Eerlijk gezegd stapelen de frustraties bij mij wel op over het reizen met de trein. Helaas sluiten verbindingen (op het traject Hillegom - Amsterdam) met regelmaat niet op elkaar aan, rijdt de NS vaak op piekmomenten met te korte treinstellen en stoppen treinen met regelmaat niet op het oorspronkelijke eindstation. Ook gaat mijn verbinding in de nieuwe dienstregeling er niet beter op worden, maar vooral onhandiger. Hierbij is er tevens niet gedacht aan mensen die slecht(er) ter been zijn, en moeten reizigers van de ene naar de andere kant van het station zien te komen binnen 5 minuten. Een betrekkelijk korte afstand afleggen in de Randstad wordt zo een dagelijkse ‘wereldreis’. Hoe komt het toch dat er geen logische verbinding is, die alle plaatsen in de Randstad met elkaar verbindt? Een Sprinter tussen Den Haag en Amsterdam moet toch mogelijk zijn? In plaats van 1600 extra treinen per week is het wellicht handiger het huidige aantal treinen op tijd te laten rijden en de knelpunten op te lossen van stations die een minder goede verbinding hebben. Net als vele reizigers ben ik voor een deel gebonden aan het openbaar vervoer dus er zit niets anders op ermee te dealen, de uiteindelijk conclusie is wel dat de treindienst er niet beter op wordt en het tarief ook nog eens omhoog gaat.
De steeds beroerdere treindienst
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.