reis Brummen/Duiven op zaterdagochtend 22/10 | NS Community

reis Brummen/Duiven op zaterdagochtend 22/10

  • 12 October 2022
  • 21 reacties
  • 287 Bekeken

Goedemiddag allemaal,

ik zou graag op zaterdagochtend 22/10 van Brummen naar Duiven reizen, maar de reisplanner komt met de eerste trein om 13.12 uur….Wel kan ik volgens de NS-reisplanner om 09.34 uur met de buurtbus naar Zutphen, de trein naar Vorden, de bus naar Doetinchem, en de trein naar Duiven met een reistijd van tenminste 2 uur. Ik kan dus niet vertrekken om 06.42 uur zoals op een normale zaterdag…..

Er staat nergens iets geschreven over werkzaamheden tussen Zutphen en Arnhem C (wel tussen Zutphen en Apeldoorn), wat is hier aan de hand?

Alvast bedankt voor eventuele antwoorden,

Groet,


21 reacties

Badge +3

Er zijn die zaterdag werkzaamheden tussen Zutphen en Vorden, waarbij er treinvervangende Arriva bussen rijden, en tussen Apeldoorn en Zuthpen.

Het lijkt me sterk dat er geen treinen rijden tussen Zutphen en Arnhem. Hou de reisplanner in de gaten.

Reputatie 6

Robert B heeft gelijk. Dit is vanwege de werkzaamheden in deze omgeving. Ik raad je aan om de planner in de gaten te houden. 

Reputatie 7
Badge +2

Alleen zijn er geen werkzaamheden, althans, niet tussen Zutphen en Arnhem. Die staan niet bij de aangekondigde werkzaamheden, daar staan alleen werkzaamheden ri. Lochem, Vorden en Apeldoorn.

Richting Arnhem komt echter helemaal niets uit de planner, ook niet als je Zutphen - Arnhem plant. Ik zag inmiddels wel dat er die zaterdag treinen tussen Dieren en Arnhem rijden, wellicht een optie als TS alternatieve mogelijkheden heeft om van Brummen naar Dieren te komen.

Badge +3

Als er geen werkzaamheden zijn, waarom zouden er dan geen treinen (3600 en 7600) rijden tussen Dieren en Zutphen?

Denk dat de planner nog niet (helemaal) up-to-date is, al hebben alle treinen nu wel Dieren als eindbestemming.

Reputatie 7
Badge +3

Er zijn die dag inderdaad werkzaamheden in die omgeving. Ik zie werkzaamheden tussen Zutphen en Winterswijk waarbij de stoptrein 30800 (Zutphen - Vorden - Winterswijk) niet rijdt niet tussen Vorden en Zutphen (alleen richting Zutphen). En ik zie werkzaamheden tussen Zutphen en Apeldoorn waarbij de stoptrein 17800 (Apeldoorn - Zutphen) niet rijdt niet tussen Apeldoorn en Zutphen. Deze laatste duren tot 13:00 uur. Daarnaast zie ik dat de sprinter 7600 (Zutphen - Nijmegen) tot 13:00 niet rijdt tussen Zutphen en Dieren maar deze serie zie ik nergens genoemd bij werkzaamheden. En als er door werkzaamheden (welke dan?) geen trein rijdt tussen Zutphen en Dieren tot 13:00 uur, waar zijn de NS bussen als TVV?

Badge +3

Zou zomaar kunnen dat ze de 3600 (die blijkbaar wel rijdt) extra laten stoppen in Brummen, dat scheelt weer bussen 😅

Reputatie 7
Badge +3

Maar dt staat dan (nog) nergens aangegeven. En reisplanner moet met werkzaamheden ten minste 10 dag van tevoren bijgewerkt zijn. 

Badge +3

de 3600 (die blijkbaar wel rijdt)

Die staat ook niet in de planner tot 13:00 tussen Zutphen en Dieren. Mijn indruk is dat er ook tot 13:00 geen treinverkeer mogelijk is tussen Zutphen en Dieren, dat dit door een fout niet bij de werkzaamheden staat, en dat de treinvervangende bussen nog in de planner gezet moeten worden.

Badge +3

de 3600 (die blijkbaar wel rijdt)

Die staat ook niet in de planner tot 13:00 tussen Zutphen en Dieren. Mijn indruk is dat er ook tot 13:00 geen treinverkeer mogelijk is tussen Zutphen en Dieren, dat dit door een fout niet bij de werkzaamheden staat, en dat de treinvervangende bussen nog in de planner gezet moeten worden.

Foutje van mij, ik keek naar de vertrekstaat van Dieren maar moest die van Zutphen hebben natuurlijk. Die geeft inderdaad pas treinen (3600 en 7600) vanaf ca. 13:00 richting Arnhem.

Voor de rest zie ik ook heel de dag geen 3600 tussen Dieren - Zutphen - Deventer - Zwolle, dus Deventer ligt er ook helemaal uit.

Reputatie 7
Badge +2

Voor de rest zie ik ook heel de dag geen 3600 tussen Dieren - Zutphen - Deventer - Zwolle, dus Deventer ligt er ook helemaal uit.

Deventer lag er al uit, betreffende weekend is het laatste weekend van de werkzaamheden op station Deventer.

Als er geen werkzaamheden zijn, waarom zouden er dan geen treinen (3600 en 7600) rijden tussen Dieren en Zutphen?

Dat weet ik ook niet, maar bij de werkzaamheden worden in dat weekend geen werkzaamheden tussen Dieren en Zutphen vermeld. Ik heb op Rijden de Treinen ook nog even gekeken of deze aanpassing ergens verstopt bij andere werkzaamheden staat (gebeurt immers wel eens), maar daar is ook niks over vervallen treinen tussen Zutphen en Dieren te vinden.

