Skip to main content
beantwoord

Intercity trein vanaf Dordrecht niet op planning vandaag. Waarom niet?

  • 23 August 2024
  • 5 reacties
  • 160 Bekeken

Vanmorgen kwam ik aan op Dordrecht station met plan om met Intercity trein van 08:04 (of soms 08:09) naar Rotterdam af te reizen. Echter, die stond niet op borden. En toen zag ik in NS app dat deze trein de hele dag niet op de planning staat. Rijdt normaliter twee keer in het uur om 4 over het hele en halve uur.

Waarom is deze eruit gehaald vandaag, zonder enige uitleg of aankondiging? Ik zie dat de trein wel rijdt op rest van traject van en tot Rotterdam.

Het is wel aangekondigd. (Alleen heel slecht)

Deze serie is dus komen te vervallen door de Dutch Grand Prix, maandag zal ie gewoon weer rijden.


De dienstregeling is vandaag, morgen en overmorgen in het hele land aangepast vanwege de Grand Prix in Zandvoort.


Dat had inderdaad wel wat prominenter in de app en op de stations gecommuniceerd mogen worden. Heb ik in ieder geval een verklaring hiermee. Bedankt!


Waarom is deze eruit gehaald vandaag, zonder enige uitleg of aankondiging? Ik zie dat de trein wel rijdt op rest van traject van en tot Rotterdam.

Om negatieve publiciteit te voirkomen heeft NS het schrappen van treinen elders in het land vanwege de F1 in Zandvoort zo vaag mogelijk gecommuniceerd en alleen in algemene zin verwezen naar de reisplanner.

Dat mensen in Dordrecht, Nijmegen of Zwolle dan niet door hebben dat er in hun regio minder treinen rijden ligt voor de hand.

Het probleem als bij een bedrijf voorlichting ontaardt in propaganda.


Dit is echt communicatie van een super triest niveau.


Reageer