Skip to main content
beantwoord

Dienstregeling Zeeland Dutch Grand Prix weekend.

  • 6 August 2024
  • 31 reacties
  • 965 Bekeken

Vorig jaar reed er slechts een keer per uur een trein vanuit Zeeland in het weekend, waar er normaal twee per uur rijden tijdens het weekend van de Dutch Grand Prix. Is dat het weekend van de Dutch Grand Prix ook het geval? (het weekend van 24 en 25 augustus)

In de dienstregeling kan ik het nog niet zien.

Reken er maar wel op, overal in het land zal de dienstregeling worden ingekort. Het is natuurlijk niet normaal dat dit de gang van zaken is, maar daar is ook al genoeg over gezegd hier.


In de reisplanner kun je de wijzigingen al terugvinden, alleen de sprinter en snelle IC vervalt op vrijdag en wordt vervangen door twee keer een stoppende IC.


In de reisplanner kun je de wijzigingen al terugvinden, alleen de sprinter en snelle IC vervalt op vrijdag en wordt vervangen door twee keer een stoppende IC.

Het is toch nog niet bekend waar er word afgeschaald? Lijkt me sterk dat er nu opeens wel genoeg personeel is

Er staat al wel dat de trein zal eindigen in Almere en niet zal stoppen op Amsterdam Centraal en inderdaad die vrijdag.


Het is toch nog niet bekend waar er word afgeschaald? Lijkt me sterk dat er nu opeens wel genoeg personeel is

Alle wijzigingen zijn sinds afgelopen vrijdag zichtbaar in de NS-reisplanner. In Zeeland blijven vrijdag, zaterdag en zondag 2 treinen per uur rijden. De dienstregeling is dus een stuk ruimer dan vorig jaar, toen er op vrijdagavond en zaterdag en zondag de hele dag maar 1x/uur werd gereden. Dat geldt overigens voor meer trajecten. De intercity Roosendaal - Zwolle blijft bijvoorbeeld ook gewoon 2x/uur rijden, terwijl dat vorig jaar 1x was. En de sprinter tussen Dordrecht en Tilburg rijdt ook 2x/uur, terwijl er vorig jaar nog ieder weekend maar 1x/uur werd gereden. Oudenbosch, Zevenbergen, Wolfheze en Oosterbeek houden hun treindienst. Vorig jaar moesten die plaatsen het met een bus doen.


 

En de sprinter tussen Dordrecht en Tilburg rijdt ook 2x/uur, terwijl er vorig jaar nog ieder weekend maar 1x/uur werd gereden.

Tussen Tilburg en Nijmegen rijdt hij wel maar om het uur. Komt kennelijk omdat er in Breda een groot festival is dat weekend.

Merkwaardig is Wijchen-Nijmegen dat op zaterdag teruggaat van normaal 4 treinen per uur naar slechts 1 trein per uur. Maar goed, normaal 4 treinen per uur op zaterdag is ook totale onzin.

 

Oudenbosch, Zevenbergen, Wolfheze en Oosterbeek houden hun treindienst. Vorig jaar moesten die plaatsen het met een bus doen.

Scheelt weer in de kosten van vervangend vervoer.


Het is toch nog niet bekend waar er word afgeschaald? Lijkt me sterk dat er nu opeens wel genoeg personeel is

Alle wijzigingen zijn sinds afgelopen vrijdag zichtbaar in de NS-reisplanner. In Zeeland blijven vrijdag, zaterdag en zondag 2 treinen per uur rijden. De dienstregeling is dus een stuk ruimer dan vorig jaar, toen er op vrijdagavond en zaterdag en zondag de hele dag maar 1x/uur werd gereden. Dat geldt overigens voor meer trajecten. De intercity Roosendaal - Zwolle blijft bijvoorbeeld ook gewoon 2x/uur rijden, terwijl dat vorig jaar 1x was. En de sprinter tussen Dordrecht en Tilburg rijdt ook 2x/uur, terwijl er vorig jaar nog ieder weekend maar 1x/uur werd gereden. Oudenbosch, Zevenbergen, Wolfheze en Oosterbeek houden hun treindienst. Vorig jaar moesten die plaatsen het met een bus doen.

Zijn ze op hun achterhoofdje gevallen? Nou in iedergeval fijn dat zo'n evenement als de Grand Prix dit keer geen enorme gevolgen heeft voor de rest van het land... Nou ja... Minder enorme gevolgen 😅.


Wellicht zijn er mensen die voor zo'n evenement een van hun vrije dagen op offeren buiten hun diensten om.


Wellicht zijn er mensen die voor zo'n evenement een van hun vrije dagen op offeren buiten hun diensten om.

Of twee......


