Ging in dit geval om de IC vanuit Zwolle die vertraagd was (overstappers in Tilburg mochten een uur wachten omdat de sprinter al weg was), maar voor Roosendaal hetzelfde.
Als een trein Roosendaal - Vlissingen dan eventjes wacht (op 3a of 4a) loopt die een paar minuten vertraging wel in, en zit verder geen andere treinen in de weg en komt ook niet langs ‘overstapstations’ of kruisen met enkelspoor.
Bij een uurdienst wel zo prettig voor rennende reizigers die de trein anders mogen uitzwaaien (al zal dat je in Roosendaal geen uur kosten?)
Ik heb wel eens een uur mogen wachten in Roosendaal in de vrieskou , al was dat een aangepaste dienstregeling maar toch. (door gemiste overstap) overstap had maar liefst 30+ minuten vertraging en vertrok zo voor ons neus, hij stond heel toevallig bij het perron waar de IC Zwolle moest stoppen, dus wij moesten wel wachten tot die trein vertrok...
Overstapstations zijn er dan wel niet, maar een overstap op de ferry en bus zeker wel en dat kan je ook een enorme wachttijd op leveren, zeker in Zeeland.
Hoeveel reizigers gaan er van het noorden naar Leiden? Die zullen er zijn maar nou ook weer geen echt grote aantallen. Leiden is nu eenmaal geen grote stad.
Het is een reis zoals zo vele langeafstandsreizen. En van het noorden naar Eindhoven, Nijmegen of Enschede zijn er ook geen rechtstreekse treinen.
Zwolle - Roosendaal….. Hoeveel mensen gaan van Zwolle naar Roosendaal? Weinig. Straks wordt de lijn 1x per uur doorgetrokken naar naar Vlissingen, net zoals vroeger….. hoeveel mensen gaan er van Zwolle naar Vlissingen (een handvol per dag?)
Hoeveel mensen gingen daadwerkelijk van Vlissingen naar Groningen met de directe IC 12600 in 2016 is een betere vraag
Waarschijnlijk een tiental.
Maar als jij kijkt naar het belang van de IC in het gehele land lijkt het ineens een stuk mooier.