Skip to main content
beantwoord

Defect wissel traject Den Haag Centraal-Gouda

  • 3 June 2024
  • 7 reacties
  • 147 Bekeken

Al enkele weken is er een wissel defect tussen Gouda en Den Haag Centraal met als gevolg uitval van sprinters. Donderdag 30/05 zou dit opgelost zijn, maar nu blijkt dit pas vrijdag 7/06 te zijn.

Waarom is dit uitgesteld?

Er zijn al langere tijd problemen op dit traject. Een paar weken geleden was het hele traject een week buiten dienst. Je zou verwachten dat het daarna beter zou gaan, maar dat lijkt er niet op.

7 reacties

Badge +3

Het is niet zo dat het afgelopen vrijdag opgelost zou zijn, maar de storingsmelding verdween omdat het defecte wissel vrijdag, zaterdag en zondag geen invloed heeft op de dienstregeling omdat er toch al minder treinen rijden. Ik verwacht dus ook niet dat het komende vrijdag opgelost is, maar dat deze storing de komende weken nog wel regelmatig terugkomt; voor reparatie moet er een onderdeel geleverd worden en dat kon nog wel enkele weken duren, meen ik gelezen te hebben.

Reputatie 7

Hier was dus ook al een discussie over voor de wisselstoring Den Haag HS - Den Haag Centraal. 

 

Zelf vind ik het behoorlijk onhandig dat de storing eruit gaat omdat het geen invloed heeft op de dienstregeling, want de storing blijft er wel...

Reputatie 7
Badge +3

Zie ook 

 

De storing zorgt ervoor dat de treinen van/naar Gouda een stuk linkerspoor moeten rijden en rangeerbewegingen van/naar de opstelsporen beperkt zijn. Op maandag t/m donderdag rijden er meer treinen dan op vrijdag t/m zondag waardoor deze beperkingen op die dagen voor meer hinder zorgen en de dienstregeling preventief uitgedund wordt. Dus niet de storing is op vrijdag opgelost, maar de aanpassingen in de dienstregeling zijn dan niet nodig.

Reputatie 7

Hier was dus ook al een discussie over voor de wisselstoring Den Haag HS - Den Haag Centraal. 

 

Zelf vind ik het behoorlijk onhandig dat de storing eruit gaat omdat het geen invloed heeft op de dienstregeling, want de storing blijft er wel...

In een ander topic zie ik je iets zeggen over gebrekkige communicatie, maar hier zeg je dat storingsinformatie die geen verdere beperkingen geeft dus moet blijven bestaan... Als die beperking erin staat op dagen dat het geen enkele verdere relevantie heeft zou juist dát opzichzelf gebrekkige communicatie zijn. 

Reputatie 7

Hier was dus ook al een discussie over voor de wisselstoring Den Haag HS - Den Haag Centraal. 

 

Zelf vind ik het behoorlijk onhandig dat de storing eruit gaat omdat het geen invloed heeft op de dienstregeling, want de storing blijft er wel...

In een ander topic zie ik je iets zeggen over gebrekkige communicatie, maar hier zeg je dat storingsinformatie die geen verdere beperkingen geeft dus moet blijven bestaan... Als die beperking erin staat op dagen dat het geen enkele verdere relevantie heeft zou juist dát opzichzelf gebrekkige communicatie zijn. 

Er zijn wel vaker werkzaamheden geweest waar het geen impact op de dienstregeling had maar het wel zichtbaar was.

 

Als voorbeeld: https://www.rijdendetreinen.nl/werkzaamheden/12823-11-december-2023-herstelwerkzaamheden-roosendaal-vlissingen

 

Hierbij waren er alleen werkzaamheden tussen 23:24 en 02:15 maar was het wel de hele dag zichtbaar, ookal had het totaal geen impact op de toen matige dienstregeling. Alle treinen bleven rijden, wel met een enorme vertraging maar dat had in principe niks te maken met de herstelwerkzaamheden 🤷‍♂️.

 

In principe kan je dus dezelfde route gebruiken om de reizigers te informeren door bij de info in de werkzaamheden te zetten dat de dienstregeling alleen aangepast is van Maandag tot Donderdag...

....De storing zorgt ervoor dat de treinen van/naar Gouda een stuk linkerspoor moeten rijden ......

Alleen linkerspoor van Den Haag C tot halverwege de Binckhorst voor de treinen richting Gouda. 

Reageer