 

 

Nou in iedergeval fijn dat zo'n evenement als de Grand Prix dit keer geen enorme gevolgen heeft voor de rest van het land... Nou ja... Minder enorme gevolgen 😅.

In het midden van het land zijn er wel grote inkrimpingen. Dat West-Brabant en Zeeland buiten schot blijven heeft denk ik alles te maken met dat festival in Breda.


Reken er maar wel op....... Het is natuurlijk niet normaal dat dit de gang van zaken is......

Verdiep je eerst even in de dienstregeling voordat je gaat klagen.

Toon ook eens, al is het maar voor één keer, eens wat respect @Gorott voor de honderden ProRail en NS medewerkers welke wel en niet zichtbaar zich op zo'n dag inzetten. Vele hadden eerst gewoon vrij.....

Vele, vooral rijdend en toezichthoudend personeel doen dit op vrijwillige basis om het NS  evenementen vervoer tot een succes te maken.


Reken er maar wel op....... Het is natuurlijk niet normaal dat dit de gang van zaken is......

Verdiep je eerst even in de dienstregeling voordat je gaat klagen.

Toen ook eens, al is het maar voor één keer, eens wat respect @Gorott voor de honderden ProRail en NS medewerkers welke wel en niet zichtbaar zich op zo'n dag inzetten. Vele hadden eerst gewoon vrij.....

Vele, vooral rijdend en toezichthoudend personeel doen dit op vrijwillige basis om het NS  evenementen vervoer tot een succes te maken.

Misschien moet je dan eens beter op letten want ik klaag niet altijd, ik heb ook al wat positieve dingen gedeeld hier, maar goed dat is voor jou niet interessant genoeg, want het enige wat wij hier willen zien is negativiteit. Daar kunnen we namelijk lekker op door drammen en zeuren.

 

Mag ik trouwens ook wat respect omdat ik me al dagen in de vakantie inzet voor zieken in mijn winkel op vrijwillige basis, Kun je dat even voor me regelen want ik word nogsteeds uitgescholden door klanten ookal doe ik zo m'n best of is dat dan weer te veel gevraagd. Als je trouwens kan lezen, ben ik helemaal niet respectloos naar het treinpersoneel, maar naar het idiote bestuur binnen NS. Ik snap sowieso niet hoe je tot die conclusie bent gekomen dus daar verwacht ik nog wel een uitleg over @Ret.tep (die ik waarschijnlijk niet zal krijgen)

 

Het evenement kan wat mij betreft trouwens de grond in zakken, dat je andere (minder belangerijke) trajecten inkrimpt in de dienstregeling voor 1 belangerijk evenement vind ik absurd. Mensen moeten nog steeds ergens naartoe, niet alles draait om dat idiote evenement.

 

Hoop dat je genoten hebt van m'n toevoeging aan de klaagmuur.

Slaap lekker, xx.


Wees lief, mensen. Veel te warm om je zo druk te maken 😎


Wees lief, mensen. Veel te warm om je zo druk te maken 😎

IK WIL WINTER 😭 (totdat het winter is)


Volgens mij is dit niet het Juche-forum van de Noord-Koreaanse Spoorwegen, waar reizigers alleen maar enthousiaste berichten mogen plaatsen over de heldendaden van 's lands glorieuze spoorwegen.

Desondanks zal ik het even proberen.

“Ondanks de enorme drukte wegens de glorieuze Formule 1 op Zandvoort, heeft het de Grote Leiders van onze glorieuze spoorwegen behaagd om in grote delen van het land toch treinen te laten rijden. Op sommige trajecten wél 1x per uur en op vele trajecten zelfs 2x per uur. 

Voor een dergelijke geweldige prestatie past slechts diepe bewondering!

Hulde voor onze geliefde Staats Spoorwegen!”


“Ondanks de enorme drukte wegens de glorieuze Formule 1 op Zandvoort, heeft het de Grote Leiders van onze glorieuze spoorwegen behaagd om in grote delen van het land toch treinen te laten rijden. Op sommige trajecten wél 1x per uur en op vele trajecten zelfs 2x per uur. 

Voor een dergelijke geweldige prestatie past slechts diepe bewondering!

Hulde voor onze geliefde Staats Spoorwegen!”

Hier kan ik anders best aan wennen 😎😉


Volgens mij is dit niet het Juche-forum van de Noord-Koreaanse Spoorwegen, waar reizigers alleen maar enthousiaste berichten mogen plaatsen over de heldendaden van 's lands glorieuze spoorwegen.

Desondanks zal ik het even proberen.

“Ondanks de enorme drukte wegens de glorieuze Formule 1 op Zandvoort, heeft het de Grote Leiders van onze glorieuze spoorwegen behaagd om in grote delen van het land toch treinen te laten rijden. Op sommige trajecten wél 1x per uur en op vele trajecten zelfs 2x per uur. 

