" halfuur aankomt wordt je reistijd langer, maar dat blijkt niet uit je post.

Nee, dat is zeker waar. Het gaat mij inderdaad om op het verkeerde halfuur aankomen of willen vertrekken. Op zaterdagen ben ik regelmatig tot 18:00 in Utrecht, en het is meer dan 7 minuten lopen naar het station. Dat betekent dat ik dus de trein van 19:07 heb en om 19:30 pas op station Soestdijk ben. Ik hoopte dat de nieuwe dienstregeling er weer voor kon zorgen dat ik geen 1,5 uur over mijn reis meer zou doen, maar tevergeefs.

Reageer