In de nieuwe dienstregeling gaat de IC van Rotterdam Centraal naar Eindhoven via de HSL rijden.
Daardoor stopt hij niet meer in Dordrecht waar ik normaal overstap.
Is het toegestaan om zonder bijbetaling eerst van Lombardijen naar Rotterdam Centraal te reizen en daar de IC te nemen?
Bladzijde 7 / 10
Zo gaat het gewoon. En ik wil absoluut geen beschuldigende vinger uitsteken naar de moderatoren en andere NS-medewerkers die de vragen steeds trouw doorzetten, of om feed-back vragen. Dus daar ligt het niet aan. Maar antwoord krijg je gewoon niet. Zo ook in mijn eigen topic, waar een simpele vraag over de aanpassing van voorzieningen op het perron na de verbouwing van het station, al een half jaar onbeantwoord is - behoudens enkele bemoedigende woorden van moderatoren dat ze het héus doorspelen en me op de hoogte zullen houden...
Klopt, ik had ook een simpele vraag waarom NS voor e-tickets kiest ipv eenmalige chipkaarten bij acties, maar daar wacht ik ook al maanden op, elke keer is er weer geïnformeerd maar terugkoppeling krijg je niet.
Je wordt er moedeloos van, net als bv andere discussies over bv het rookverbod handhaven.
Je wordt er moedeloos van, net als bv andere discussies over bv het rookverbod handhaven.
Ik snap dat je zo snel mogelijk een antwoord wenst, maar dit is niet altijd mogelijk. Wij zijn ook afhankelijk van diverse partijen en geven natuurlijk ook het liefste binnen enkele minuten een antwoord.
Het gaat niet over snel, het gaat over maanden niet reageren door afdelingen.
Daar kunnen moderators niets aan doen, maar het zegt veel over de NS organisatie dat ze dit forum en de klanten totaal niet serieus nemen.
Hier is Miriam al 2 maanden mee bezig, vrij simpele vraag voor de afdeling maar no reply. Daarna doodleuk een pilot uitzetten voor Dal Dagkaart waar dezelfde vraag opborrelt en ook daar weer geen antwoord.
https://forum.ns.nl/acties-en-uitjes-10/kan-de-datum-nog-aangepast-worden-als-de-reis-al-geboekt-is-37720/index2.html#post274846
Maar we kunnen een aparte rubriek openen voor deze topics.
Daar kunnen moderators niets aan doen, maar het zegt veel over de NS organisatie dat ze dit forum en de klanten totaal niet serieus nemen.
Hier is Miriam al 2 maanden mee bezig, vrij simpele vraag voor de afdeling maar no reply. Daarna doodleuk een pilot uitzetten voor Dal Dagkaart waar dezelfde vraag opborrelt en ook daar weer geen antwoord.
https://forum.ns.nl/acties-en-uitjes-10/kan-de-datum-nog-aangepast-worden-als-de-reis-al-geboekt-is-37720/index2.html#post274846
Maar we kunnen een aparte rubriek openen voor deze topics.
Wij als moderators lopen soms tegen de spreekwoordelijke muur op, waarbij het lastig is om een eenduidig antwoord te kunnen geven.
Het probleem ligt vaak bij het vinden van de juiste persoon of afdeling, waarna wij niet goed kunnen nagaan of diegene aanwezig/nog werkzaam is. Dit zorgt er soms voor dat wij niet goed antwoord kunnen geven binnen de termijn die wij voor onszelf opstellen. Dat haalt een stuk betrouwbaarheid weg, en dat is het laatste wat wij als moderators willen. We hebben inmiddels wel wat vorderingen voor jullie:
Onlangs hebben wij een interne community opgestart met NS personeel om lastige vragen ook intern binnen een grote groep bespreekbaar te kunnen maken. Wij merken zelf dat dit in hele goede aarde valt bij ons mar ook zeker bij de andere betrokken medewerkers. Dit zal dus ook zorgen dat onze antwoorden minder lang op zich zullen laten wachten. Daarnaast is de behulpzaamheid van onze collega's een hoekstuk in deze grote puzzel. Wanneer afdelingen en medewerkers het forum kennen en bekend zijn met de kennis die zich op dit platform bevindt, zullen zij zich ook meer betrekken bij het verstrekken van woordvoering en visie. Sivan en ook de andere moderators zijn hard bezig om het forum ruchtbaarheid te geven onder de verschillende afdelingen, zodat zij 'happiger' zijn om ons van een antwoord te voorzien, wanneer wij om verduidelijking vragen. Een goed voorbeeld hiervan is de betrokkenheid van Frank Visser op dit forum in de vorm van Dienstregelingspecialis en Danny als NS Flex specialist. Zo hopen wij ons forum meer uit te breiden, zodat de antwoorden snel maar bovenal ook duidelijk zullen zijn.
