Vandaag ga ik eens met de trein naar Utrecht. Voor een bierfestival. Gisterenavond was er nog niks aan de hand, de afgeschaalde dienstregeling gaf 2x per uur aan. Vanmorgen is gepubliceerd dat er tussen Den Helder en Amsterdam Centraal wordt afgeschaald. Dus naar 1x per uur.
In de planning is dit vanaf Den Helder ook zo verwerkt.
Vanaf Alkmaar zou de trein wel rijden aldus de planner. Volgens NS Online valt deze uit en als je naar het traject kijkt, rijdt deze vanaf Heiloo ?!?!
Volgens treinposities heeft de trein om 10.14 gereden vanaf Alkmaar. Nu hoor ik mensen denken, waarom neem je niet gewoon die om 13.44 of 14.44? De busverbinding is ook maar 1x per uur en komt om .49 aan op station Alkmaar... Ik zal mij vanavond ook moeten laten halen als er maar 1x per uur een trein rijdt en 2x laten rijden vind ik wel wat te gek ;)
Wat ik wil zeggen:
- de dienstregeling in de planner klopt niet met het nieuwsbericht
- Bij afschaling gaat men van 2x naar 1x per uur waarmee overige aansluitingen op voor en na transport verdwenen zijn
Ik zal op tijd op station zijn en delen of er vanaf Alkmaar wel 2x een verbinding is of ook maar 1x per uur. Op de reisplanner kan ik niet vertrouwen.