beantwoord

Rtd Lombardijen - Eindhoven via Rrd Centraal - Vraag over terugsteken



Toon eerste bericht

227 reacties

Reputatie 6
Badge
http://9292.nl/reisadvies/station-eindhoven/station-rotterdam-blaak/vertrek/2017-05-02T1344

Eindhoven - Blaak mag wel via Centraal omdat dat sneller is, maar je komt daarbij wel 2x langs Blaak. Nu zou je eigenlijk moeten zeggen dat het traject in de titel dan ook mag als het sneller is...
Reputatie 4

Eindhoven - Blaak mag wel via Centraal omdat dat sneller is, maar je komt daarbij wel 2x langs Blaak. Nu zou je eigenlijk moeten zeggen dat het traject in de titel dan ook mag als het sneller is...


landrsthrn,

9292 Geeft een reisadvies VIA Rotterdam Centraal.
Daarvoor moet je op CS uit en weer inchecken. Dat zie je ook aan de prijs.
Eindhoven-Blaak is via Dordrecht 17,80 Euro en via Rotterdam Centraal 18,10 Euro
Reputatie 2

Eindhoven - Blaak mag wel via Centraal omdat dat sneller is, maar je komt daarbij wel 2x langs Blaak. Nu zou je eigenlijk moeten zeggen dat het traject in de titel dan ook mag als het sneller is...


landrsthrn,

9292 Geeft een reisadvies VIA Rotterdam Centraal.
Daarvoor moet je op CS uit en weer inchecken. Dat zie je ook aan de prijs.
Eindhoven-Blaak is via Dordrecht 17,80 Euro en via Rotterdam Centraal 18,10 Euro


Als je in de reisplanner via algemene instellingen aangeeft dat je Altijd Vrij heb, dan kost de rit je "niks". Maar als je een reis plant en pas daar aangeeft dat je Altijd Vrij heb, dan betaal je toch € 17,80. :8

Als je alleen via algemene instellingen aangeeft dat je Altijd Vrij heb, dan is terugsteken blijkbaar niet toegestaan. :?

Beetje krom dat de reisplanner verschil ziet tussen Altijd Vrij in algemene instellingen en Altijd Vrij tijdens het plannen!
Reputatie 2

Eindhoven - Blaak mag wel via Centraal omdat dat sneller is, maar je komt daarbij wel 2x langs Blaak. Nu zou je eigenlijk moeten zeggen dat het traject in de titel dan ook mag als het sneller is...


landrsthrn,

9292 Geeft een reisadvies VIA Rotterdam Centraal.
Daarvoor moet je op CS uit en weer inchecken. Dat zie je ook aan de prijs.
Eindhoven-Blaak is via Dordrecht 17,80 Euro en via Rotterdam Centraal 18,10 Euro


Als je in de reisplanner via algemene instellingen aangeeft dat je Altijd Vrij heb, dan kost de rit je "niks". Maar als je een reis plant en pas daar aangeeft dat je Altijd Vrij heb, dan betaal je toch € 17,80. :8

Als je alleen via algemene instellingen aangeeft dat je Altijd Vrij heb, dan is terugsteken blijkbaar niet toegestaan. :?

Beetje krom dat de reisplanner verschil ziet tussen Altijd Vrij in algemene instellingen en Altijd Vrij tijdens het plannen!


En via de computer laat NS ook zien dat je moet betalen voor een Altijd Vrij abonnement. In elk geval is terugsteken hier toegestaan.

Ja, hier is maar 1 mogelijkheid om Altijd Vrij te selecteren. In tegenstelling tot de app waar dit op 2 plaatsen, onafhankelijk van elkaar, te selecteren is.

Zo klinkt het alsof terugsteken alleen toegestaan is als je onbeperkt alle kanten op mag reizen. Niet voor degenen die een lagere of geen abonnement hebben.
Ik heb wederom gevraagd om een terugkoppeling. Excuses, allen.
Ik heb wederom gevraagd om een terugkoppeling. Excuses, allen.

Hè, wat ongeduldig, geef die mensen wat tijd! Het is pas een half jaar geleden dat de vraag gesteld werd. Tjemig, je kan niet altijd maar direct antwoord verwachten, toch?
Reputatie 4
We zijn weer twee weken verder. Ik wacht inmiddels 7 maanden op antwoord.
Reputatie 6
Badge
Fun fact: dit topic heeft het record voor de langste status ''Vraag:'' verbroken.

@Sivan, u geeft aan dat het een ingewikkelde vraag is, wat uiteraard mogelijk is. Maar zou u dan kunnen uitleggen wat de afdeling er precies zo lastig aan vindt?
Dat zou ik graag willen, Landrsthrn, maar ik heb hier geen informatie over. Ik ben slechts het doorgeefluik. Ik heb wel begrepen dat Frank gaat proberen deze of volgende week te reageren. Nogmaals excuses. Niet echt een record om trots op te zijn.
Reputatie 4
Is Frank met vakantie Sivan ?
Reputatie 4
Sivan is waarschijnlijk ook met vakantie:(

De komende weken is de oude Moerdijkbrug gestremd.
Reizigers uit Lombardijen moeten vanaf Zwijndrecht met de bus mee richting Brabant
Vanuit Barendrecht mag er omgereden worden via Rotterdam Centraal.

