Skip to main content
beantwoord

rijden enkel intercity direct treinen tussen rotterdam en schiphol/amsterdam lelylaan

• 19 januari 2025
  • 4 reacties
  • 112 Bekeken

Zoals je aan de titel ziet. Rijden er enkel intercity  direct treinen tussen Rotterdam en schiphol/ lelylaan. Nergens is dit op stations aangegeven enkel in de reisplanner sinds vanochtend. Mensen met een abonnement  zijn nu verplicht extra kosten te maken voor hun reis dit voelt heel unfair.

Een klacht indienen bij de chat gebruiken ze alleen voor trainingdoeleinden zei de medewerker in de chat (marc)

Beste antwoord door Tochjo

Er rijden wel reguliere intercity's, via Leiden, maar die worden ten onrechte niet in de reisplanner getoond. Als u als via-station Leiden Centraal invult, dan krijgt u die wel te zien. Ze vertrekken om 11 en 41 minuten over het hele uur, meestal van spoor 8.

Bekijk origineel

Tochjo
Forum|alt.badge.img+3
  • 19 januari 2025

Er rijden wel reguliere intercity's, via Leiden, maar die worden ten onrechte niet in de reisplanner getoond. Als u als via-station Leiden Centraal invult, dan krijgt u die wel te zien. Ze vertrekken om 11 en 41 minuten over het hele uur, meestal van spoor 8.

Forum|alt.badge.img+1

Als ik het spoorkaartje nu bekijk vraag ik mij af of er überhaupt nog wel treinen rijden in de randstad.

Tochjo
Forum|alt.badge.img+3
  • 19 januari 2025

Jawel hoor. Van Rotterdam Centraal naar Amsterdam Lelylaan is gewoon mogelijk, zowel via de hogesnelheidslijn als via de Oude Lijn.

Hanzeboog
  • Reisleider**
  • 19 januari 2025
Tochjo schreef:

Wordt het in NS Reisplanner ook zo weergegeven omdat de meeste treinreizigers kiezen voor de snelste optie? En dat is tussen Rotterdam - Amsterdam Lelylaan via HSL. Waarbij de HSL toeslag standaard bij vermeld wordt. De HSL toeslag is overigens alleen € 3,-- in de spitsuren (ma - vr 6:30 - 9:00 en 16:00 - 18:30). 

Wie meer tijd wilt nemen zal toch een omweg kunnen maken via Den Haag, Leiden en Schiphol Airport. 

Reageer