Sowieso opvallend dat er dus werkzaamheden plaatsvinden op de meest directe omleidingsroute om van Amersfoort/Apeldoorn in Twente te komen. Alles vanuit Twente moet dus via Zwolle dat weekend en die treinen zaten al overvol.

Reputatie 7
Badge +3

De overeenkomst met het niet rijden van treinen tussen Zutphen en Dieren en de werkzaamheden tussen Apeldoorn en Zutphen is dat het allebei tot 13:00 is. Als er tot die tijd in Zutphen wordt gewerkt aan de Apeldoornse kant op het gedeelte voor de sporen splitsen naar Apeldoorn de ene kant en Arnhem de andere kant, kunnen er mogelijk daardoor ook geen treinen rijden tussen Zutphen en Dieren. Maar daar moet dan ook een melding van werkzaamheden van zijn plus inzet van bussen. En dat is er niet. 

Dus of er rijden wel treinen en de reisplanner is niet bijgewerkt of er rijden geen treinen vanwege de werkzaamheden en een werkzaamhedenmelding (inclusief businzet) ontbreekt. Ik gok het laatste. 

Goeiemiddag allemaal,

nog steeds lukt het niet om op zaterdagochtend 22 oktober een reis te plannen van Brummen naar Duiven.

NS en andere infobronnen zwijgen nog steeds in alle talen over werkzaamheden op het traject tussen Zutphen en Dieren/Arnhem C. Volgens de reisplanner gaat de eerste trein om 13.12 uur….

Moeten de reizigers het volgende week zelf maar uitzoeken hoe ze op hun bestemming komen?

Badge +3

Er zijn dus inderdaad ook werkzaamheden tussen Zwolle en Arnhem, zo blijkt. In dit bericht staat dat er taxibusjes zullen rijden tussen Zutphen, Brummen en Dieren. Deze zijn nog niet in de reisplanner opgenomen. Misschien dat een moderator kan zorgen dat dat nog gaat gebeuren, of anders kan zeggen hoe laat deze rijden?

Reputatie 7
Badge +3

Wel beetje laat toegevoegd, gister 17 oktober 13:42 en dan ook niet eens de reisplanner up to date. Doen we niet meer aan 10 dagen van tevoren? 

 

Reputatie 7
Badge +1

Ik zie dat de treinen van Enschede naar Schiphol worden omgeleid via Zutphen of Zwolle. Reden wordt niet aangegeven.

 

 

Badge +3

Ik zie dat de treinen van Enschede naar Schiphol worden omgeleid via Zutphen of Zwolle. Reden wordt niet aangegeven.

Dit is wegens de werkzaamheden bij Deventer. De Intercity Enschede - Schiphol (1600) rijdt maar tot Rijssen dus wordt je (met Blauwnet) via Zwolle of Zutphen/Apeldoorn naar Amersfoort. gestuurd. De 1700 naar Den Haag rijdt vanaf Apeldoorn (en niet tussen Rijssen en Enschede).

Via Zutphen is iets sneller maar kost je een extra overstap (in Hengelo). Een eventuele internationale trein is toeslagvrij.

Reputatie 7
Badge +1

Ik zie dat de treinen van Enschede naar Schiphol worden omgeleid via Zutphen of Zwolle. Reden wordt niet aangegeven.

Dit is wegens de werkzaamheden bij Deventer. De Intercity Enschede - Schiphol (1600) rijdt maar tot Rijssen dus wordt je (met Blauwnet) via Zwolle of Zutphen/Apeldoorn naar Amersfoort. gestuurd. De 1700 naar Den Haag rijdt vanaf Apeldoorn.

Via Zutphen is iets sneller maar kost je een extra overstap (in Hengelo).

Maar normaal staat er dan toch bij dat er werkzaamheden zijn. Dat ontbreekt nu dus. Zag dit voorbijkomen op Twitter. 

Badge +3

Maar normaal staat er dan toch bij dat er werkzaamheden zijn. Dat ontbreekt nu dus. Zag dit voorbijkomen op Twitter. 

Dat zou inderdaad gewenst zijn, maar er is eigenlijk geen ‘traject’ waarop je die werkzaamheden zou kunnen plakken want Enschede - Hengelo rijdt gewoon. Voor het traject Deventer - Zwolle (en Deventer - Zutphen) is die melding er wel.

Zie https://www.rijdendetreinen.nl/werkzaamheden voor welke ‘trajecten’ er bestaan (zoekfunctie).

Reputatie 7
Badge +1

Maar tussen Almelo-Deventer en Deventer rijden er ook geen treinen. Ik zag deze tweet voorbijkomen. Ik vond het antwoord van NS overigens ook weer behoorlijk apart.

 

 

Badge +3

Haha, aparte reactie van NS inderdaad.

Maar goed, voor Enschede - Almelo/Zwolle (en verder) kom je geen werkzaamheden tegen, dus geen melding nodig.

Voor Enschede - Deventer uiteraard de bussen vanaf Zutphen of Rijssen.

Voor Enschede - Apeldoorn kan je ook gewoon met een (Blauwnet/Arriva) trein via Zutphen (geen melding) of de bussen uit Rijssen (wel een melding).

Badge +3

Inmiddels zijn de bussen opgenomen in de reisplanner. Eerste vertrek pas om 7:05 en aankomst in Duiven een uur later dan normaal mogelijk, om 8:15, onder andere vanwege een nogal ruime overstap van 28 minuten op de trein in Dieren.

Reageer