Skip to main content

Ik reis elke dag hetzelfde traject. Tussen 8 en 9 uur ‘s-ochtends neem ik de trein van Goes naar Vlissingen. Echter is er echt 9 van de 10 keer ± 5 a 10 minuten vertraging waardoor veel scholieren of mensen die naar hun werk moeten, de aansluiting van de bus of ander OV missen. 
 

Hoe kan dit elke ochtend het geval zijn? Ik snap het oprecht niet, dit zorgt voor zo veel irritatie. 

Ik heb een zevental ritten bekeken van vorige week (1, 2, 3, 4, 5, 6, 7) en zie dat de vertraging in Zeeland ontstaat. Dat zal dan vermoedelijk komen door de snelheidsbeperkingen die momenteel van kracht zijn als gevolg van spoorverzakkingen.

Als u regelmatig dit traject reist, dan zult u daar de afgelopen maand ongetwijfeld een en ander van hebben meegekregen. Inmiddels is een deel van de verzakkingen hersteld, waardoor alle treinen weer kunnen rijden, maar ze kunnen nog niet overal op volle snelheid rijden. Dat leidt dus tot vertragingen. Ik verwacht dat de problemen zijn opgelost zodra alle verzakkingen in januari hersteld zijn.


Er zijn nog snelheidsbeperkingen op een gedeelte tussen Krabbendijke en Kruiningen-Yerseke en bij Kapelle-Biezelinge door het verzakte spoor en daarom rijden de treinen nog met vertraging. 


Ik reis elke dag hetzelfde traject. Tussen 8 en 9 uur ‘s-ochtends neem ik de trein van Goes naar Vlissingen. Echter is er echt 9 van de 10 keer ± 5 a 10 minuten vertraging waardoor veel scholieren of mensen die naar hun werk moeten, de aansluiting van de bus of ander OV missen. 
 

Hoe kan dit elke ochtend het geval zijn? Ik snap het oprecht niet, dit zorgt voor zo veel irritatie. 

Begrijp dit ook niet. Deze trein komt standaard en echt iedere dag 2-3 minuten te laat aan op Amsterdam Sloterdijk. Vanaf daar rijdt deze trein al met vertraging wat gedurende reis alleen maar erger wordt doordat ie overal nog moet stil staan en wachten voor andere treinen die wel op tijd rijden en rode seinen. Maar hey zolang bestuurders van NS maar half miljoentje per jaar verdienen….


Opzich is het niet zo gek dat er snel vertraging ontstaat.

Het is toch een trein die op 17 tot 23 stations stopt en op 219 km spoor rijdt.

Al heb ik precies dezelfde ervaring alleen andersom, de treinen naar Vlissingen hebben de laatste tijd enorm vaak zeker 5 minuten vertraging.

Al vind ik het niet erg want ik kom toch wel thuis en krijg zelfs soms de mogelijkheid om een kwartier/halfuur eerder thuis te komen.

Vaak zit het probleem bij Rotterdam Centraal - Roosendaal en Delft - Rotterdam Centraal

 

Het Zeeuwse Spoor heeft ook een zwaktepunt richting Amsterdam Centraal en dat is de sprinter Vlissingen - Roosendaal deze rijdt voor de snelle intercity en beide komen om ongeveer dezelfde tijd aan in Roosendaal…

Nou zodra de sprinter vertraging heeft heb je de zekerheid dat de snelle IC ook vertraging heeft.

Je zou zeggen "Waarom rijdt de sprinter niet achter de IC", geen idee.


Het Zeeuwse Spoor heeft ook een zwaktepunt richting Amsterdam Centraal en dat is de sprinter Vlissingen - Roosendaal deze rijdt voor de snelle intercity en beide komen om ongeveer dezelfde tijd aan in Roosendaal…

Nou zodra de sprinter vertraging heeft heb je de zekerheid dat de snelle IC ook vertraging heeft.

Je zou zeggen "Waarom rijdt de sprinter niet achter de IC", geen idee.

Dat is eenvoudig: veel reizigers willen op die IC overstappen.


Is er een reden waarom de trein van enschede - Zwolle iedere ochtend 7:39(vetrek) vertraging heeft? Zou bijna denken dat ze gewoon even 5 min aan de reistijd plakken, stel je mensen niet telkens te leur


Is er een reden waarom de trein van enschede - Zwolle iedere ochtend 7:39(vetrek) vertraging heeft? Zou bijna denken dat ze gewoon even 5 min aan de reistijd plakken, stel je mensen niet telkens te leur

Iedere ochtend is een  ik heb even voor de afgelopen weken gekeken en er was alleen spraken van 3+ minuten vertraging bij de treinen van 22/10/2024, 21/10/2024 en 15/10/2024

Het kan vele redenen hebben...


Er vertrek geen trein om 7.39 uit Enschede???

 


Opzich is het niet zo gek dat er snel vertraging ontstaat.

Het is toch een trein die op 17 tot 23 stations stopt en op 219 km spoor rijdt.

Al heb ik precies dezelfde ervaring alleen andersom, de treinen naar Vlissingen hebben de laatste tijd enorm vaak zeker 5 minuten vertraging.

Al vind ik het niet erg want ik kom toch wel thuis en krijg zelfs soms de mogelijkheid om een kwartier/halfuur eerder thuis te komen.

Vaak zit het probleem bij Rotterdam Centraal - Roosendaal en Delft - Rotterdam Centraal

 

Het Zeeuwse Spoor heeft ook een zwaktepunt richting Amsterdam Centraal en dat is de sprinter Vlissingen - Roosendaal deze rijdt voor de snelle intercity en beide komen om ongeveer dezelfde tijd aan in Roosendaal…

Nou zodra de sprinter vertraging heeft heb je de zekerheid dat de snelle IC ook vertraging heeft.

Je zou zeggen "Waarom rijdt de sprinter niet achter de IC", geen idee.

Ik heb enkele keren per week de intercity van 6.16 uur vanuit Middelburg. Tussen Goes en Bergen op Zoom is de reistijd 19 minuten, wat zeer strak is, maar net voorbij Rilland-Bath is er een snelheidsbeperking. De trein vertrekt dus altijd te laat uit Bergen op Zoom. Dan wordt er vaak nog gecombineerd in Roosendaal, waardoor de vertrektijd daar al snel +5 wordt. Gelukkig is wel de snelheidsbeperking bij Zevenbergen er nu uit.


Reageer