Na negen maanden mag er toch wel eens iemand bij NS zich aangesproken voelen en antwoord kunnen geven op mijn vraag.
@Schraper
Ik zou de moed opgegeven. Ik heb niet het idee dat we nog een antwoord gaan krijgen op jouw vraag en dat er zeker niks aangepast gaat worden qua reisroutes die uit de Reisplanner komen.
@Scraper Sivan is inderdaad even afwezig. Zodra zijn er weer is zal zij je weer een update sturen. Bedankt voor je geduld.
Frank zeker weer met vakantie als Sivan terugkomt ? :D

Duurt pas 9 maanden joh.
Reputatie 4
@Scraper Sivan is inderdaad even afwezig. Zodra zijn er weer is zal zij je weer een update sturen. Bedankt voor je geduld.
Miriam,

Sorry hoor maar na negen maanden is mjn geduld op.
Reizigers worden de komende weken met de bus gestuurd terwijl het omreizen via Rotterdam Centraal veel confortabeler en ook nog eens sneller is.
Zo gaat een normaal, concurerend, bedrijf niet met de klant om.
Maar helaas heeft NS een alleenrecht en kan doen wat ze wil.
Reputatie 4
@Schraper
Ik zou de moed opgegeven. Ik heb niet het idee dat we nog een antwoord gaan krijgen op jouw vraag en dat er zeker niks aangepast gaat worden qua reisroutes die uit de Reisplanner komen.

Ik verwacht ook niet dat er ooit nog antwoord komt op mijn vraag.
Zelf reis ik gewoon om via Rotterdam Centraal. Ik heb nog geen commentaar van een conducteur gehad.
Het gaat mij er nu om dat reizigers naar Brabant onzinnig met de bus worden gestuurd terwijl er een goede verbinding met de trein mogelijk is.
Reputatie 5
andere 2 topics over dit onderwerp liggen ook stil ...
https://forum.ns.nl/werkzaamheden-en-evenementen-54/waarom-van-barendrecht-wel-via-r-dam-cs-en-niet-van-lombardijen-32002/index1.html
https://forum.ns.nl/abonnementen-2/terugsteekverbod-eindelijk-vervallen-33170/index4.html
Men gooit het nu op vakantie en hoopt dat iedereen het vergeten is in oktober, want een antwoord weten ze simpelweg niet. Dat is wel duidelijk.
Reputatie 4
@Scraper Sivan is inderdaad even afwezig. Zodra zijn er weer is zal zij je weer een update sturen. Bedankt voor je geduld.Dit topic maar weer een schop gegeven.
Ik zie in een ander topic dat Sivan weer aanwezig is,
Geloof je echt dat NS hier nog aandacht aan besteed ? Er blijven momenteel weel heel veel topics liggen waar NS niets meer aan doet, omdat het blijkbaar vragen zijn waar niemand antwoord op heeft.....
Reputatie 6
Badge
Ook ik ben van mening dat NS dit topic liever vergeet.
Reputatie 7
Ik begrijp dat het lijkt alsof wij dit topic de doofpot in stoppen, dat is niet onze bedoeling. Ik heb Sivan laten weten dat dit topic heel graag een antwoord hoort te krijgen. Vooralsnog kan ik jullie er weinig over inlichten, maar als Sivan NS een topic in haar beheer heeft en er nog geen antwoord is: dan is het een heel lastig probleem. Schakelen met verschillende afdelingen, zeker de nieuwe dienstregelingplanners, kan veel tijd kosten.
Hoop doet leven 😃
@Thomas, ik geloof oprecht dat jullie als moderators van goede wil zijn. Maar dat geldt niet voor iedereen in jullie organisatie.
Zodra er een vraag wordt gesteld waarbij een omissie of onduidelijkheid in de voorwaarden wordt geconstateerd die in het voordeel van de klanten kan worden uitgelegd, is steeds hetzelfde patroon van reageren vanuit NS te zien, dat steevast eindigt in de doofpot. In de hoop dat anderen het vergeten of om de tijd te nemen om de betreffende voorwaarde te wijzigen.
Het patroon is te structureel om af te doen als een stroperigheid van de organisatie.
Daar gaan jullie trouwens ook niet doorheen breken, maar ik waardeer het dat er in ieder geval nog pogingen worden ondernomen.
Ik snap wat je schrijft, hb-ngn. De personen waar wij op dit moment op wachten, zijn druk bezig met de nieuwe dienstregeling. Dat neemt niet weg dat ook wij het vervelend vinden jullie zo lang te moeten laten wachten. We willen graag alle vragen en feedback tijdig beantwoorden, maar zijn daarin inderdaad soms afhankelijk van andere mensen en afdelingen. Hier kan de prioriteit anders liggen dan voor ons, wat begrijpelijk is gezien de impact. Het plannen van een nieuwe dienstregeling start al heel vroeg, en vragen over de vorige dienstregeling hebben dan wat minder aandacht.

Ik heb de vraag zojuist nogmaals uitgezet met hoge prio, ditmaal bij meer mensen. Ik blijf er bovenop.

Reageer