Ik had gelezen dat er op 11 september a.s. stakingen in het OV gepland staan, waaronder bij NS. Het is mij niet helemaal duidelijk wat er precies wel en niet rijdt die dag. Rijden er helemaal geen NS treinen of valt slechts een gedeelte uit? Rijden de regionale treinen van andere maatschappijen ook niet? Rijden internationale treinen?
Is hier al meer duidelijkheid over?
Bladzijde 4 / 4
Hoe een gemiddelde dag met NS er uit ziet .
Inmiddels is de verwachting van de eerste vertrekkende treinen opgeschroven naar 08:40... (terwijl er toch echt al een aantal reden om 08:30)
2 stations met toch wel een aardige afstand tussen elkaar als enige gegroepeerd met elkaar, hmmm...
Inmiddels is de verwachting van de eerste vertrekkende treinen opgeschroven naar 08:40... (terwijl er toch echt al een aantal reden om 08:30)
Toch knap hoe NS voor elkaar krijgt de dienst zo rommelig op te starten. Hier in de regio reden om 8.02 de eerste bussen al (en dat waren niet ritten om de hoek van de stalling) en in veruit de meeste gevallen ging de eerste rit na achten ook werkelijk, op de paar haltes na dan die ongelukkig lagen ten opzichte van waar de bus vandaan moest komen en kon keren.
Inmiddels is de verwachting van de eerste vertrekkende treinen opgeschroven naar 08:40... (terwijl er toch echt al een aantal reden om 08:30)
Toch knap hoe NS voor elkaar krijgt de dienst zo rommelig op te starten. Hier in de regio reden om 8.02 de eerste bussen al (en dat waren niet ritten om de hoek van de stalling) en in veruit de meeste gevallen ging de eerste rit na achten ook werkelijk, op de paar haltes na dan die ongelukkig lagen ten opzichte van waar de bus vandaan moest komen en kon keren.
Het verschil met NS en regionale busvervoer is is dat NS vast aan een spoor zit en bijna het hele land van treinvervoer moet voorzien, ik heb er een ieniemienie beetje begrip voor.
Met nadruk op ieniemienie want volgens mij heeft NS weinig qua voorbereidingen gedaan.
Waarom rijden daar wel treinen? Dat is toch ook ns?
Het gaat om de vakbonden (specifiek FNV) tegen de overheid, NS is eigenlijk geen partij.
Maar goed, Schiphol en de gemeente Haarlemmermeer hebben via een kort geding afgedwongen dat er toch wat rijdt tussen Schiphol en Amsterdam.
Ik vind dat eigenlijk een beetje een onzinnige motivering. Het traject A'dam-Schiphol wordt voornamelijk gebruikt door buitenlandse vakantiegangers. De meeste Nederlandse reizigers komen vanuit andere plaatsen naar Schiphol dus die hebben niets aan dat ene traject waar niet gestaakt mag worden.
Bovendien worden er door die staking een heleboel andere mensen getroffen die voor andere verplichtingen ook van het spoor afhankelijk zijn en geen alternatief hebben. Ik zie niet waarom die forenzen minder belangrijk dan vakantiegangers die met het vliegtuig weg moeten.
Ik vind dat eigenlijk een beetje een onzinnige motivering. Het traject A'dam-Schiphol wordt voornamelijk gebruikt door buitenlandse vakantiegangers. De meeste Nederlandse reizigers komen vanuit andere plaatsen naar Schiphol dus die hebben niets aan dat ene traject waar niet gestaakt mag worden.
Vergeet ook het personeel niet wat op Schiphol werkt en met de trein naar werk gaat.
Ik vind dat eigenlijk een beetje een onzinnige motivering. Het traject A'dam-Schiphol wordt voornamelijk gebruikt door buitenlandse vakantiegangers. De meeste Nederlandse reizigers komen vanuit andere plaatsen naar Schiphol dus die hebben niets aan dat ene traject waar niet gestaakt mag worden.
Vergeet ook het personeel niet wat op Schiphol werkt en met de trein naar werk gaat.
Die komen toch niet allemaal met de trein? Bovendien reed het stadsvervoer in Amsterdam geloof ik wel vandaag.
Je kunt er wel over doorzeuren maar feit is dat de rechter beslist heeft in het voordeel van Schiphol.
In de uitspraak staat verder dat staken een groot goed is, maar dat aannemelijk is dat er een risico is "voor de openbare orde en veiligheid door het volstromen van het wegennetwerk rondom Schiphol". De luchthaven heeft volgens de rechter aangetoond dat het ook om 04.00 uur al druk wordt "omdat er op dat tijdstip juist een piek is van personeel en passagiersstromen van en naar Schiphol".
In de uitspraak staat verder dat staken een groot goed is, maar dat aannemelijk is dat er een risico is "voor de openbare orde en veiligheid door het volstromen van het wegennetwerk rondom Schiphol". De luchthaven heeft volgens de rechter aangetoond dat het ook om 04.00 uur al druk wordt "omdat er op dat tijdstip juist een piek is van personeel en passagiersstromen van en naar Schiphol".
Het wegennet rondom Schiphol moet wel erg slecht zijn als je om 04:00 's nachts al te maken krijgt met zulke enorme drukte door personeel en passagiersstromen, waardoor de veiligheid en openbare orde in gevaar komen. Voor de spits kan ik me dat nog enigszins voorstellen.
"Voor de openbare orde en veiligheid" laat me niet lachen .
Het zijn gewoon allemaal lulverhalen.
De overheid zal wel weer een vinger in de pap hebben, of laten we zeggen, een hele hand.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.