Skip to main content

Komende donderdag ga ik van Arnhem naar Tilburg. Vroeger reisde ik vaker op dit traject, en ik heb al snel besloten dat alles beter is dan een sprinter, die omroept dat hij voor elke molshoop stopt. Dat hoeft voor mij niet, dus gaat mijn voorkeur uit naar de Intercity.

De reis die ik van de planner krijg maakt gebruik van de sprinter, en ik zie geen alternatief met de Intercity. Ik zie de Intercity's helemaal niet. Dat vind ik toch wel een manco. Wat voor opties heb ik?

Hoi Michel62,

Ik zie gewoon elk half uur een intercity. Heb je misschien per ongeluk onder ‘Reisopties’ de optie ‘Alleen sprinters’ aangevinkt?

Hoi,

Bedankt voor je reactie. Nee. En toch zie ik in mijn aanbod alleen sprinters.

Ah, je wil naar Tilburg Universiteit. Tja, daar stopt de intercity niet.

Als je per se met een intercity wil, zul je moeten plannen naar station Tilburg, en vervolgens het stuk naar de universiteit apart moeten plannen.

Hoi,

Bedankt voor je reactie. Nee. En toch zie ik in mijn aanbod alleen sprinters.

De sprinter is met jouw reisadvies de enige haalbare overstap, anders ben je langer onderweg met de intercity omdat je bijna een halfuur staat te wachten in Arnhem.

Ik heb een half uur extra reistijd over om maar niet te hoeven luisteren dat het volgende station ‘Molshoop 12’ is. Ik zie in ieder geval dat ik de reis naar Tilburg apart moet plannen van de reis van het station naar de Universiteit. 

Bedankt allen voor de feedback.

Behalve dat je langer over de reis met intercity doet, ben je duurder uit. Je zult in Tilburg moeten omchecken als je naar Tilburg universiteit wilt.

Behalve dat je langer over de reis met intercity doet, ben je duurder uit. Je zult in Tilburg moeten omchecken als je naar Tilburg universiteit wilt.

Waarom? De rechtstreekse sprinter gaat ook via Tilburg. 

Deze snap ik niet helemaal. Je komt met beide opties vanuit Den Bosch in Tilburg aan om verder te reizen naar Universiteit. Omchecken is dan niet nodig (je blijft bij NS én je steekt niet terug).

Ik heb een half uur extra reistijd over om maar niet te hoeven luisteren dat het volgende station ‘Molshoop 12’ is.

Plus de extra rust en ruimte bij het reizen met de intercity. Groot gelijk. 

Deze snap ik niet helemaal. Je komt met beide opties vanuit Den Bosch in Tilburg aan om verder te reizen naar Universiteit. Omchecken is dan niet nodig (je blijft bij NS én je steekt niet terug).

Je hebt gelijk.

Met de (rechtstreekse) sprinter van bijv. 12:26 uit Arnhem ben je om 13:52 op Tilburg Universiteit (reistijd 1:26)

Met de intercity van 12:23 ben je om 13:26 in Tilburg, de sprinter naar Universiteit gaat vervolgens om 13:49 met uiteraard dezelfde aankomst 13:52 (reistijd 1:29)

Dus waarom toont de planner de intercity niet? Omdat het 3 minuten langer duurt en bovendien met een overstap (van 23 minuten!) is, maar ga je gang. 🙄

Reageer