beantwoord

Aantal zitplaatsen intercity

  • 8 May 2024
  • 2 reacties
  • 102 Bekeken

Ik ben opzoek naar gegevens over het aantal zitplaatsen van de trein SW7-25KV-2+7 16419. Deze intercity reed in 2023 tussen Den Haag Centraal en Eindhoven Centraal. Ik kan van alle andere intercity’s vinden hoeveel zitplaatsen er in de trein zijn, maar van deze kan ik het niet vinden. Heeft iemand een idee waar ik deze informatie vandaan kan halen?

icon

Beste antwoord door Momo 8 May 2024, 17:00

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Als je van deze treinstam even naar een recente rit gaat, bv eentje van afgelopen zaterdag en klikt op “materieel historie laden” zie je dit:

 

 

De capaciteit van ICR stammen staat al jaren foutief in de NS reisinformatie. Het waren ooit zesdelige stammen, deze zijn later verlengd naar 7 rijtuigen maar de capaciteit in de reisinformatie is nooit bijgewerkt. Volgens mij hebben ook niet alle stammen dezelfde capaciteit aangezien er verschillende samenstellingen zijn (er zijn vier verschillende type tweede klas rijtuigen en niet elke stam heeft dezelfde typen erin zitten). Het zouden er ergens tussen de 550 en 600 moeten zijn volgens mij voor dit materieel (inclusief klapzittingen).

Reageer