Het probleem ligt vaak bij het vinden van de juiste persoon of afdeling, waarna wij niet goed kunnen nagaan of diegene aanwezig/nog werkzaam is. Dit zorgt er soms voor dat wij niet goed antwoord kunnen geven binnen de termijn die wij voor onszelf opstellen. Dat haalt een stuk betrouwbaarheid weg, en dat is het laatste wat wij als moderators willen. We hebben inmiddels wel wat vorderingen voor jullie:
Onlangs hebben wij een interne community opgestart met NS personeel om lastige vragen ook intern binnen een grote groep bespreekbaar te kunnen maken. Wij merken zelf dat dit in hele goede aarde valt bij ons mar ook zeker bij de andere betrokken medewerkers. Dit zal dus ook zorgen dat onze antwoorden minder lang op zich zullen laten wachten. Daarnaast is de behulpzaamheid van onze collega's een hoekstuk in deze grote puzzel. Wanneer afdelingen en medewerkers het forum kennen en bekend zijn met de kennis die zich op dit platform bevindt, zullen zij zich ook meer betrekken bij het verstrekken van woordvoering en visie. Sivan en ook de andere moderators zijn hard bezig om het forum ruchtbaarheid te geven onder de verschillende afdelingen, zodat zij 'happiger' zijn om ons van een antwoord te voorzien, wanneer wij om verduidelijking vragen. Een goed voorbeeld hiervan is de betrokkenheid van Frank Visser op dit forum in de vorm van Dienstregelingspecialis en Danny als NS Flex specialist. Zo hopen wij ons forum meer uit te breiden, zodat de antwoorden snel maar bovenal ook duidelijk zullen zijn.
De sympathieke reactie van Thomas is dan wel als antwoord gekenmerkt, maar de *oorspronkelijke vraag* is niet beantwoord...
Mee eens, de vraag kan beter open blijven staan.
Ah, daarom zit er een man of 15 al dagen in een donkere ruimte in stilte wat te tikken achter een laptop op de 8e. Dat is de interne community. Verhelderend... koffie?
Work-around: https://forum.ns.nl/off-topic-32/mogelijke-reisroutes-vs-reisplanner-37380/index3.html#post283572
Precies, op naar de 2 jaar ...
Momenteel is het gewoon toegestaan, zeggen nu ook de moderators: https://forum.ns.nl/off-topic-32/mogelijke-reisroutes-vs-reisplanner-37380/index4.html#post290084
Wat mis ik?
Niks. Het eindeloos discussieren over terugsteken werd ineens weer actueel in ander topic.
Ah, okay, ik dacht al, word oud... 🙂
Ik geef dit topic maar weer eens een schop vanwege een vraag in een ander topic.
Niet dat ik enige illusie heb dat ik eindelijk een antwoord krijg ............
Niet dat ik enige illusie heb dat ik eindelijk een antwoord krijg ............
Ja de interne community voor lastige vragen helpt ook niet veel......
We vinden het jammer dat dit topic nog niet afgesloten kan worden en hebben Frank gevraagd om dit alsnog met prioriteit op te pakken.
Ik ben benieuwd, op 17 oktober 2018 is deze vraag 2 jaar oud. Zal er een antwoord zijn voor deze datum en wat verwacht de NS van reizigers op dit traject nu?
Ik neem aan dat zolang er geen antwoord is iedereen er vanuit kan gaan dat het toegstaan is om zo te reizen.
Ik neem aan dat zolang er geen antwoord is iedereen er vanuit kan gaan dat het toegstaan is om zo te reizen.
Met enige creativiteit is het momenteel toegestaan, hebben ook de moderators uiteindelijk aangegeven: https://community.ns.nl/off-topic-32/mogelijke-reisroutes-vs-reisplanner-37380/index4.html?_ga=2.191609001.2095246977.1527330834-1939365162.1455531682#post290084
Update: Ik zal Frank een reminder sturen over dit topic, hopelijk komt er snel meer duidelijkheid.
Wat is er gebeurt met :
Onlangs hebben wij een interne community opgestart met NS personeel om lastige vragen ook intern binnen een grote groep bespreekbaar te kunnen maken
Onlangs hebben wij een interne community opgestart met NS personeel om lastige vragen ook intern binnen een grote groep bespreekbaar te kunnen maken
Update: Ik begrijp dat jullie hierin graag een terugkoppeling wensen en ben het met jullie eens dat dit topic te lang open staat. Het enige wat ik hierin kan doen is dit onder de aandacht brengen en dat heb ik deze week ook weer gedaan.
Update: Ik heb nog geen terugkoppeling ontvangen, maar zal weer een reminder sturen.
Ik durf dit niet aan te geven MvanGelder.
Ik durf dit niet aan te geven MvanGelder.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.