De sprinter tussen Amersfoort en Utrecht komt doorgaans later aan dan de Intercity tussen Amersfoort en Utrecht. Sinds kort kan dit. In de vorige dienstplanning was dit niet mogelijk. Is het dus telkens veel beter dat reizigers uit Zwolle gewoon overstappen en deze IC nemen? Ik vind het eigenlijk wel heel bijzonder en wel een goede tactiek.In het systeem staat dat die vaak om 38 aankomt. De Sprinter is ook sterker vatbaar voor vertraging. Gelukkig weet niemand dit feit. Anders zou het toestel nog meer volstromen in de spits.
Dat hangt af van je uiteindelijke bestemming. Als je haast hebt, kan het een optie zijn, maar als de overstap toch 12 minuten is, maakt het niet uit. Als ik een stoel heb in de sprinter, heb ik geen zin om op een koud Amersfoort Centraal te gaan blauwbekken.
Dat de sprinter gevoeliger is voor vertraging, is trouwens geen reden om over te stappen. De intercity zit namelijk tot Utrecht Overvecht achter de sprinter en dus zal de intercity moeten wachten.
Overstappen om 1 minuut eerder in Utrecht te zijn?
Jazeker, want je komt ook veel centraler aan op Utrecht Centraal.
Dat ligt er maar aan waar je zijn moet. Als je bijv. de tram naar de Uithof moet hebben of in het centrum moet zijn is de sprinter handiger.
Dat ligt er maar aan waar je zijn moet. Als je bijv. de tram naar de Uithof moet hebben is de sprinter handiger.
Vanaf Amersfoort neem je dan de bus (lijn 202,12x/uur) naar de Uithof, maar verder heb je natuurlijk gelijk.
Dat hangt af van je uiteindelijke bestemming. Als je haast hebt, kan het een optie zijn, maar als de overstap toch 12 minuten is, maakt het niet uit. Als ik een stoel heb in de sprinter, heb ik geen zin om op een koud Amersfoort Centraal te gaan blauwbekken.
Dat de sprinter gevoeliger is voor vertraging, is trouwens geen reden om over te stappen. De intercity zit namelijk tot Utrecht Overvecht achter de sprinter en dus zal de intercity moeten wachten.
Dat valt wel mee. 2 minuten na Bilthoven kan de IC al snel zijn eigen spoor op. Op het sprinter-traject wordt de laatste tijd ook heel vaak de oude sprinter ingezet en die is ook enorm vies en beenruimte is afschuwelijk. Wel is de kans groter dat je in de IC staand moet gaan, maar 12 minuten hoeft niet echt een probleem te zijn. Ik vind wel dat die Sprinter enorm vaak stopt en dat is ziek irritant voor mij. Die piepjes ook. Dudududu. Overigens is spoor 8 wel wat centraler.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.