Lees wel eens dat de ICE wordt omgeleid via Venlo vanwege werkzaamheden tussen Emmerich - Oberhausen.
Als de planning dit keer correct is zal in 2026 de modernisering werkzaamheden afgerond. De prognoses zijn dat het aantal goederentreinen tussen Nederland - Duitsland v.v. meer via Betuweroute en Hollandstrecke (Emmerich - Oberhausen) zal rijden. Weet niet hoeveel capaciteit er dan is. Zullen er dan ook meer passagierstreinen tussen Arnhem - Oberhausen rijden zoals ICNG Duitsland?
En hoeveel wordt de Brabantroute ontlast? Al een aantal keren meegemaakt dat de ICNG achter een goederentrein moest boemelen totdat het via de verbindingspoorlijn naar HSL eindelijk tempo kon maken. Één van de redenen waarom de verbinding Eindhoven - Den Haag qua punctualiteit slecht scoort.
Op lange termijn willen ze meer passagierstreinen op de Brabantroute laten rijden. Maar dan zullen eerst wel minder (gevaarlijke) goederentreinen via de Brabantroute moeten gaan rijden: