beantwoord

Waar is mijn favoriete treinreis gebleven?

  • 28 October 2022
  • 3 reacties
  • 69 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 0 reacties

Ik reis dagelijks van Oss naar Zoetermeer Oost. Vorige week stond er een reis die vertrok om 6:25u in Oss een aankwam om 8:17u. Ik moest wel drie keer overstappen, maar dat is geen probleem.

Sinds deze week staat die reis niet meer in de reisplanner. Wel reizen die een kwartier eerder of later gaan en er langer over doen omdat aangeraden wordt om vanaf Utrecht in een sprinter te stappen.

Ik kan me ook niet meer aanmelden voor mijn favoriete reis.

Waarom wordt die niet weergegeven in de reisplanner? Hij rijdt wel.

icon

Beste antwoord door Tochjo 28 October 2022, 07:30

Bekijk origineel

3 reacties

Badge +3

Door geplande werkzaamheden is de dienstregeling aangepast tussen Utrecht en Gouda. De intercity van Utrecht naar Gouda die u nam om 7:43, rijdt vandaag niet. Deze trein reed ook gisteren niet.

Vanaf maandag rijdt deze trein weer wel en krijg ik dit advies uit de reisplanner:
 

 

Vertrek om 6:41 en aankomst om 8:17 lijkt me nog beter dan vertrek om 6:25.

Reputatie 7
Badge +1

Weet je dat zeker? Want elke week worden er weer meer tot dan rijdende treinen geschrapt-de reden zal je ongetwijfeld met dagelijks reizen moeten hebben meegekregen: chronisch onoplosbaar personeelsgebrek, niet enkel voor de rijdende dienst, maar ook voor alles wat daarachter schuilgaat in de organisatie. Dat aanmelden was enkel een relikwie uit de covid-tijd en heeft op zich geen enkele zin.

JUist tussen Utr en dHg/RTm vallen inmiddels veel van de IC uit. Treft ook mij- een reis die ik zelf vaak maak met dat stuk ertussen is daardoor nu 30 min langer met beide zijden ruime ipv krappe overstaptijd.

Die uitval van IC gaat nog merkwaardiger soms: op sommige weekdagen wel, andere wat drukkere niet.

Je zal moeten accepteren dat dagelijks treinreizen op zulke lange trajecten met ook nog diverse overstappen eigenlijk altijd vroeg of laat scheef zal gaan. Wat de mooie PR-reklames ook mogen beweren.

Reputatie 7
Badge +2

Weet je dat zeker? Want elke week worden er weer meer tot dan rijdende treinen geschrapt-de reden zal je ongetwijfeld met dagelijks reizen moeten hebben meegekregen: chronisch onoplosbaar personeelsgebrek,

Zoals gebruikelijk met jouw reacties heeft dit er helemaal niks mee te maken. Er zijn werkzaamheden elders, zoals Tochjo al aangeeft, waardoor de reis van TS ook anders wordt.

In de normale huidige dienstregeling rijdt de 2000 gewoon (om .13/.43 uit Utrecht) en ook in 2023 blijft dat zo. Dan alleen niet meer op alle dagen van de week.

Reageer