Ik heb afgelopen woensdag gekeken naar de dienstregeling van vandaag, en nu zijn er ineens treinen uitgehaald. Ik neem aan dat dit woensdag al bekend is. Nu ben ik 20 minuten later dan gepland, maar dit kan ik nergens melden.
Dit doet de NS de laatste tijd steeds. Verboden zal het vast niet zijn, maar het is inderdaad vreselijk irritant. 20 minuten is net geen 30 minuten, dus geen recht op geld terug bij vertraging helaas.
Reizen met de trein is gewoon een soort kansspel aan het worden. Je kijkt thuis in de planner, maar op het station aangekomen blijken er weer treinen uit te vallen of erger nog zoeft er een trein die had moeten stoppen het station voorbij. Als je het twitter-account bekijkt zie je dagelijks allerlei dingen voorbijkomen waar je 10 jaar geleden nog niet van gehoord had.
Normaal gesproken is een reisplanner 10 dagen van te voren volledig. Maar er wordt al jaren geadviseerd om vlak voor de reis de NS-reisplanner raad te plegen.
Op woensdag een reis te bekijken voor vandaag is vragen om problemen in deze tijd van personeelstekorten.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.