Skip to main content

Kunt u mij misschien uitleggen waarom het station Tilburg Universiteit zo vaak wordt overgeslagen? De sprinters worden pas op het laatste moment geannuleerd en dan resteert slechts 30 minuten hopen dat de volgende sprinter rijdt, omdat de busverbinding naar Tilburg Centraal ook niet zeker is. Voor een tentamen moet ik ruim 1,5 uur van tevoren vertrekken om er zeker van te zijn dat ik op tijd kom. Komt er in de nabije toekomst daar verandering in? Daar komt bij dat het station niet overdekt is. In de wintermaanden is dat niet om te lachen.

Dat is een besluit welke meestal wordt genomen om te voorkomen dat één vertraagde trein de vertraging door blijft geven aan achteropliggende treinen. Op dit traject razen per uur meerdere intercity-series voorbij welke allemaal vertraging op kunnen lopen door de vertraagde sprinter.

Niet verder vertellen hoor, maar zelf stop ik gewoon wél op dit station als de stop er eigenlijk uit is gehaald. De wijziging wil inderdaad nog wel eens last-minute doorkomen en dan kost het inlichten van de reizigers die al in zijn gestapt plus het uitstappen meer tijd dan de winst die we zouden behalen uit het overslaan van het station. Hoewel de beslissing van Prorail niet onlogisch is, vind ik het erg klantonvriendelijk.   

Reageer