Skip to main content

Vervallen reisadvies

  • March 10, 2022
  • 2 reacties
  • 2618 Bekeken

rondeel

Ik krijg in mijn app de melding: dit reisadvies vervalt. Bij doorklikken krijg ik de melding de aanmeldtijd voor de treinreis is verstreken. Ik heb nergens een reis aangemeld. Hoe is dit probleem op te lossen. Probleem doet zich alleen op de iphone voor en niet op de ipad.

2 reacties

Thom
Forum|alt.badge.img+5
  • Super user
  • March 10, 2022

U hoeft zich niet druk te maken als de aanmeldtijd is verstreken. U kunt dan echt gewoon nog reizen. Als een reisadvies vervalt, betekent dat dat die trein is uitgevallen. Dat komt momenteel meestal doordat er te veel zieken bij NS zijn er dus veel treinen vervallen, en de dienstregeling gewoon niet uit te voeren is. U kunt een andere reis uitzoeken. Aanmelden is voor reizen overbodig, het is handig voor de statistieken maar voor u heeft het verder geen nut. Aanmelden is zeker niet verplicht en kan vaak ook niet meer kort voor de reis.

Ik kan zelf het verschil in werking tussen de iPad en de iPhone dat u noemt niet terughalen. U kunt op uw iPad of iPhone ook met Safari gewoon op de site www.ns.nl inloggen.


  • Op het juiste spoor
  • May 3, 2025

Een vervallen reisadvies betekent de de trein niet rijdt.  Zo merkte ik onlangs dat NS op het laatste moment de trein had geannuleerd en daar stond ik dan. Gezien ik op de bestemming werd verwacht op een stipt uur, viel zowel de heenreis als de terugreis in het water. Ervoor zorgen dat ik mijn tickets krijg terugbetaald, bleek net zo eenvoudig als per openbaar vervoer naar de maan reizen. Alvast bedankt aan de NS voor de ellende.