Verbinding wordt niet getoond in reisplanner | NS Community
beantwoord

Verbinding wordt niet getoond in reisplanner

  • 28 June 2022
  • 3 reacties
  • 78 Bekeken

Ik wilde op donderdagnacht (23 juni) rond middernacht van Schiphol naar Castricum.

 

De reisplanner gaf aan:

Vertrek Schiphol om 00:02 met Sprinter naar Sloterdijk, aankomst om 00:12

Vervolgens vertrek Sloterdijk om 00:18 met Sprinter naar Uitgeest en dan door naar Castricum, aankomst om 00:51

 

Er vertrok echter ook een intercity vanaf Sloterdijk om 00:15 naar Castricum.

Ik kon die intercity makkelijk halen en was daardoor bijna 20 minuten eerder in Castricum (om 00:34 ipv 00:51). 

 

Waarom geeft de reisplanner deze verbinding niet? Is 3 minuten overstap te kort? Ik moest 2 trappen af. Dat was makkelijk te doen in 3 minuten. Kan ik een instelling aanpassen zodat deze verbinding wel verschijnt?

 

Bedankt alvast!

icon

Beste antwoord door Tamzin 28 June 2022, 13:03

Bekijk origineel

3 reacties

Voor de minimale overstaptijd gelden er vaste normen die in de reisplanner zijn ingebouwd. Als je heel snel bent kun je soms een kortere overstap halen maar dat zal niet iedereen lukken. De planner houd echter ook rekening met oma Jansen met koffer die een dergelijke overstap niet zal halen.

Ik snap t. Jammer dat je die minimale overstaptijd zelf niet kunt instellen. Bedankt

Reputatie 7
Badge +3

Als je 2 trappen af moest, moest je naar een ander perron, dan is de minimale overstaptijd 4 minuten. Iemand goed ter been die strategisch is ingestapt zodat de uitstap bij de trap is zal een kortere overstaptijd wel halen, maar iemand die helemaal achterin of misschien juist vooraan is ingestapt en verder moet lopen naar de trap zal het mogelijk niet halen. 

De overstaptijd is alleen zelf aan te geven met extra minuten, als je een langere overstaptijd wil dan door de reisplanner wordt aangegeven. 

Reageer