Voor een dergelijke geweldige prestatie past slechts diepe bewondering!

Hulde voor onze geliefde Staats Spoorwegen!”

 

Natuurlijk mag je hier ook klagen, feedback is feedback en daar krijgen we nooit genoeg van, we zetten dit dan ook maar al te graag door zodat de NS zich kan beteren. 

Ik zie de grap van je bericht zeker wsm, maar een vergelijking met propaganda is wel een beeetje op het randje. Laten we het hierbij houden. 😋


Reken er maar wel op....... Het is natuurlijk niet normaal dat dit de gang van zaken is......

Verdiep je eerst even in de dienstregeling voordat je gaat klagen.

Toon ook eens, al is het maar voor één keer, eens wat respect @Gorott voor de honderden ProRail en NS medewerkers welke wel en niet zichtbaar zich op zo'n dag inzetten. Vele hadden eerst gewoon vrij.....

Vele, vooral rijdend en toezichthoudend personeel doen dit op vrijwillige basis om het NS  evenementen vervoer tot een succes te maken.

De belachelijkhrid van uitvallende treinen staat compleet los van de hardweriendheid van individuele medewerkers. 

Als abonnementhouders lijkt me een schadevergoeding redelijk, je product is immers duidelijk minder waard. Maar zoiets zou natuurlijk nooit gehonoreerd worden. Bovendien: betrouwbaarheid. Niet relevant op het Nederlandse spoor... 


Volgens mij is dit niet het Juche-forum van de Noord-Koreaanse Spoorwegen, waar reizigers alleen maar enthousiaste berichten mogen plaatsen over de heldendaden van 's lands glorieuze spoorwegen.

Desondanks zal ik het even proberen.

“Ondanks de enorme drukte wegens de glorieuze Formule 1 op Zandvoort, heeft het de Grote Leiders van onze glorieuze spoorwegen behaagd om in grote delen van het land toch treinen te laten rijden. Op sommige trajecten wél 1x per uur en op vele trajecten zelfs 2x per uur. 

Voor een dergelijke geweldige prestatie past slechts diepe bewondering!

Hulde voor onze geliefde Staats Spoorwegen!”

Zo maak je iets negatiefs dus positief... Hier kan ik van leren 🙃


 

 

De belachelijkhrid van uitvallende treinen staat compleet los van de hardweriendheid van individuele medewerkers. 

Het probleem met de F1 is dat die iedere keer in de vakantieperiode gehouden wordt als er ook nog eens veel personeel met vakantie is. Het blijft onhandig voor de rest van het land maar ik weet zo 1-2-3 ook geen betere oplossing. Ik denk overigens dat Max niet zo lang meer doorgaat en dan lost het probleem zich vanzelf op.


 

 

De belachelijkhrid van uitvallende treinen staat compleet los van de hardweriendheid van individuele medewerkers. 

Het probleem met de F1 is dat die iedere keer in de vakantieperiode gehouden wordt als er ook nog eens veel personeel met vakantie is. Het blijft onhandig voor de rest van het land maar ik weet zo 1-2-3 ook geen betere oplossing. Ik denk overigens dat Max niet zo lang meer doorgaat en dan lost het probleem zich vanzelf op.

Volgend jaar zal het in iedergeval ergens anders gehouden worden


 

 

De belachelijkhrid van uitvallende treinen staat compleet los van de hardweriendheid van individuele medewerkers. 

Het probleem met de F1 is dat die iedere keer in de vakantieperiode gehouden wordt als er ook nog eens veel personeel met vakantie is. Het blijft onhandig voor de rest van het land maar ik weet zo 1-2-3 ook geen betere oplossing. Ik denk overigens dat Max niet zo lang meer doorgaat en dan lost het probleem zich vanzelf op.

Je kunt toch gewoon die ene lijn verbussen, dan pakken mensen daar maar de auto😉


 

 

 

Volgend jaar zal het in iedergeval ergens anders gehouden worden

Volgend jaar is het weer in Zandvoort op 31 augustus, voor de jaren daarna is er nog niets besloten.  


NS rijdt in F1-weekend iedere 5 minuten een trein naar Zandvoort


Volkshysterie in de duinen voor de in het buitenland residerende Max Multimiljonair ….. 🫣

(Tss, dat mag ik niet zeggen hoor ik altijd van vrienden.... maar zeg het toch😉)


Mooi verhaaltje maar waarom wordt er niet gewoon duidelijk vermeld dat op veel trajecten noodgedwongen lagere frequenties worden gereden? Dit soort persberichten die toch bedoeld zijn als voorlichting ontaarden altijd weer in ronkende propaganda.


Reageer