In de dienstregeling vanaf december 2024 lijkt de laatste intercity van Zwolle naar Groningen niet meer te stoppen op de tussenliggende stations. Als deze Intercity bij aankomst in Zwolle een minuut of wat te laat is (en dat kan heel makkelijk gebeuren) dan mis je de laatste sprinter naar Groningen en kom je dus niet meer in Meppel, Hoogeveen, Beilen of Haren. Dat is een behoorlijke verslechtering voor iedereen die niet naar het eindstation Groningen moet. Gaat de laatste stoptrein wachten op aankomst van de laatste Intercity? Of gaat de NS taxi’s betalen vanaf Zwolle?
Laatste Intercity naar Groningen
Beste antwoord door Tamzin
In de dienstregeling vanaf december 2024 lijkt de laatste intercity van Zwolle naar Groningen niet meer te stoppen op de tussenliggende stations. Als deze Intercity bij aankomst in Zwolle een minuut of wat te laat is (en dat kan heel makkelijk gebeuren) dan mis je de laatste sprinter naar Groningen en kom je dus niet meer in Meppel, Hoogeveen, Beilen of Haren. Dat is een behoorlijke verslechtering voor iedereen die niet naar het eindstation Groningen moet. Gaat de laatste stoptrein wachten op aankomst van de laatste Intercity? Of gaat de NS taxi’s betalen vanaf Zwolle?
Dit was mede op verzoek van de provincie Groningen die graag wilde dat de laatste intercity minder vaak ging stoppen. Persoonlijk vraag ik me af of dit het geld wel waard is voor een paar minuten tijdwinst.
Bij kleine vertragingen zal de sprinter wachten ook al omdat anders de intercity achter de sprinter komt te zitten. Bij grote vertragingen zal de sprinter op tijd vertrekken en ligt het voor de hand dat de intercity dan ook overal zal stoppen.
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.