Hallo community,
Als ik onderstaande tekst lees van de Adviesaanvraag Dienstregeling 2025 op bladzijde 23 lees ik dat er een tienminutentrein gaat rijden op het traject • Twee keer per uur Intercity Nijmegen – Arnhem Centraal – Ede-Wageningen – Utrecht Centraal – Amsterdam Bijlmer ArenA – Amsterdam Zuid – Schiphol Airport – Leiden Centraal – Den Haag Centraal (serie 3100). Dat zou een uitbreiding zijn van alleen in de spits zoals in de Dienstregeling 2024. Maar er rijdt nu toch helemaal geen directe lijn tussen Nijmegen (in mijn geval Arnhem) en Den Haag CS?
NS de vraagt gesteld via Messenger, terechte vraag zeggen ze maar wisten het antwoord niet en verwijzen naar dit forum.
In ieder geval ben ik al blij dat er wellicht volgend een directe lijn is tussen Arnhem cs en Den Haag cs.
Wie weet hoe het zit?
5 Tienminutentreinen Arnhem/Eindhoven – Utrecht –
Schiphol – Den Haag – Rotterdam
5.1 Tienminutentrein Arnhem – Utrecht – Schiphol – Rotterdam rijdt weer de
hele dag
NS rijdt de tienminutentrein tussen Arnhem, Utrecht, Schiphol, Leiden, Den Haag en
Rotterdam maandag tot en met donderdag weer de gehele dag in plaats van alleen in de
spits, zoals in Dienstregeling 2024.
De basislijnvoering op maandag tot en met donderdag is als volgt:
• Twee keer per uur Intercity Nijmegen – Arnhem Centraal – Ede-Wageningen –
Driebergen-Zeist – Utrecht Centraal – Amsterdam Amstel – Amsterdam Centraal –
Amsterdam Sloterdijk – Zaandam – Castricum – Heiloo – Alkmaar en verder naar Den
Helder (serie 3000).
• Twee keer per uur Intercity Nijmegen – Arnhem Centraal – Ede-Wageningen – Utrecht
Centraal – Amsterdam Bijlmer ArenA – Amsterdam Zuid – Schiphol Airport – Leiden
Centraal – Den Haag Centraal (serie 3100).