Skip to main content

Geen treinen naar Zandvoort komend weekend?

  • 26 June 2024
  • 8 reacties
  • 239 Bekeken

Zag deze voorbijkomen op X natuurlijk vrij bizar dat je dus nu blijkbaar alleen trein moet aanzetten om daadwerkelijk adviezen met de trein te krijgen. 

 

  

8 reacties

Reputatie 7
Badge +2

De reden schijnt volgens elders wat anders te zijn: alleen de seriies die normaal bij warm zomerweer extra rijden, rijden dat weekend. En die worden standaard verborgen tot de dag ervoor omdat ze normaal last minute gecanceld kunnen worden als het geen strandweer is.

Nu worden ze natuurlijk niet gecanceld, maar kan je dus wel pas vrijdag zien wanneer die treinen gaan.

Reputatie 7
Badge +1

De reden schijnt volgens elders wat anders te zijn: alleen de seriies die normaal bij warm zomerweer extra rijden, rijden dat weekend. En die worden standaard verborgen tot de dag ervoor omdat ze normaal last minute gecanceld kunnen worden als het geen strandweer is.

Nu worden ze natuurlijk niet gecanceld, maar kan je dus wel pas vrijdag zien wanneer die treinen gaan.

Fijn dat dit de reden is, maar natuurlijk moeten die treinen dan nu wel gewoon zichtbaar zijn en niet verstopt worden. Op deze manier gaan mensen dus reizen met de bus plannen en de mensen met Weekend Vrij dus extra betalen. Ik vind het echt weer zo'n dingetje van Kanniewaarzijn.  

Altijd kort voor vertrek de reisplanner raadplegen voor het meest up to date reisadvies, dan zal je zien dat Zandvoort (ook) per trein bereikbaar is.

Reputatie 7

Altijd kort voor vertrek de reisplanner raadplegen voor het meest up to date reisadvies, dan zal je zien dat Zandvoort (ook) per trein bereikbaar is.

Maar je plant toch niet kort van te voren om lekker naar Zandvoort te gaan? Kort van te voren checken is handig als je met de trein reist, maar velen zullen dat nu niet doen om dat ze de bus zien 🤷‍♂️.

 

 

Dit was ook zo met de aangepaste dienstregeling met de verzakkingen in Zeeland, de dienstregeling werd pas op de dag zelf aangepast, omdat de vertrektijden elke dag anders waren kon ik dus niet plannen hoe laat ik de trein moest pakken om op tijd op school te komen. Het is uteraard wel begrijpelijk want het weer kan van alles doen in Nederland, maar wel enorm vervelend als je graag van te voren plannen maakt.

Reputatie 7

Altijd kort voor vertrek de reisplanner raadplegen voor het meest up to date reisadvies, dan zal je zien dat Zandvoort (ook) per trein bereikbaar is.

Je behoort dagen en weken tevoren dit al te kunnen zien. Dat is ook wat mensen verwachten en dat mag je ook verwachten vanuit klantvriendelijk oogpunt.

Kort tevoren kan je altijd nog checken of de reis door een storing o.i.d aangepast is, maar wel of niet gaan besluit je al ruim te voren omdat iedereen z'n daginvulling al wil plannen.

Reputatie 7

Als toevoeging

 

NS kan wel als tegenargument geven dat er veel verwarring zal ontstaan als alle treinen opeens uitvallen, maar ik gok dat er nu meer verwarring is dan dat er dan zal zijn. En al helemaal wanneer het webcare team weer eens geen flauw benul heeft van wat er echt gaande is…

 

Wat heb je aan een webcare team als ze meestal nog minder weten dan de dagelijkse reiziger?

Reputatie 7
Badge

Dit is weer een voorbeeld van de incompetentie van NS. Dit soort informatie hoort altijd zichtbaar te zijn. Dit kan gewoon niet!

Reputatie 7

Dit is weer een voorbeeld van de incompetentie van NS. Dit soort informatie hoort altijd zichtbaar te zijn. Dit kan gewoon niet!

Ik gok ook dat de informatie op het station zichtbaar is, en op heel wat websites met informatie over de dienstregeling. Alleen dus niet in de app, wat wel een schande is, maar ik kan niet zo snel bedenken hoe je dat op een goeie manier duidelijk moet maken in de app.

 

Dat het webcare team het niet weet is niks nieuws, is het webcare team toevallig een ingehuurd bedrijf? Want dan kan ik het enigszins nog wel begrijpen...

Reageer