Iemand anders heeft al geconstateerd dat de directe IC verbinding met Utrecht/Den Haag vanuit Schothorst is weggevallen; jammer, maar ik ga er vanuit dat daar weinig aan te veranderen is.
Wat mij wel verbaasde was, dat ik gisteren om 22:37 de trein nam, en vervolgens, om 22:50 aangekomen op Amersfoort Centraal de IC naar Scothorst voor mijn neus zag wegrijden. 22 minuten wachten tot de volgende Sprinter naar Schothorst.
Na wat uitzoekwerk blijkt: overdag gaat er elk 03/33 een sprinter naar Vathorst. Een OK overstap dus (13 minuten) voor de intercities uit Utrecht die respectievelijk om 50/20 aankomen op Amersfoort CS.
Dit betekent dat de volgende intercities uit Utrecht geen overstapmogelijkheid hebben naar Schothorst:
- 22:07 (aankomst Amersfoort: 22:20)
- 22:37 (aankomst Amersfoort: 22:50)
- 23:07 (aankomst Amersfoort: 23:20)
- 23:37 (aankomst Amersfoort: 23:50)
- 00:07 (aankomst Amersfoort: 00:20)
Nu heb ik een geweldig idee: de IC Direct uit Hilversum 2 minuutjes langer laten wachten op Amersfoort Centraal. De bovenstaande treinen hebben dan ineens een hele mooie overstap op het perron.
De pessimist in mij gaat er vanuit dat van mijn goede idee niets terecht gaat komen, maar ik laat mij graag overtuigen van het tegendeel! Het lijkt zo’n simpele oplossing...