Een aantal jaren geleden ben ik naar Assen verhuisd. Ik werk in Leiden en zocht een woonplek met tenminste een rechtstreekse verbinding. Die was er - perfect - tussen Assen en Leiden. Zoiets zou toch niet verdwijnen? Wat schetst mijn verbazing: In de nieuwe dienstregeling is de rechtstreekse lijn tussen Assen (vanaf Groningen) en Leiden (naar Den Haag) verdwenen! Dit heeft ten gevolge dat ik niet meer rechtstreeks kan reizen (heel erg jammer) en 1 a 2 keer moet overstappen (nog vervelender). De trein was mijn werkplek, maar nu moet ik continu opletten waar ik moet overstappen (Zwolle, Amsterdam Zuid en/of Schiphol) en is die overstap vaak maar enkele minuten, wat betekent dat ik die vaak niet haal. De reistijd is op zijn gunstigst 10 minuten langer (2x per dag), vaak 25 minuten (!!!; dus 50 minuten per dag) en mocht ik een overstap missen (wat nu bijna zonder regel voorkomt) gemakkelijk meer dan een uur per dag! Wat een ellende. Lieve, lieve NS denk ook eens aan de mensen in het Noorden en geef ons de rechtstreekse trein van Groningen - Leiden - Den Haag weer terug.
beantwoord
Nieuwe-dienstregeling: Wat een ellende
Beste antwoord door Erryt NS
Hallo NoordLeiden en welkom bij de NS Community,
Heel vervelend dat de nieuwe dienstregeling voor jou ongunstig uitpakt. Ik zal je signaal doorzetten. Zoals aangegeven staat de nieuwe dienstregeling voor dit jaar al vast en zal deze waarschijnlijk niet meer gaan veranderen. Hopelijk kan dit volgend jaar terug worden gedraaid, maar daar kan ik niets in beloven. Wij waarderen het wel enorm dat je dit aangeeft.
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.