Skip to main content

Communicatie in ICNG Belgie (Duitsland)

  • 29 May 2024
  • 3 reacties
  • 121 Bekeken

Zag net een ICNG België 3318 stilstaan op station Schiphol richting Hoofddorp (HSL/Schiphollijn). 

Was benieuwd naar het interieur in ICNG België. Uiteraard kon ik niet instappen. Viel tegelijk één detail op bij de displays. Het was in Nederlands, Frans en Duits aangegeven. Hoewel 3318 in België zal rijden. 

Zijn er afgezien van andere kleurstelling, méér bagageruimte en één extra toilet nog meer verschillen tussen ICNG België/Duitsland en de overige ICNG? 

3 reacties

Reputatie 7
Badge

Het interieur is hetzelfde als die van de binnenlandse ICNG, maar dan met wat je al zei: Een extra toilet, extra bagage ruimte en een drietalig reisinformatie systeem (OBIS). Voor reizigers is er niet meer anders dan dat. 

Technisch is deze vergeleken met de binnenlandse variant geschikt voor de Belgische spanning, en de spoorbeveiliging.

Ik heb begrepen dat deze mogelijk halverwege het jaar nog in dienst komt. Hou de media in de gaten hierover. 

Reputatie 5

Bedankt. Het is goed dat ze al vroeg begonnen zijn met de ontwikkelingen van ICNG België. 

Kunnen ze ook in dienst komen ten behoeve van serie 9200? Mits NS en/of NMBS personeel er voor zijn opgeleid. Of is opleiding van NS International en NMBS (Europe) personeel voor series 9500 en 9200 apart? 

Reputatie 7
Badge

De kans dat die in de 9200 gaat rijden is aanwezig, en daar wordt naar gekeken heb ik begrepen.

Reageer