Ik heb het vermoeden dat de Harderwijk-specialist z'n accounts telkens door de shredder worden gehaald. Volgens mij zat ie eerder ook een paar keer flink te schelden in een discussie.
Ik heb het vermoeden dat de Harderwijk-specialist z'n accounts telkens door de shredder worden gehaald. Volgens mij zat ie eerder ook een paar keer flink te schelden in een discussie.
Ik heb die een keer gerapporteerd na wat minder fijn taalgebruik en denigrerende opmerkingen met name richting mensen met een lagere opleiding dan hijzelf en die is toen verbannen.
Maar er zullen best wel meer mensen in Harderwijk wonen die graag willen dat het een Intercity station wordt. In het archief staan meerdere topics van jaren geleden, waaronde een topic van begin 2016 van iemand die er zelfs een Facebook pagina voor voor had gemaakt. Ook heeft de SGP in 2018 in de Tweede Kamer gepleit voor een intercity stop. En op een ander OV-forum werd er in 2008 ook al voor gepleit, waarbij werd gezegd dat er al al vanaf 1975 over een intercity voor Harderwijk wordt gesproken. Als er al zo'n 50 jaar over wordt gesproken en het nog steeds niet gelukt is, kun je toch wel eens concluderen dat het niet gaat gebeuren. Bespaar je dus de moeite en ga iets nuttigers doen.
Het is wederom bijzonder dat de chat dit weer goedkeurt en NS vertegenwoordigt. Harderwijk heeft geen Intercity stop en louter, omdat NS dit niet wil. Ten eerste: er rijdt slechts 2 keer per uur een IC tussen Zwolle en Utrecht. Te Zwolle stappen duizenden mensen over op deze IC. Denk aan Groningen Leeuwarden etc. Daarom is de NS bang dat de trein overvol raakt, omdat de Harderwijkers hun ratio gaan gebruiken.
Nog meer IC’s inzetten tussen dit traject gaat niet zo makkelijk overigens. Er zijn maar twee sporen. Heen en weer kan er waarschijnlijk niet 4 IC’s ingezet worden op dit traject. De NS eist dus dat er een extra spoor komt en het liefst twee sporen.
De NS kan telkens de VIRM inzetten en toch nog wat Harderwijkers tegemoet komen, desnoods tijdens de spits niet te Harderwijk stoppen, nu ook de spitstrein in zicht is. De stop in Harderwijk neemt 1-2 minuten maar in beslag. De IC remt altijd af tot 60-80 kilometer per uur aan de scherpe bocht. Ik denk dat Harderwijk dus nog 10 jaar niks zal krijgen.
De NS moet wel over 10 jaar Zwolle elke 10 minuten verbinden met Utrecht. Dus waarschijnlijk wordt de Veluwelijn uitgebreid en kan de IC misschien dan stops maken te Harderwijk. De sporen van nu worden dan waarschijnlijk van de Sprinter en de rest alleen voor de Intercity.
Ik vind het ook heel vreemd dat Harderwijk geen waarde heeft voor de NS. Het is ook het meest centrale station tussen Utrecht en Zwolle. Maar ja.
Dat een station centraal ligt maakt het nog geen belangerijk station.
De bocht bij Harderwijk is 110 km/u.
Nee, een IC stop gaat er niet komen.
Ha, daar is het Harderwijk-gezeur weer.